• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] LeMoN's Rig

00000094.jpg
De eerste update met betrekking tot het sleeven! Man man, wat een langdurig werk is dat. En toch wel her en der een tegenslag te voorduren gehad! Sleeves die tekort geknipt waren, krimpkous dat tever over de connector zit waar je pas achter komt als je de kabels weer terug in de connector wilt stoppen (en natuurlijk eerst alle kabels gesleeved hebben…), sleeves die los schieten uit de krimpkous, kabels verkeerd om monteren (gelukkig kwam ik daar op tijd achter xD, krimpkous die los schiet, stekkertjes die stuk gaan, maar nog het erste connectoren die daardoor stuk gaan :(. Nouja stuk is een groot woord welliswaar. Maar ik heb 1 van de 2 connectoren die in de voeding gaat soort van kapot gemaakt. Ik had de kabels dus verkeerd gedaan (geel links ipv rechts) en daardoor moest ik 6 kabels opnieuw loshalen en verplaatsen. Toen heb ik blijkbaar bij eentje teveel geforceerd en is daar het lipje vanaf gebroken. De kabel blijft opzicht wel in de connector, maar is super simpel los te halen. Nu heb ik dus 2 kabels die niet echt vast zitten want intern in de connector is het ook niet helemaal zuiver meer denk ik. Dus maar opzoek naar spareparts voor de bequiet voeding (iemand ideeën?).

Goed tijd voor foto’s!:
00000075.JPG

00000077.JPG

De eerste connector los, heb als tool niet alleen de sunbeam tool maar ook een naald, want met de sunbeam tool alleen is het teveel gepiel!

00000078.JPG

00000079.JPG

This is how I do it :p Ene kant dus de sunbeam andere kant de naald…

00000080.JPG

En de eerste kabel is klaar.

00000081.JPG

00000082.JPG

Oh wat mooi :$

00000083.JPG

00000084.JPG

En al weer bijna klaar met de eerste kabel!

00000085.JPG


Ik vond de blauwe connectors niet zo mooi dus daar heb ik wat aan gedaan ;)
00000087.JPG

00000088.JPG

Tis niet super gespoten, maar voldoet voor waar het voor gebruikt gaat worden.

00000089.JPG

00000090.JPG

Eerste kabel klaar :D

00000091.JPG

Oelala! De onderste sleeve op de connector met 2 pins heb ik nog over moeten doen, misschien dat je het zelf kan zien omdat de sleeve dermate was ontrafeld dat hij los gleed omdat de grip weg was.

De andere kabel is inmiddels ook klaar maar om daar ook nog foto’s van te showen is dubbel op :p Wel nog iets anders!

00000092.JPG

00000093.JPG


Dit was hem voor nu. Wanneer ik de PSU zelf ga sleeven moet ik nog even zien. Ik heb het wel weer even druk met school en moet ook nog wat kabel klemmen hebben zodat ik het netjes kan monteren. Denk dat dit pas kerst vakantie gaat worden (wat het ook zo weer is natuurlijk :D!).

Misschien dat ik wel tussendoor een fannetje sleeve :D Heb sowieso toch 3 fans die ik super simpel kan verwijderen en dan kan ik ook gewoon het systeem laten draaien :)

Tot de volgende updeet!
 
@Fox, de krimpkous is geen probleem, zolang je een rechte connector hebt gaat dit heel makkelijk want de krimpkous is groter dan de connector en wordt het formaat wat hij nu is ;)

de sleeve daarintegen is net zo groot voordat hij de kabel overging als ernaa :p en dat is dus een stuk smaller, welliswaar door de vlecht techniek heeft dit enige uitrekbaarheid!

@Vincent & Kerensky
Dankjullie :) Ja het is een lekker werkje waar je uren zoet mee kan zijn :p maar met een muziekje op gaat het al een stuk sneller. Het is vooral het loshalen van de kabels dat veel werk heeft! Maarja voordeel van modulaire voeding, je kan het in stapjes doen :D!
 
00000102.jpg
Hallo luitjes!

Het is een tijdje geleden, maar ik heb momenteel wat andere prio’s aan mijn hoofd. Druk met school etcetera en dat gaat toch voor, daarnaast is het gamen ook aantrekkelijk en veel tijd wordt besteed aan chillen&uitgaan met maten! Maar ik kreeg vanmiddag een telefoontje dat ik vanavond niet hoefde te werken omdat het extreem rustig was. Dus toen zat ik met wat vrije tijd die ik nog niet had gepland, dus ik dacht nou laat ik was sleeve werk doen.

