P
_Peter_
Guest
Mijn boot volgorde is als volgt:
1st: ssd
2nd: cd/dvd
3rd: usb hard disk
4th: network
5th : usb floppy
6th : usb cd/dvd
7th: BEV
8th: UEFI
Volgens mij staat dit goed, maar kan 't fout hebben?
Ja dat bedoelde ik ook. Ik bedoelde MSI ( mijn moederbord fabrikant) niet MCI.
Kan deze niet op hun site vinden. Heb nu een intel driver geïnstalleerd en 2 x achter elkaar geboot zonder dat er iets mis ging.. Helaas kan ik nog niet zeggen of dit blijvend is, omdat ik al vaker een aantal keer goed achter elkaar heb kunnen booten.
Mocht 't toch niet goed zijn, dan ga ik kijken naar MasterBootRecord ( geen idee, maar dat google ik dan wel weer )
bedankt
Met het gegeven dat je ssd als first boot-device staat ingesteld (degene met je Windows O/S) in het EUFI-BIOS kan het zomaar zo zijn dat er toch iets mis is met de mbr van de ssd. Als het rijtje langsgegaan word met boot-devices (waarvan af geboot moet worden) en de ssd heeft geen AHCI-driver in huisch kan het zomaar zijn dat het BIOS gaat kijken naar het volgende waar misschien wel vanaf geboot kan worden, and so on. In dit geval komt die dan de EUFI in het rijtje tegen en wil daarvan booten, wat verklaart dat je in je EUFI-BIOS terrecht komt, want die word als enigste herkent om vanaf te booten .
Start de pc wel gewoon door met een bootable cd of dvd in de slee van je brander of lezer wanneer je die als eerste boot-device ingeeft?
Of het is iets van je leverancier wier een scriptje heeft geplaatst, wat misschien wel wil zeggen dat alleen de handen van hun technische dienst in je kast mogen frutselen.
Ik zou gewoon een hele format doen. En dat hele recovery weg halen, maar ja...Garantie verlies...