Baloo.be
Senior Member
Hey iedereen, sommige van de eersten op HF zullen mij nog wel kennen, voor de rest kunnen de mensen even kijken naar mijn eerste build (zonder log) in dit topic.
Ik heb na zware onderhandelingen met Joren een lijstje mooie hardware overgenomen.
Hierdoor zal ik een build gaan maken waar ik me nog enkele vraagjes bij stel.
Allereerst zal ik even opnoemen welke WC-hardware KAN gebruikt worden bij deze build.
Case : Lian Li 8N
Pump1: MCP355 (XPSC TOP)
Pump2: MCP350 (EK - top)
Rad1: TFC 240
Rad2: TFC 120
Rad3: Alphacool nexxos extreme II (zwaar gehavend en zal wsl niet gebruikt worden)
CPU: Ek supreme
GPU: EK 4850 fullcoverblock
Res1: Swiftech MCRES-Micro
Res2: Technofront Eagle
Res3: Coolplex10
Slangen: Masterclear 3/8
Vragen:
Vraag 1: 2 loops of 1 loop?
ik zou graag de beste temperatuur hebben voor mijn CPU, de GPU blijft meer dan koel genoeg, dus dan zou ik cpu aan het 240 rad hangen. en de gpu aan 120 rad.
als ik 1 loop maak, heb ik dan nut bij 2 pompjes, en kan ik ze dan best in serie of in parralel hangen?
Vraag2: Welke kleur water..
ik zou graag zwart gebruiken, maar de vraag is of deze kleur doorzichtig is of niet? want ik zou graag de binnekant van die tecnofront blijven zien.
oranje heeft momenteel mijn voorkeur, maar ik wil eerst fotos zien hoe dit eruitziet.
ook paars zit bij de mogelijkheden, dit omdat ik een zwak heb voor baloo, en deze beer heeft een blauwpaarse kleur.
Dus ik ben op zoek waar deze 3 kleuren gebruikt worden.
Vraag3: Verlichting
ik wil GEEN kermis in mijn computer, maar ik zou graag wel een beetje licht hebben om de hardware een beetje beter te zien. ik ga zeker een UVbuis achterop die Tecnofront hangen, en ik dacht aan een 30cm witte ccfl voor de kast zelf. maar geeft deze witte ccfl veel licht?
Update 1:
Fancontroller gemod, hij is nu leuk oranje, op de fotos lijkt het meer rood dan oranje, maar in het echt zijn ze echt wel oranje hoor
Oranje wordt trouwens ook de kleur van de fans (xigmatek) en van het koelwater.
2 fillports geïnstalleerd, want ik ga 2 loops draaien.
en 4 wieltjes onder de kast gezet voor op lanparties..
Ik heb na zware onderhandelingen met Joren een lijstje mooie hardware overgenomen.
Hierdoor zal ik een build gaan maken waar ik me nog enkele vraagjes bij stel.
Allereerst zal ik even opnoemen welke WC-hardware KAN gebruikt worden bij deze build.
Case : Lian Li 8N
Pump1: MCP355 (XPSC TOP)
Pump2: MCP350 (EK - top)
Rad1: TFC 240
Rad2: TFC 120
Rad3: Alphacool nexxos extreme II (zwaar gehavend en zal wsl niet gebruikt worden)
CPU: Ek supreme
GPU: EK 4850 fullcoverblock
Res1: Swiftech MCRES-Micro
Res2: Technofront Eagle
Res3: Coolplex10
Slangen: Masterclear 3/8
Vragen:
Vraag 1: 2 loops of 1 loop?
ik zou graag de beste temperatuur hebben voor mijn CPU, de GPU blijft meer dan koel genoeg, dus dan zou ik cpu aan het 240 rad hangen. en de gpu aan 120 rad.
als ik 1 loop maak, heb ik dan nut bij 2 pompjes, en kan ik ze dan best in serie of in parralel hangen?
Vraag2: Welke kleur water..
ik zou graag zwart gebruiken, maar de vraag is of deze kleur doorzichtig is of niet? want ik zou graag de binnekant van die tecnofront blijven zien.
oranje heeft momenteel mijn voorkeur, maar ik wil eerst fotos zien hoe dit eruitziet.
ook paars zit bij de mogelijkheden, dit omdat ik een zwak heb voor baloo, en deze beer heeft een blauwpaarse kleur.
Dus ik ben op zoek waar deze 3 kleuren gebruikt worden.
Vraag3: Verlichting
ik wil GEEN kermis in mijn computer, maar ik zou graag wel een beetje licht hebben om de hardware een beetje beter te zien. ik ga zeker een UVbuis achterop die Tecnofront hangen, en ik dacht aan een 30cm witte ccfl voor de kast zelf. maar geeft deze witte ccfl veel licht?
Update 1:
Fancontroller gemod, hij is nu leuk oranje, op de fotos lijkt het meer rood dan oranje, maar in het echt zijn ze echt wel oranje hoor
Oranje wordt trouwens ook de kleur van de fans (xigmatek) en van het koelwater.
2 fillports geïnstalleerd, want ik ga 2 loops draaien.
en 4 wieltjes onder de kast gezet voor op lanparties..
Laatst bewerkt: