• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Baloo's First Buildlog

Baloo.be

Senior Member
Hey iedereen, sommige van de eersten op HF zullen mij nog wel kennen, voor de rest kunnen de mensen even kijken naar mijn eerste build (zonder log) in dit topic.

Ik heb na zware onderhandelingen met Joren een lijstje mooie hardware overgenomen.

Hierdoor zal ik een build gaan maken waar ik me nog enkele vraagjes bij stel.

Allereerst zal ik even opnoemen welke WC-hardware KAN gebruikt worden bij deze build.

Case : Lian Li 8N
Pump1: MCP355 (XPSC TOP)
Pump2: MCP350 (EK - top)
Rad1: TFC 240
Rad2: TFC 120
Rad3: Alphacool nexxos extreme II (zwaar gehavend en zal wsl niet gebruikt worden)
CPU: Ek supreme
GPU: EK 4850 fullcoverblock
Res1: Swiftech MCRES-Micro
Res2: Technofront Eagle
Res3: Coolplex10
Slangen: Masterclear 3/8


Vragen:
Vraag 1: 2 loops of 1 loop?

ik zou graag de beste temperatuur hebben voor mijn CPU, de GPU blijft meer dan koel genoeg, dus dan zou ik cpu aan het 240 rad hangen. en de gpu aan 120 rad.

als ik 1 loop maak, heb ik dan nut bij 2 pompjes, en kan ik ze dan best in serie of in parralel hangen?

Vraag2: Welke kleur water..
ik zou graag zwart gebruiken, maar de vraag is of deze kleur doorzichtig is of niet? want ik zou graag de binnekant van die tecnofront blijven zien.
oranje heeft momenteel mijn voorkeur, maar ik wil eerst fotos zien hoe dit eruitziet.
ook paars zit bij de mogelijkheden, dit omdat ik een zwak heb voor baloo, en deze beer heeft een blauwpaarse kleur.
Dus ik ben op zoek waar deze 3 kleuren gebruikt worden.

Vraag3: Verlichting
ik wil GEEN kermis in mijn computer, maar ik zou graag wel een beetje licht hebben om de hardware een beetje beter te zien. ik ga zeker een UVbuis achterop die Tecnofront hangen, en ik dacht aan een 30cm witte ccfl voor de kast zelf. maar geeft deze witte ccfl veel licht?

Update 1:

Fancontroller gemod, hij is nu leuk oranje, op de fotos lijkt het meer rood dan oranje, maar in het echt zijn ze echt wel oranje hoor :)

Oranje wordt trouwens ook de kleur van de fans (xigmatek) en van het koelwater.
IMG_1903.JPG

IMG_1906.JPG

IMG_1907.JPG


2 fillports geïnstalleerd, want ik ga 2 loops draaien.
IMG_1909.JPG

IMG_1910.JPG

IMG_1911.JPG


en 4 wieltjes onder de kast gezet voor op lanparties..
IMG_1915.JPG


 
Laatst bewerkt:
Hi Baloo,

Als je alleen je CPU en GPU wilt koelen zou ik voor één loop gaan. Als je geen al te restrictieve onderdelen kiest kom je met 1 pomp wel toe. Wil je er per se twee dan moet je ze in serie zetten.

Welke kleur water moet je zelf wat zien, wat past het beste bij de kleuren in je kast. Ik gebruikt geen kleurstof omdat het residu achterlaat en het in je rad blijft, dus daarmee kan ik je niet echt helpen.

Voor je verlichting : ledstrips geven erg veel licht en een mooi resultaat:
http://i34.tinypic.com/28hn778.jpg en http://i38.tinypic.com/2vi42dz.jpg (V1000b van Oli4v)
 
Kleuren :
doorzichtig heeft wel iets, ik heb het tot nu toe altijd gehad, maar ik dacht nu aan iets anders,

kleurloos is nog altijd een optie, is ook wel origineel vind ik.

Pomp: ik heb de 2de pomp al aangekocht. (2dehands pakket)
zal deze pomp meer prestatie geven aan mijn setup, of kan ik hem beter verkopen voor weer wat vers geld.
 
Update:

de spullen van Joren zijn normaal gezien onderweg.

de meeste spullen zijn te zien op deze afbeelding
2gtsnjo.jpg


daarnaast staat dit allemaal in mijn winkelwagen, deze is nog 'work in progress' en ik wil jullie vragen of alle slangen en koppelstukken op elkaar passen, zodat ik geen fouten bega.

HF1.PNG

HF2.PNG

HF3.PNG


daarnaast ben ik nog van plan om een window in de case te modden en hier ga ik mijn fancontroller en het eagle reservoir in verwerken denk ik.

file.php

hier dacht ik het voorste stuk plexipaneel weg te laten en deze direct te monteren op de window..
hieronder of hierboven komt mijn oude Scythe Kaze master te ontmantelen en op dezelfde manier als het reservoir te monteren tegen de window. (dit omdat de uitgangen om de fans aan te sturen niet 100% werken, op lage snelheid krijgt hij de fans niet meer op toeren, waardoor de fans soms stil blijven staan..
detailed_image_902.jpg


ook de vers overgenomen sunbeam rheobus moet nog een plekje krijgen in de kast ( niet vanvoor )
maar ik vind het uitzicht van deze controller zeer lelijk, en wil deze misschien het liefste ergens in een hoekje wegwerken.