In de vorige update had ik het over het pech gevalletje wat ik had met het sleeven waarbij een clipje van een stekkertje was afgebroken en ook er binnen in een connector was iets ook naar de klote. Ik had toen een mail gestuurd naar be quiet en een leugentje voor eigen bestwil gedaan (gezegt dat ik de kabel kwijt was geraakt :p). Ik stond perplex van de absurt snelle respons van een medewerker die mij doodleuk vertelde dat ik gratis een nieuwe kabel kreeg opgestuurd per post! Het duurde een week of 2, maar who cares!? Komt het pakketje binnen, blijken het zelfs 2 kabels te zijn! Nou das dus super toll, heb ik weer wat reserve spul liggen :D!

Vanmiddag dus eerst de defecte kabel + stekker vervangen en daarna dacht ik, tja ik heb 3 fans in de top zitten die ontiegelijk makkelijk los gaan, laat ik die maar ff sleeven dan :p. Ik stoorde me ook aan de lelijke rode en gele kabel die je kon zien in de spaak van de fan houder, hier heb ik dus met isolatie tape wat aan gedaan :D

Zie hieronder het resultaat
Voor:
00000101.JPG

00000100.JPG

00000099.JPG


Na:
00000098.JPG

00000097.JPG

MDPC-X 3 Pin stekker :p
00000096.JPG

00000095.JPG

Isolatie tape is nu wel goed aangeduwd :)

Toen ik zojuist deze update aan het typen was keek ik nog ff naar de fancontroller en zag ik dat het lampje van de hdd fan niet meer aanwas en daardoor die fan ook niet meer draaide, bleek in de verleng kabel van de controller de aarde draad aan de female kant eruit was geknapt :S geen idee hoe je zo’n female fan stekkertje kan fixen, maar ik had nog lang genoeg draad om de controller te bereiken door de kabel een net wat andere en uiteindelijk toch ook betere route te geven. Dat scheelt dus weer een kabel :)!

Omdat ik toch bezig was, ook maar snel ff de HDD fan gesleeved :p

Ik heb foto’s van slechts 1 fan gebruikt, omdat ze bij allemaal toch hetzelfde zijn ^^

Wanneer er weer een update komt weet ik niet, het eerst volgende wat ik ga sleeven zal waarschijnlijk de CPU zelf zijn en hier moet ik toch 2 vrije dagen voor hebben, misschien dat dit dus lukt na carnaval, maar dat moet ik nog ff aanzien aangezien ik vrijdag t/m dinsdag dus aan het carnavallen ben, dan ben ik woensdag en donderdag waarschijnlijk vrij, vrijdag s’avonds werken en zaterdag ga ik naar Reverze Revelations in Antwerpen Sportpaleis :p.

Het hangt er ook vanaf hoe druk ik het ga hebben met school de volgende periode, maar dat zullen we vanzelf zien!

Overigens heb ik nogsteeds big plans voor een custom side panel, maar het probleem is dat er eentje vanuit de corsair shop naar Nederland laten komen ontiegelijk duur is vanwege de gigantisch hoge verzendskosten. Hier moet ik dus nog een oplossing voor zien te vinden. Of als iemand een webshop weet die solide panels kan leveren hoor ik het graag.

Dit was het dan weer

Tot de volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
Ja idd oli, dat water dat moet nog wel even wachten, kheb net een vakantie geboekt naar spanje wat ook weer flink wat kost alleen al aan de reis, dan daar het verblijf qua drank en eten nog... ik denk eerder dat dat iets gaaat worden voor dit najaar, hoewel ik misschien al wel aan cpu WC kan beginnen met een 140 rad en blokje voor cpu :) maar dat zullen we nog wel zien :p alsk advies nodig heb dan zal ik daarover wel hier een topic plaatsen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
L LeMoN aka Anton + i7 monstertje :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
B Crypto Mining rig, waterkoeling? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
martii Martii - Martijn Ooms - CM Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
I Mn eerste wc rig temp vraagje Waterkoeling 5
C crazygamers13 rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Betrayedcover even voorstellen- ik en mijn game rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Jesse's Über Duber Super Gamings Rig Gallery & Build Logs 11
Impulse Impulse + rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Slader project: rig 3.0 Gallery & Build Logs 232
Strict My Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan