• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Impulse + rig

Impulse

Member
Hallo,

Ik dacht van ik zit hier nu al een tijdje op het forum te neuzen na me aankoop van mijn waterkoeling via highflow dat het maar eens tijd was me voor te stellen.

Mijn naam is Manfred Reusken ben 24 jaar nickname Impulse.

Mijn "liefde" voor hardware is nu ong net een goed jaar bezig ivm een lanparty genaamd reality

In het dagelijks leven werk ik bij een beveiligings bedrijf en in me prive leven houd ik me dus redelijk bezig met computers auto's en feesten
Ook heb ik een vriendin maar dat is een deel van me leven dat dus prive blijft;)

Nu over naar mijn RIG.

Ik heb deze pc voornamelijk voor gaming/downloads en zodra die goed af is ga ik er mee benchen.

nou de aftrap,

hardware
cpu Intel core i7 920 D0 (stock) - C0 had ik op 4.2ghz @ 1.37vcore
mobo Asus Rampage 2 extreme
gpu Evga GTX 295 + backplate
mem Mushkin ddr3 1600mhz cas7 3x2gb
psu Coolermaster realpower 1kw
od LG dvd fikker (std ding van 20 euro)
hd 2 keer 1tb Samsung spinpoint f1

looks
case Cosmos S
6X revoltech whitelight
Swiftech 360 rad
swiftech gtz cpu block + 1366 mounting
xspc bay reservoir
liang dcc+ 600l pomp

bediening
Logitech G11
Logitech G5
Belkin Nostromo n52te SpeedPad

Dit is zo uit me hoofd alles kwa hardware.

Het waterkoelings setje heb ik zonder probleem geinstalleerd (eerst 2 maand allerlij fora's doorgelezen en info opgedaan)

Ik heb met het huidige moederbord een dimmslot probleem.
Als ik een geheugen stick in dimmslot B1 druk krijg ik na de 2e keer booten constant bsod's en wil die windows niet meer in
Ik draai dus totop heden met 2 sticks in slot a1 en c1.
Ik heb al een nieuwe rampage 2 extreme mobo liggen alleen ik wacht even tot ik de rest van de spullen binnen heb zodat ik die kan gaan inbouwen en dan gaat het huidige mobo rma naar asus toe (via frieslandcomputers gaat niet meer ben ik bang :101: ) en daarna zal deze tekoop worden aangeboden.

Toekomst plannen

Het nieuwe Asus REX2 mobo erin.
Ik heb net mijn His radeon 4870x2 verkocht en de Evga 295 zit er nu net sinds woensdag in.
Dit mushkin geheugen heb ik ook net verkocht en heb een Dominator GT 1866 setje besteld die nu op mij ligt te wachten bij Salland.
Ook heb ik een 1.5tb ecogreen van Samsung besteld omdat ik kwa ruimte op me harde schijven er helemaal doorheen zit.
Over 2 maand gaan er ook 2 Ocz 60gb vertex schijven aankomen.

Kwa kabelmanagement ziet het er niet echt slecht uit bij mij maar ik ga de satapower kabels naar de hd's aanpassen doormiddel van T connectors op maat te maken.

En ik ga proberen om van 1 slang een leiding te gaan maken want de slang die zakt wat in wat een "naar" beeld vormt.

Ik hoop hier iig veel plezier op het forum te beleven en nog veel meer wijsheid op te steken

als iemand foto's moet hebben die komen er binnenkort wel een keer aan ivm dat me oude foto's op me laptop stonden maar die is definitief defect en ligt al 2 maand bij asus te wachten.

Als iemand nog vragen heeft kan die deze altijd nog stellen.

hier een 2tal foto's even gauw met me telefoon gemaakt rest van me bureau is een zooitje dus er komen meer foto's aan binnenkort:)

25ite7q.jpg

sd19qq.jpg


Op deze foto's kan je iig ook zien wat ik bedoel met de bovenste slang die door hangt.
Maar deze word vervangen door een alu leiding die op opmaat ga maken.

binnenkort komt er ook een caselog van mij op te staan zodra ik meer foto's + de boel wat beter voor elkaar heb:)
 
Laatst bewerkt:
vandaag me dominator gt 1866 geheugen opgehaald
deze erin gedrukt en de bios naar laatste versie geflashed (1401ofzo)

blijkbaar gaat het tot nu toe goed met 3 geheugen sticks dus het lag gewoon aan het type geheugen dat blijkbaar niet compatible was met mijn moederbord

ik juich nog niet al te vroeg maar wacht nog eventjes af voordat ik mijn 2e nieuwe REX2 in de verkoop doe

btw ik heb de extra airflow apparaat er nog niet op gedaan

2 foto's

2qav2x2.jpg

2nsxez4.jpg
 
Ik kan het verkeerd hebben, maar dat geheugen die je net nieuw heb die dominator is toch uit de schappen gehaald omdat er problemen mee waren?

iig wel mooi systeem heb bijna het zelfde enkel mijn mobo is een gene :)
ben benieuwd naar je overclock results!
 
het klopt wat je zegt over het geheugen.
ik heb het in de winkel nog nagevraagd maargoed ik kan ze altijd nog rma sturen en bij corsair hebben ze ook gezegt day lang niet alle setjes die ze getest hadde die waren defect:)

ik wacht het gewoon af en blijf gewoon hopen dat deze heel blijven;)

en thx voor je bericht:)
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan