Hallo luitjes!
Het is een tijdje geleden, maar ik heb momenteel wat andere prio’s aan mijn hoofd. Druk met school etcetera en dat gaat toch voor, daarnaast is het gamen ook aantrekkelijk en veel tijd wordt besteed aan chillen&uitgaan met maten! Maar ik kreeg vanmiddag een telefoontje dat ik vanavond niet hoefde te werken omdat het extreem rustig was. Dus toen zat ik met wat vrije tijd die ik nog niet had gepland, dus ik dacht nou laat ik was sleeve werk doen.
In de vorige update had ik het over het pech gevalletje wat ik had met het sleeven waarbij een clipje van een stekkertje was afgebroken en ook er binnen in een connector was iets ook naar de klote. Ik had toen een mail gestuurd naar be quiet en een leugentje voor eigen bestwil gedaan (gezegt dat ik de kabel kwijt was geraakt
). Ik stond perplex van de absurt snelle respons van een medewerker die mij doodleuk vertelde dat ik gratis een nieuwe kabel kreeg opgestuurd per post! Het duurde een week of 2, maar who cares!? Komt het pakketje binnen, blijken het zelfs 2 kabels te zijn! Nou das dus super toll, heb ik weer wat reserve spul liggen
!
Vanmiddag dus eerst de defecte kabel + stekker vervangen en daarna dacht ik, tja ik heb 3
fans in de top zitten die ontiegelijk makkelijk los gaan, laat ik die maar ff sleeven dan
. Ik stoorde me ook aan de lelijke rode en gele kabel die je kon zien in de spaak van de fan houder, hier heb ik dus met isolatie tape wat aan gedaan
Zie hieronder het resultaat
Voor:
Na:
MDPC-X 3 Pin stekker
Isolatie tape is nu wel goed aangeduwd
Toen ik zojuist deze update aan het typen was keek ik nog ff naar de fancontroller en zag ik dat het lampje van de hdd fan niet meer aanwas en daardoor die fan ook niet meer draaide, bleek in de verleng kabel van de controller de aarde draad aan de female kant eruit was geknapt :S geen idee hoe je zo’n female fan stekkertje kan fixen, maar ik had nog lang genoeg draad om de controller te bereiken door de kabel een net wat andere en uiteindelijk toch ook betere route te geven. Dat scheelt dus weer een kabel
!
Omdat ik toch bezig was, ook maar snel ff de HDD fan gesleeved
Ik heb foto’s van slechts 1 fan gebruikt, omdat ze bij allemaal toch hetzelfde zijn ^^
Wanneer er weer een update komt weet ik niet, het eerst volgende wat ik ga sleeven zal waarschijnlijk de CPU zelf zijn en hier moet ik toch 2 vrije dagen voor hebben, misschien dat dit dus lukt na carnaval, maar dat moet ik nog ff aanzien aangezien ik vrijdag t/m dinsdag dus aan het carnavallen ben, dan ben ik woensdag en donderdag waarschijnlijk vrij, vrijdag s’avonds werken en zaterdag ga ik naar Reverze Revelations in Antwerpen Sportpaleis
.
Het hangt er ook vanaf hoe druk ik het ga hebben met school de volgende periode, maar dat zullen we vanzelf zien!
Overigens heb ik nogsteeds big plans voor een custom side panel, maar het probleem is dat er eentje vanuit de
corsair shop naar Nederland laten komen ontiegelijk duur is vanwege de gigantisch hoge verzendskosten. Hier moet ik dus nog een oplossing voor zien te vinden. Of als iemand een webshop weet die solide panels kan leveren hoor ik het graag.
Dit was het dan weer
Tot de volgende keer!