• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] LeMoN's Rig

1257694106-350.jpg
Al weer de vierde update, tijdje niets laten horen omdat ik het druk had met school en gamen @ PS3 :p. Gisteren vrij van werk dus dacht ik nu moet het maar gebeuren dan :). Heb lekker relaxt op me kamer op de grond gezeten met SlamFM op de achtergrond en alles verliep prima ;)

Geen problemen gehad met assembleren, alleen had ik mijn 8 pins niet goed erin gedaan waardoor hij weer niet op wou starten :p maar dit had ik de vorige keer ook al dus had ik het probleem snel gevonden :D!

Genoeg gelult, tijd voor foto’s! het zijn er niet veel maar wel voldoende denk ik zo :p. Heb ook wat foto’s in het donker proberen te maken, maar het gebrek aan een statief en een goede foto camera zijn dit geen topperts ;)

00000040.jpg

Hardeschijf in hot swap tray gestopt :)

00000041-1257697910.jpg

00000042-1257697975.jpg

Moederbordje gemonteerd, wat een ruimte blijft er alsnog over xD!

00000043.jpg

De eerste kabels al getrokken. Alle fans zitten nu op een molex aansluiting, totdat ik de 6 kanaals fan controller gekocht heb @ highflow :). Ook ga ik het nog netter ordenen door middel van de kabel klemmen die microstar ook heeft gebruikt, maar dit komt pas nadat ik gesleeved heb.

00000044-1257698166.jpg

00000045-1257698192.jpg

Fan gemonteerd op cpu koeler. Reden dat hij links zit is vanwege de intake fan achteraan, nu heb ik een super airflow over mijn cpu koeler waardoor de temp in idle zo goed als gelijk is aan kamer temperatuur!

00000046.jpg

GPU gemonteerd :)!

00000047-1257698303.jpg

Overzichts shot

00000049.jpg

00000051.jpg

Kabels aansluiten

00000052.jpg

Ready for take off!

En up and running!
00000053.JPG

00000054.JPG


00000055.JPG

00000056.JPG

Geinig honey comb effect door de leds :) boven in!

00000057.JPG

00000058-1257698550.JPG


En nog eentje om het af te leren :)
00000059-1257698627.JPG


De volgende update zal waarschijnlijk nog even duren en betrekking hebben op sleeving & fan controller :)!

@Quadcore het is nog niet klaar, maar ik moest de boel inbouwen om ruimte te maken op mijn kamer. En ik zal veelal van de mods kunnen uitvoeren buiten de case ;)
 
Laatst bewerkt:
Neem je tijd Lemon. Een goeie sleeve kan een project maken of breken. Vaak genoeg heb ik prachtige kasten gezien, maar met een sleeve om misselijk van te worden. Erg jammer. Gelukkig zit je met MDPC-X niet mis ;).
 
ik heb de slangen nog niet hoor coolfris :D ik heb me uberhaupt nog niet bezig gehad met wat ik qua WC wil, behalve het feit dat er bovin een 360 rad in komt :p en qua slangen worden het oranje slangen met zwarte antiknikveer, maar ik moet nog goed gaan kijken wat ik als WC setup ga nemen en ga hier ook advies voor vragen @ het forum, maar dat komt pas tegen de tijd dat het werkelijk gaat gebeuren!
 
o rly? en jij denkt dat ik met 1 intake fan toe kom xD? dan wordt de airflow alleen maar beter hoor.

de airflow is niets mis mee...

Ik heb onderin een intake die in de centrale ruimte komt, een intake fan bij de hdd's maar die komt alleen bij de hdd's.

En met een airtake onderin komt het niet voldoende, want dan is het 4x outtake en 1x intake....
 
Dat is juist beter !

Dan wordt de lucht echt AANGEZOGEN. om het zo maar even te zeggen.

1 intake de rest outtake.

Je blaast nu ook alle warmte in je case.
case_airflow.jpg

airflow.gif


Warme lucht wil omhoog, ook met ventilatoren is het onrendabel omdat als je je lucht naar beneden drukt het toch weer omhoog komt.

Wat ik altijd een goed principe vind is dat je eerst je airflow voor onderin in je kast pompt en met een voeding en casefan achter er weer uithaalt. Je moet eigenlijk een onderdruk zien te creeren.

Ik heb zelf altijd ervaren dat een onderdruk beter is voor je airflow dan overdruk (omdat je met een onderdruk de lucht beter kunt sturen).
 
de warme lucht gaat ook omhoog, intakes zijn aan de achterkant, in de plank die de kast in 2 kamers deelt en bij de hds. En outtakes zijn de 3 fans aan de bovenkant.

Zit prima zo, kast ziet er goed uit kleuren zijn ook mooi maar kan je die blauwe ledjes op je mobo niet ff afplakken ofzo? :p.
 
buh, als ik m'n rad fans op m'n p182 van boven naar onder deed blazen in push pull waren m'n temps load beter, en enkel de achterste als outtake

ook bv achteraan en vooraan intake bovenaan zoals in de obsidian kan je outtake doen
 
warme lucht stijgt dat klopt helemaal, maar vergeet niet dat ik 3 compartimenten heb heh!

de voeding heeft zijn eigen airflow, hij zuigt lucht van onderaan en blaast hem achter weer weg en ik moet zeggen de lucht die uit mijn psu komt is erg koel. Deze "warme" lucht stijgt dus wel, maar eenmaal op de hoogte van de intake is die temperatuur ook alweer weer vrij gelijk aan kamer temp

Daarnaast komt dat de grafische kaart grotendeels de intake van de onderste fan afpakt omdat die toch zo op de helft van de fan zit erboven. Als ik het zou omdraaien krijgt de cpu dus erg weinig lucht...

Overigens heb ik nu nogsteeds een onderdruk volgens mijn, want ik heb 2 intakes en 3 outtakes.

Beide intakes zijn 140mm met 1000RPM en hebben een CFM van: 63.5
De 3 outtakes zijn 120mm met 1500RPM en hebben een CFM van: 61

Dit betekend dat de 3 120mm veel meer lucht verplaatsen met zijn 3-en alleen al dan de 2 intakes en dan is er dus al een onderdruk, daarbij komt dan ook nog is het feit dat de grafische kaart dus ook nog is lucht de kast uit blaast.

Uiteindelijk zou je dus bijna kunnen zeggen dat ik 4 airflow compartimenten heb in mijn case.

Onderin heeft de voeding zijn eigen.
De HDD's
Het gedeelte onder de grafische kaart en de kaart zelf
Alles boven de grafische kaart (cpu chipset etc.

En om nou te zeggen dat ik slechte temps heb....
2nqcvon.jpg

(De NB is sowieso een heethoofd bij de MSI...)

Ik snap je standpunt dus wel, maar het is niet echt van toepassing in de obsidian gezien zijn speciale compartimenten.
 
een maat van me die heeft ook deze kast en had er van die stof filters bij besteld
dacht dat het de Nexus 120MM Fan Filters FF-120 waren.
deze heeft hij uit elkaar gehaald en heeft de dunste plaatjes bovenop geplaats

heb er helaas geen foto van maar zo vult het die lege 120mm vlakken wel op en ziet er wel mooier uit :)
 
Gaat hem niet worden :( ben super moe na het werk en moet morgen weer om half 8 eruit om weer de hele dag in de zaak te staan!

Qua update is het vrij weinig aan de PC maar tis wel erg leuke update :)!
 
00000073.jpg
En weer een update!

Kennen jullie deze jongen!?
00000062.JPG


Dan weten jullie wel wat dat betekend…



JUIST! Sleeving! Ik heb van de week mijn 50m zwarte sleeving binnen gekregen en 3m oranje sata sleeving. Ook kreeg ik van nils nog een proefstukje oranje sleeving. Zit er nog aan te twijfelen dit wellicht in de build te verwerken  ga is een keer een probeerseltje doen bij de 24pins :p Ook nog wat 3 pin connectors in het zwart, wel zo netjes 

00000063.JPG

00000064.JPG

00000065.JPG

00000069.JPG


Verder heb ik een tijdje terug van Highflow een fancontroller ontvangen + de sunbeam sleeving tools. Fan controller gemonteerd zover het lukte maar dat is nog niet helemaal je van het. De twee ijzeren plaatjes die voor de bevestiging zijn hebben een speling ten opzichte van de behuizing, kortom de schroefjes zijn te kort om hem vast te kunnen zetten. Daarom maar aan 1 kant met een schroefje en aan de andere kant met zo’n kabelbinder dingetje :’) Hier komt natuurlijk nog een oplossing voor, want ook de screwlessclip in de behuizing draagt zijn steentje niet bij en zijn er niet voldoende voorgeboorde gaten aanwezig om het vast te schroeven :/ Daarbij ook nog het feit dat er een lelijke spleet aan de bovenkant van de fancontroller zit en dat moet ik ook niet hebben. Kortom, gaat nog aan gewerkt worden!

00000070.JPG

00000071.JPG

00000074.JPG


Ben wel te spreken over de fan controller, mooi strak design wat goed bij de kast past en heb bijna al me fans op laagste stand staan behalve de onderste intake en de HDD intake. De geluidsproductie is beduidend lager! Welliswaar worden de ledjes nog vervangen door witte varianten xD

Wanneer ik begin met sleeven weet ik niet ivm school, ik denk dat ik eerst begin met de grafische kaart want hier heb ik nog meer kabels van liggen en dan kan de pc dus gewoon blijven draaien :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
L LeMoN aka Anton + i7 monstertje :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
B Crypto Mining rig, waterkoeling? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
martii Martii - Martijn Ooms - CM Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
I Mn eerste wc rig temp vraagje Waterkoeling 5
C crazygamers13 rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Betrayedcover even voorstellen- ik en mijn game rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Jesse's Über Duber Super Gamings Rig Gallery & Build Logs 11
Impulse Impulse + rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Slader project: rig 3.0 Gallery & Build Logs 232
Strict My Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan