• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Buildlog Cosmos S

St1nG

niet zo lang aub.
haha ik ben de 3de op het forum met een Cosmos S wat een fantastische kast, de radiator kan zo in de bovenkant gemonteerd worden!

De watercoolings spullen die ik heb uitgekozen zijn :

XSPC RS360 Black
XSPC X2O Delta CPU Universal
Swiftech micro resevoir
Swiftech mcp350
overclocking lab plexi top
masterkleer tubing
fraser vloeistof uv blue
3x yate loon fan blue led + een zalmann fan controller :)

Op mijn Striker 2 extreme zit al een waterblock die ik gewoon ga gebruiken.

nu voor dat ik ga bouwen zit ik te denken hoe de loop moet lopen

pomp-->radiator--> cpu block --> mobo block -->resevoir

is dit een goede loop of heeft iemand tips?

uiteraard zullen foto's volgen :033:
 
Mijn "persoonlijke visie" :D is de waterblok direct achter de radiator.
Zodat de blok het water zo koel mogelijk krijgt aangevoerd.

En de reservoir altijd direct voor de pomp, zodat de pomp altijd genoeg water krijgt aangevoerd.

Over het algemeen, heeft de CPU heeft meer koeling nodig dan de videokaart.
De CPU blok zou ik daarom eerst laten koelen en daarna de GPU.
(alhoewel er op internet beweerd wordt dat het helemaal niet uitmaakt...)

Ik zou de loop zo doen:

Pomp > Radiator > CPU > GPU > Reservoir > Pomp
 
zooo

ik heb het vandaag de waterkoeling helemaal ingebouwd.

gekozen heb ik voor pomp --> radiator ---> cpu --> mobo ---resevoir :)

alles was aangesloten en vol met water kwam ik erachter dat de fittingen van het resevoir niet goed aangedraaid was dus ik schrok me dood!
kwam een beetje water uit toen meteen goed aangedraait.

nu is het aan het lektesten, dat zal doorgaan tot woensdag dan ga ik alle hardware erin zetten!

ik heb nog paar foto's genomen die zal ik ook nog even plaatsen!
 
Toen ik voor ’t eerst met waterkoeling bezig was maakte ik buiten mijn behuizing een test setup die een paar keer een aantal uur draaide. Ik wou er helemaal zeker van zijn dat de boel niet zou lekken. Toen die 10 uur erna lek vrij is afgelopen en in m’n behuizing is ingebouwd vertrouwde ik het helemaal. Nu test ik even 5 minuten (ook uit ongeduld) buiten de behuizing en dan geloof ik het wel. :cool:

En ik zou ook nog foto’s maken. Over een kleine 2 weken heb ik m’n nieuwe behuizing, de Antec Twelve Hunderd, waarschijnlijk binnen. Daarin ga ik de boel netjes in weg werken en kan er een topic over geopend worden. :003:
 
ZO sorry mensen maar hier is mijn verhaal

Onder het motto heel laat dan helemaal nooit post ik toch nog maar mijn buildlog+overclock story.

Op een vrijdagavond bestelde ik mijn spullen in overleg met freddy, en kon ze gelijk zaterdag ophalen.
Dus ik haalde op zaterdag mijn spullen op, in de winkel werd nog gecontroleerd of alle spullen erbij zaten, netjes dus.

Wat ik uiteindelijk besteld heb :

XSPC RS360 Black
XSPC X2O Delta CPU Universal
Swiftech micro resevoir
Swiftech Mcp350
overclocking lab plexi top
masterkleer tubing
Fraser vloeistof uv blue
3x Yate loon fan blue led
een Zalmann fan controller

Dit alles kwam op

QX9650
Asus striker 2 extreme
2gig OCZ ReaperX 1333 low latency(wel jammer dat die coolers alle bankjes in beslag nemen
asus 8800gt
RaptorX 150 gieg(ooit zo een refurbisched gehaald bij alternate kreeg ik nog een raptor X ook!)
samsung 750 gieg
tagan x-eye 700 watt (dom dat ik geen modulaire genomen had nu zit ik met kabelbende)
cosmos S


Hiermee koel ik mijn processor + moederboard.
Ik had gekozen om mijn videokaart niet te overclocken aangezien zo'n blokje toch aardig duur was + ik toch niet al te zware games speel

Het inbouwen deed ik samen met mijn vader.
Ik had al wel ervaring met watercooling (begonnen met een thermaltake setje, daarna een setup op me athlon xp gedraaid)
dus het inbouwen ging soepel, niet echt tegen problemen aangelopen,alleen de plaats van het resevoir dat paste allemaal maar net.