_____________________________________________________________

daarnaast heb ik besloten om toch kleurloos water te gebruiken, dit omdat ik jaarlijks onderhoud niet wens.

ik ben van ook van plan om mijn oude 360 rad via snelkoppelingen extern aan te sluiten en ergens te verstoppen. als ik dan op lan ga of iets derglijks, afsluiten en op de rads intern verder draaien.

_______________________________________________________________

ik heb ook al een aantal keer wakker gelegen over hoe ik mijn waterkoelings loop zal maken. 1 loop, 2 loops, 2loops met gemeenschappelijke reservoir. ik weet het niet meer

mijn voorkeur gaat naar 2 loops met gemeenschappelijk reservoir.

met andere woorden, vanuit een reservoir vertrekken 2 slangen naar elk één pomp.
op de sterkste pomp sluit ik 240 rad en cpu aan,
op de zwakste pomp sluit ik 120rad, gpu, snelkoppeling naar 360 rad, eagle reservoir, ...

zal dit een goede temp opleveren voor mijn cpu?

de 2 loops zou ik kunnen verbinden dmv een reservoir of met behulp van dit
detailed_image_2702.jpg


Maar ik zou graag jullie mening hebben..
 
Dat klinkt allemaal goed.
Maar waarvoor heb je de G1/2" -> G1/4" adapter voor nodig?
(staat in jouw winkelwagen)

Als je wilt overclocken, zou ik de 360 radiator voor de CPU gebruiken.
Videokaarten kan je toch niet zo ver overclocken en heeft genoeg aan een 240 radiator (eventueel die 120 radiator erbij).
 
misschien wel. maar ik wou de flow door mijn cpu zo hoog mogelijk, daarom dat ik die 360 aan de gpu loop hang, en ik dacht dat de temps wel zullen zakken als die 2 loops dmv een reservoir of zo een koolance ding gekoppeld zijn..

zou één grote loop met de 2 pompen op verschillende plaatsen veel prestatie leveren?
bv pomp1 cpu 240 rad 120 rad, gpu, pomp2 360 rad,

maar mijn prioriteit blijft de temperatuur van de cpu.
de gpu mag van mijn part 70graden worden onder load..

en er moet rekening gehouden worden met het feit dat het 360 rad enkel thuis gebruikt wordt..
 
2 Loops natuurlijk ! :D

De 240 op je Cpu doen, en de 120 op je 4850. Die heeft daar makkelijk genoeg koeling aan. Ik heb namelijk een hele tijd met die TFC120 een 955BE + 4870 gewaterkoeld :)

Eventueel kan je met snelkoppeling die 360 tussen een van je loops steken mocht het nodig zijn.

Als je meer flow wilt in je cpu loop, kan je het stilste DDC pompje wel omsolderen naar een DCC+. van 10w -> 18w dus :) Zeker wat meer flow:icon_super:

wel lief zijn voor mn spulletjes he :) Hopelijk komt alles netjes aan ;)
 
Change of plans, ik heb eens zitten tellen, die snelkoppelingen zijn vrij duur, en dan komt daar nog een 4 meter slang bij, en 4 koppelingen, voor die prijs heb ik een 240 rad welke ik nog wel in de kast kwijt kan,

dit liever dan een externe (versleten) 360 rad dat licht rond te slingeren..

Freddy heb je nog van die TFC rads van 240??

Edit: welk 240 rad onder de 50 euro is het beste?
 
ik ben wat aan het uitvissen ivm mijn window, ik zou graag een grote window hebben ter grootte van mijn mobo, en dan nog extra gaten waar ik reservoirs en fancontrollers kan laten uitpiepen..

maar ik had graag wat input van jullie..

8N1a.jpg

pc-8n-08.jpg



De harddrive cage gaat volledig weg, en in het 5,25" bay hoop ik een gat te kunnen slijpen ter grootte van het 2de reservoir, wat ik met DVD drives en dergelijke ga doen, is voorlopig niet belangrijk. ik wil het sidepanel zo mooi mogelijk, daarna komt het 5,25' bay
 
Wat ik zou doen

- 240 in top zoals het was
- 120 achterop zoals het was
- HDD rekje weg
- 2 DDCtjes daar naast mekaar
- 2 Resjes er recht bovenop
- Raampje waar de resjes zitten, je gaat er wel maar eentje zien, maar da's ook al leuk :p
- EVT daar voorin nog een RS120 ofzo en die bijvoegen in je gpuloop ;)

klaar :)
 
LOLZ,

2x mcp-355
2x 150 EK res
2x EKv2 tops
2x g1/4 to g1/4 connectors

en dan heb je dat ;)

dusl loop pomp res combo.

rode pomp/res staat voorop en die groene er schuin achter/voor zodat je die ook zie, puur als voorbeeld ;)
 
haha, ik vind ze niet bepaald lelijk, als ik geld heb kan ik misschien van die eks kopen. voorlopig blijft het bij deze 2 reservoirs.. :)

ik heb al een 2de tryout klaar

8N1b.jpg


ik wil alleen de ronding nog veeeeeeeel groter, maar dat is voor een andere keer..
en dan de andere drie hoeken kaarsrecht..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Baloo.be. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Baloo.be. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Baloo.be. Felicitaties 0
HighFlow Gefeliciteerd, Baloo.be. Felicitaties 2
Baloo.be Baloo P182 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 32
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan