ZO sorry mensen maar hier is mijn verhaal
Onder het motto heel laat dan helemaal nooit post ik toch nog maar mijn buildlog+overclock story.
Op een vrijdagavond bestelde ik mijn spullen in overleg met freddy, en kon ze gelijk zaterdag ophalen.
Dus ik haalde op zaterdag mijn spullen op, in de winkel werd nog gecontroleerd of alle spullen erbij zaten, netjes dus.
Wat ik uiteindelijk besteld heb :
XSPC RS360 Black
XSPC X2O Delta CPU Universal
Swiftech micro resevoir
Swiftech Mcp350
overclocking lab plexi top
masterkleer tubing
Fraser
vloeistof uv blue
3x Yate loon fan blue led
een Zalmann fan controller
Dit alles kwam op
QX9650
Asus striker 2 extreme
2gig OCZ ReaperX 1333 low latency(wel jammer dat die coolers alle bankjes in beslag nemen
asus 8800gt
RaptorX 150 gieg(ooit zo een refurbisched gehaald bij alternate kreeg ik nog een raptor X ook!)
samsung 750 gieg
tagan x-eye 700 watt (dom dat ik geen modulaire genomen had nu zit ik met kabelbende)
cosmos S
Hiermee koel ik mijn processor + moederboard.
Ik had gekozen om mijn videokaart niet te overclocken aangezien zo'n blokje toch aardig duur was + ik toch niet al te zware games speel
Het inbouwen deed ik samen met mijn vader.
Ik had al wel ervaring met watercooling (begonnen met een
thermaltake setje, daarna een setup op me athlon xp gedraaid)
dus het inbouwen ging soepel, niet echt tegen problemen aangelopen,alleen de plaats van het resevoir dat paste allemaal maar net.
Proc:
heerlijk snelle processor @ stock, zeker vergeleken met de d805 die ik hiervoor had
Mijn proc had helemaal geen zin om overclokt te worden weet niet waarom, maar nu krijg ik hem wel aan de praat!
Mobo:
Ziet er allemaal zeer mooi uit, en met een hoop assesoires
De koeler op het moederboard doet ook goed ze'n werk volgens mij kan je hem ook gewoon coolen met een goede airflow dusja het werkt prima
temps idle: 35 stressed geen idee.
Alles gebeurd na de eerste build:
Een 2de 8800gt erbij geprikt. dat is de MSI Zilent met de alu/copper version van de VF1000.
aangezien mijn andere 8800gt met singeslot cooler een hoop herrie maakte heb ik besloten om daar ook zo'n zalmann cooler op te zetten.
Op de andere 8800gt zit inmiddels de zalmann cooler en ik moet zeggen dat dit heerlijk koel en stil is!
Zoals hierboven ook beschreven stond was mijn resevoir een tight fit,
----Cosmos S grote window fan ---> resevoir ----> videokaart(heatpipes van de cooler steken iets uit)
Helaas is de grote fan uit de cosmos s net gestorven. er was een "vleugel" afgebroken ik denk dat hij tegen het resevoir is aangekomen(geen schade)
Daarom heb ik net een normale 12cm fan in het window gezet voor de nodige airflow, werkt prima
Overclocken.
Nadat ik hem dus heel lang niet overclockt kreeg, en alle hoop verloren had, deed ik nog een poging en met succes!
xq9650 @ 3333 mhz,(10x333) stock voltage, coretemp zegt dat mijn temperaturen "24-40-40-32 zijn en na 8.5 uur prime zijn de max temperaturen 40-40-42-34
De tempsensoren zijn heel brak, en eigenlijk verandert alleen de eerste echt van temperatuur.
behalve als ik een hele nacht prime heb gedraait, dan veranderen alle core'en wel een beetje
ben hier echt zeer blij mee omdat ik echt dacht dat ik de meest klote qx9650 chip van de wereld had.
Zo de laatste update is dat mijn proc vannacht prime doorstaan op 3.5ghz @ 1.325 volt in bios gelopen,
FOTO"S STAAN IN DE GALLERY
Met vriendelijke groet
St!nG