Proc:
heerlijk snelle processor @ stock, zeker vergeleken met de d805 die ik hiervoor had
Mijn proc had helemaal geen zin om overclokt te worden weet niet waarom, maar nu krijg ik hem wel aan de praat!


Mobo:

Ziet er allemaal zeer mooi uit, en met een hoop assesoires
De koeler op het moederboard doet ook goed ze'n werk volgens mij kan je hem ook gewoon coolen met een goede airflow dusja het werkt prima
temps idle: 35 stressed geen idee.


Alles gebeurd na de eerste build:

Een 2de 8800gt erbij geprikt. dat is de MSI Zilent met de alu/copper version van de VF1000.
aangezien mijn andere 8800gt met singeslot cooler een hoop herrie maakte heb ik besloten om daar ook zo'n zalmann cooler op te zetten.

Op de andere 8800gt zit inmiddels de zalmann cooler en ik moet zeggen dat dit heerlijk koel en stil is!

Zoals hierboven ook beschreven stond was mijn resevoir een tight fit,
----Cosmos S grote window fan ---> resevoir ----> videokaart(heatpipes van de cooler steken iets uit)
Helaas is de grote fan uit de cosmos s net gestorven. er was een "vleugel" afgebroken ik denk dat hij tegen het resevoir is aangekomen(geen schade)
Daarom heb ik net een normale 12cm fan in het window gezet voor de nodige airflow, werkt prima

Overclocken.
Nadat ik hem dus heel lang niet overclockt kreeg, en alle hoop verloren had, deed ik nog een poging en met succes!

xq9650 @ 3333 mhz,(10x333) stock voltage, coretemp zegt dat mijn temperaturen "24-40-40-32 zijn en na 8.5 uur prime zijn de max temperaturen 40-40-42-34
De tempsensoren zijn heel brak, en eigenlijk verandert alleen de eerste echt van temperatuur.
behalve als ik een hele nacht prime heb gedraait, dan veranderen alle core'en wel een beetje

ben hier echt zeer blij mee omdat ik echt dacht dat ik de meest klote qx9650 chip van de wereld had.
Zo de laatste update is dat mijn proc vannacht prime doorstaan op 3.5ghz @ 1.325 volt in bios gelopen,

FOTO"S STAAN IN DE GALLERY

Met vriendelijke groet

St!nG
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven ook beschreven stond was mijn resevoir een tight fit,
----Cosmos S grote window fan ---> resevoir ----> videokaart(heatpipes van de cooler steken iets uit)
Helaas is de grote fan uit de cosmos s net gestorven. er was een "vleugel" afgebroken ik denk dat hij tegen het resevoir is aangekomen(geen schade)
Daarom heb ik net een normale 12cm fan in het window gezet voor de nodige airflow, werkt prima
Cooler Master vervangt deze fan gratis, mijnes brak na enkele uren af. Kopie van aankoopbewijs mailen is genoeg, kat binnen een week een nieuwe.
 
Tjonge jonge, helemaal mn pc open moeten maken :p (foto's zijn genomen met mobiel)

Ik kreeg er zelfs een gratis fan grill van 200 mm bij XD

image057ln8.jpg

image058ge5.jpg

image059gl0.jpg


(OMG, ik wordt gek van Imageshack XD)
 
Laatst bewerkt:
Even kijken hoe ze klemmen en eruit wringen, in het ergste geval maak je 1
klem stuk maar absoluut niet je kast.

(ik twijfel even over hoe ik ze toen eruit heb gehaald, zit er geen schroef in of
is het alleen een klik-systeem)

Goed kijken hoe ze bevestigd zijn dus :106:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan