• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] LeMoN's Rig

1256847877-950.jpg

Eindelijk aan de slag! Gisteren de fans+filters binnen gekregen. S'avonds laat nog even een aantal fans gemonteerd.

Toen dus op het probleem gestuit dat de fans een uitstekend gedeelte hebben waardoor ze niet helemaal super zitten op sommige plekken, of de anti vibratie matjes niet goed zitten, dus dat ga ik nog aanpassen met de multitool ^^

Foto's!:
00000013.JPG

Hdd fan weg

00000014.JPG

Intake fan beneden weg

00000015.JPG

Achterste fan weg

00000016.JPG

00000017.JPG

Nieuwe intake fan beneden ^^ Kabel ga ik nog sleeven, maar moet ff wachten op geld voordat ik sleeve bij MDPC kan gaan kopen, ook wil ik de kabels die zichtbaar zijn bij de 4 vertakkingen vanuit het hard van de fan richting de hoeken gaan bedekken, ik zit hierbij te denken aan iets van dicht kitten met zwarte kit of isolatie tape erover, en de lelijke sticker achterop moet ik ook nog iets op verzinnen -.-

00000018.JPG

00000019.JPG

Achterste fan. Dit wordt een intake fan ipv outtake, daarom ook het filter gemonteerd. hier kan je ook duidelijk zien dat er een rode gele en zwarte draad over de spaak loopt en zie je ook de sticker die ik bedoel die niet mooi is, hier ga ik dus wat aan doen maar moet nog ff goed gaan kijken wat :)

00000020.JPG

00000021.JPG

Outtake 120mm fan gemonteerd, dit is momenteel de enigste, moet nog 2 antivibratie matjes bestellen en nog wel wat meer, ik wil de 3 outtakes op 1 3pin zetten zodat ik dit gelijk matig kan regelen via een fan controller (moet eerst nog een 6 kanaals fan controller zien te vinden!)

En dan nu het probleem wat ik heb met de fans met het monteren
Foto-ZA76JCK4.jpg

Dit is de fan inclusief antivibratie en schroef erin, hier zie je dat het schroefje net te kort is als het ware of de buis waar de schroef doorheen gaat is eigenlijk te lang ;)!

00000023.JPG

00000022.JPG

Dit uitsteeksel is dus de oorzaak, dit ga ik dus weg halen dmv dremel ofzo. Als het niet helemaal super eruit ziet maakt het niet zoveer uit, probleem is namelijk alleen bij de outtake en de HDD fan en hierbij is bij beide deze kant niet zichtbaar :)

Dit was het voor nu, vanaf maandag heb ik echt wat meer tijd om met de computer aan de slag te gaan en hoop hem dan ook in elkaar te kunnen zetten :)

Tot de volgende update!
 
Laatst bewerkt:
mooie kleuren combo, ben benieuwd......


Hoe is verder de stevigheid van de case zelf, heb hem gezien op cebit en zag er erg swabberig uit.
Mischien dat ze ander plaatmateriaal hebben toegepast.
 
nou dit zwabbert echt neit :p echt super robuuste kast. Volledig uit staal opgetrokken met een alluminium front. als het gewoon in elkaar zit is het stevig, de zijpanelen los zijn misschien wat zwabberig maar dat maakt niet uit want zodra ze in de kast zitten is het super!
 
1256850382-30.jpg
Vandaag mijn laatste tentamen gehad en nog wat voor school gedaan en zojuist ff met fans bezig geweest.

Ook ff leuk “BIP & Update logo” gemaakt

Heb bij 1 140mm fan de uitsteeksels wat kort gevijld nu past hij wel :D

Daarna aan de gang met 120mm fans, wat blijkt door de antivibratie mat van de middelste passen de andere 2 niet, dus antivibratie mat ertussenuit en weer boel monteren.

Toen begon het gezeik, kreeg de achterste 120mm fan niet lekker erin en heb het toen halverwege maar opgegeven en met veel moeite de schroeven nog eruit kunnen krijgen. Schroefjes half dol gedraait maar dat boeit me niet, wat ik erger vind is dat de lak bij de schroefgaten ook weg is :(! Heb de middelste 120mm fan ook weg gehaald en toen gelijk bij Highflow antivibration bolts besteld (12 stuks) en ook gelijk maar een 60cm verleng kabel voor 3pins. Gelukkig is het zo dat de antivibration bolts de beschadigingen zullen bedekken, en ik heb gelijk een stuk stillere fans, daarbij zijn ze ook helemaal zwart en is er ook geen zilver zichtbaar van de gebruikte schroefjes. 3 dubbele winst dus!

Zaterdag moet dit pakketje enveloppie op de deur vallen als TNT mee werkt ;)

Foto's!:
00000026.JPG

Het obstakel wat ervoor zorgde dat ik de 140mm fan niet kon mounten

Even ter handen genomen met de vijl, helaas wat uitschieters, maar is niet super erg, fan zit toch achter het afdek kapje!

00000027.JPG

00000029.JPG

Afplakken om beschadigingen zoveel mogelijk te voorkomen

00000028.JPG

Vijlen

00000024.JPG

00000025.JPG

00000031.JPG

Eind resultaat :D

00000032.JPG

En gemonteerd!

00000033.JPG

00000034.JPG

Hier zie je hoe het monteren van de 120mm fans enigszins is gefaald en dus de schroefgaten lakschade hebben.

Dat was het hem weer voor vandaag! Zodra de anti vibration bolts binnen zijn gaan de 120mm’s in de kast :)! (Dit zal waarschijnlijk zaterdag gebeuren :D!)

In loop van volgende week hoop ik de hardware in te kunnen gaan bouwen :).

Tot de volgende update!
 
Waarom gebruik je geen schroeven die door de fan en de kast heen gaan en zet ze met een boutje vast? Mijn kast is ook te dik voor standaard fan schroeven, dus heb ik het zo gedaan.

Wat die kabels betreft, die moeten natuurlijk gesleeved worden. :D
Voor dat stukje in het frame kun je een dun strookje zwarte tape gebruiken, want het is te dun om te kunnen sleeven.
 
Ik ga gewoon voor de anti vibratie dingen :) die zijn zwart en houden ook nog is trillingen tegen :) dubbele winst dus!

En het frame ging ik idd met tape doen en de kabels worden natuurlijk gesleeved! moet alleen ff wachten op me salaris xD!
 
lol daar kan ik over meepraten. Alleen moet ik twee keer op mijn salaris wachten voordat ik iets kan kopen xD. Wel lullig van die lak, maarja een beetje knutselaat verzint hier wel iets op. En het excuus dat zie je toch niet meer bedekt al een heel groot gedeelte :p.

Benieuwd wat je er van gaat maken.
Keep it up
 
MW2 heb ik toch niet voor de PC op 10 november, maar wle voor de PS3 :D

MW2 heb ik wel ge preorderd op de pc, maar die komt waarschijnlijk later want die heb ik besteld op cd wow :)

De antivibration bolts zijn binnen en de kabel ook :)
 
1257013640-310.jpg
Vandaag zoals verwacht de anti vibration bolts binnen gekregen! Wat een makkelijke manier om fans te monteren zeg :D niet normaal^^

Weinig meer te melden dan wat foto’s!
00000035.JPG

Van bovenaf

00000037.JPG

Hier zie je een duidelijke foto van de bovenkant van de bolts, ze dekken mooi de “beschadigingen” af!

00000039.JPG

Mooi plaatje van onderaf :)!
 
eerst wordt het luchtkoeling, kben niet zo goed in geldbomen kweken helaas dus maar lage opbrengst :p uiteindelijke bedoeling is om wel over te gaan op WC natuurlijk :D maar dat doe ik pas als ik een DX11 kaart heb enzo ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
L LeMoN aka Anton + i7 monstertje :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
B Crypto Mining rig, waterkoeling? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
martii Martii - Martijn Ooms - CM Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
I Mn eerste wc rig temp vraagje Waterkoeling 5
C crazygamers13 rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Betrayedcover even voorstellen- ik en mijn game rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Jesse's Über Duber Super Gamings Rig Gallery & Build Logs 11
Impulse Impulse + rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Slader project: rig 3.0 Gallery & Build Logs 232
Strict My Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan