• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bij gebrek aan beter

Sanders' Sub Zero avontuur

Goedenacht beste mensen.
Daar ben ik maar weer eens met mijn frappante zaakjes omtrent de PC en overclocken.

Zoals jullie misschien wel weten probeer in al een tijdje de i5 op 5 Ghz te krijgen.
In dit licht leek het me ook wel leuk om dat lekker buiten te doen met een winterse temperatuur.

Ik zal jullie nu al vertellen dat de 5 Ghz niet gelukt is :(
Maar ben wel een boel ervaringen rijker.

De vorige sessie was ik hierop blijven steken:
Naamloos_28229.png


Dat heb ik dus helaas niet kunnen verbreken.


Wat wel leuk is:
-5.png


En dat krijg je dus zo:
DSC_1316.jpg


DSC_1317.jpg


DSC_1320.jpg


ROG connect erbij:
DSC_1318.jpg


DSC_1319.jpg



Maar nu, wat blijkt dus, waardoor ik de hele sessie vroegtijdig moest afkappen?
Wat is de enige vloeistof ter wereld die uitzet als het bevriest? Juist: water.
Ik had ten eerste dus een lekkende fitting, na dit euvel binnen korte tijd verholpen te hebben wou ik nog een poging wagen.
Dit keer geen lekkages, maar kwamen wel hele rare geluiden van mijn pomp af, en kon in een aantal minuten het waterniveau in mijn reservoir zien stijgen.
Rekening houdende met deze omstandigheden heb ik toch nog een half uurtje, schat ik, geprobeerd die 5 Ghz aan te tikken.
Tevergeefs helaas.


Ik zal mijn BIOS settings posten voor als er nog OC genieën zijn die hun licht hierop willen schijnen

DSC_1321.jpg

DSC_1322.jpg

DSC_1323.jpg


DSC_1324.jpg



Geheugen is hierbij genoeg ondergeclocked, Windows start op in Diagnostische modus, met een Bclk van 193, waarna ik via ROG connect opvoer richting de 209.
Maar dat wil hij dus niet
 
Je hoeft gelukkig niet altijd veel geld aan nieuwe hardware uit te geven om een update te mogen posten :)


Heb het reservoir zwart gespoten, met dank aan JeanPaul voor zijn neger-lak.
DSC_1325.jpg


DSC_1329.jpg


En gister avond was het alweer zo laat dat ik dit allemaal mag zien op tv :D
DSC_1327.jpg


SL551024.JPG


SL551026.JPG



Ook heb ik wat met scharnieren zitten kloten, zoals k.3nny het noemt: Suicide Sidepanel (à la Suicide deuren in auto's)

SL551019.JPG
SL551020.JPG
SL551021.JPG
SL551022.JPG


Heel leuk :D Vooral meer voor de looks dan het praktische gedeelte ervan maargoed.
De scharnieren zitten helaas wel aan de buitenkant :( Heb veel zaken geprobeerd passend te krijgen, maar op elk andere manier zit je gewoon met niet goed sluitende onderdelen of kieren overal...
Wel de scharniertjes gelijk zwart gespoten, dus zo 'moet het dan maar ff' totdat ik misschien wat beters tegenkom :)


Zomaar wat fototjes:
SL551023.JPG


DSC_1313.jpg


DSC_1320~0.jpg
 
Zit standaard een metalen haakje met een release mechanisme in de Raven.
Eigenlijk 2 daarvan.
Ik heb 1 weggehaald, en 1 laten zitten om het geheel vast te laten klikken.
Ik moet wel zeggen dat het paneel loskomt als je aan de onderkant trekt, maar onder normaal gebruik blijft alles gewoon 100% op zijn plaats :)
 
Mooie case

netjes gedaan ook, persoonlijk hou ik niet zo van die oranje slangen
maar jah het is ook jouw case en je hebt een eigen smaak

ps. de titel past niet, denk dat dat beter bij mijn casemod zou passen xD



greetz,

Wybo
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
Freddy Feser One Green voor €3,- en €2,50 bij 5 flessen !!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Hightower Tp 13 polo shirt bijvoegen bij een bestelling. HighFlow Webshop 6
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
Freddy DustEND Dust Sticker Filter bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Leden taggen nu mogelijk met @nickname en bij quotes:) HighFlow Forum 13
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Fujipoly Thermal pads, professionele thermal pads nu beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan