• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Adviezen/tips Nieuwe WC-setup:

Havvie

Member
Nieuwe WC-setup:
Na eindelijk weer eens wat vrije tijd in het verschiet te hebben is het tijd om mijn waterkoeling wat up te daten. Daarom zijn tips, adviezen en/of meningen welkom. Aangezien ik eigenlijk nooit zo'n uitgebreide setup onder handen heb genomen zijn alle meedenkende mensen erg welkom.

Het is de bedoeling om het gehele moederbord als ook de GTX280 te waterkoelen (evt. tweede graka). Het hele zwikkie zit/komt in een vrij ruime kast, een Cosmos S.

Aansluitingen schematisch: (De groene VGA3 & 4 mogen evt. voor het gemak even achterwege blijven)

33ws8s8.jpg


Wat moet er gebeuren:
1 of 2 loops? Looporder(s)?
Bij 2 loops, hoe opdelen?
Bij 1 loop, toch een tweede pomp om zo in serie restrictie tegen te gaan?

Wat heb ik hier nog liggen:
1x D-tek FuZion V2
1x Laing DDC1 MCP350 + XSPC acrylic restop
1x BI GT Stealth 360 rad + 6 Scythe S-Flex 1900RPM fans (push-pull)
2x Innovatek GTX280 Fullcoverblock
xx 3/8" fittingen

Wat komt er (eventueel) bij:
1x 1366 mount voor FuZion vinden of een ander CPU-block
1x MIPS NB/SB block
2x MIPS Mosfetblock (of EK Asus X58 Kit)
2x 120mm rad + fans (bodem kast en achterkant kast)
1x extra pomp+top

//onder constructie
 
Met de hardware die je nog hebt liggen moet het zeker gaan lukken :) Je zult echter nog wel een pompje erbij moeten kopen aangezien ik je 2 loops zou aanbevelen.

Als ik zou beginnen met de eerste loop zou ik eerst de NB/SB koelen en daarna de CPU en vervolgens de Mosfets samen op de 360mm radiator (denk trouwens wel dat de Stealth het erg zwaar gaat hebben met de CPU, NB/SB en MF misschien tussen in ergens een extra 120mm plaatsen)

Daarna kun je met de 2de loop de VGA's koelen met een 240mm radiator, je zou hier natuurlijk ook de NB/SB bij kunnen doen. Zo kun je je loops netjes scheiden met Noord en Zuid laat ik maar zeggen.

Misschien dat andere mensen nog andere ideeën hebben?
 
De fusion kun je prima gebruiken in een "super loop"
Als je er een extra pomp en een top bij zet ben je qua flowrate beter uit en de temperaturen zullen (kunnen) ook wel beter zijn.

Als de XS forums weer omhoog komen moet je Vapor zijn posts over single of dual loop maar eens nakijken.
Bijkomend iets is je "redundancy" als er ooit een pomp uitvalt.
Dat alleen al is erg prettig.
 
Bloody irritating dat ES down is inderdaad.. Maar goed, so be it :)

Ik was al een beetje bang voor m'n 360 Stealth-rad en dat die wel eens wat te kort zou kunnen schieten... Wellicht wordt hij vervangen, even zien hoe de zaken lopen. In plaats van een 240 rad wilde ik in 1e instantie 2x een 120 rad nemen... Die zijn in principe direct te monteren, maar een 240 rad zou onderin de Cosmos moeten passen. Ik heb in ieder geval weinig zin om deze kast rigoureus te gaan modden, dan doe ik hem liever weg om een andere kast onder handen te nemen :)

Welke verdeling ik verder zou nemen, daar was ik nog niet over uit... Ik had in eerste instantie dit in gedachte, in geval van 2 loops:
r9e42t.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van de week maar eens zien wat de opties zijn, als ik m'n hdd-cage gewoon een plaats omhoog zou schuiven dan is een 240 rad wel een elegante oplossing, een stuk praktischer ook i.v.m. 2x een 120 rad.

Die berekening, heb je die nog ergens ter inzage? Ben daar wel in geïnteresseerd namelijk. :)
 
Ik zou toch voor 2 loops opteren hoor ;), eentje met een 240 rad en eentje met de 360 rad

die met 360 rad zou ik nemen voor gpu, mosfets, nb en sb

240 rad voor cpu only (en als je dan een echte dikke neemt zoals een XSPC RX240 of een PA120.2 dan zit je cpu al zeker frisjes genoeg en zullen de andere componenten geen invloed hebben op je cputemps

al de rest dan op de black ice, met een MCP355 pomp, door de vele blokjes, is de restrictie wat hoger en heb je een krachtige pomp nodig ;)
 
Hij wil uitbreiden, en de opties voor interne loops zijn zo vreselijk groot.
De kleinste radiator aan je CPU hangen (het imho belangrijkste onderdeel om performance te hebben) is geen slim idee.
Maar zoals ik al zei, als XS weer omhoog komt is het misschien leuk om Vapors post is te lezen over 1 of 2 loops.

Er zijn een hoop mensen die BS propageren en dat wordt als waarheid aangenomen.
Mensen met de grootste mond hebben niet altijd gelijk.
 
@Spanky, als dat een dikke 240 rad is, dan heb je daar sowieso genoeg performance van hoor, je kan ook omgekeerd doen ... 360+cpu

en 240+gpu+mosfets+nb+sb ... deze heeft wel een straffere dcc nodig 18w versie dan
 
Twee x 280gtx is onder load 450'ish watt. denk dat je met een PA120.2 ongeveer 400 weg kan zetten.
Nu is dat voor videokaarten niet zo'n probleem aangezien dit zal resulteren in temperaturen van -40% van stock cooling.
Hogere flowrate geeft (zei het een minimale) betere prestaties, als je geen ruimte hebt voor meer dan een 240 en een 360 is een single loop met een bijpassend CPU block die niet restrictive is beter dan 2 loops.
 
Op zich is een single loop wel zo prettig eigenlijk, geen gezeur. En een 240 rad zou ik nog wel weg moeten kunnen werken onderin de kast. En bovenop de hdd-cage kunnen prima twee DDC1's + restop staan. Dit is volgens mij ruim voldoende voor genoeg druk/flow in zo'n loop.

Zit alleen nog te dubben of ik dit allemaal wel in de Cosmos wil gaan doen of maar meteen ook voor een andere case zal gaan, maar dat terzijde.

Een ander punt is de vraag of ik m'n Fuzion V2 dus wel kan blijven gebruiken, if not, welk blok is i.c.m. i7 een goede aanrader? Niet direct mijn 1e keus, maar zou een EK Supreme Plexi wat kunnen zijn, zag die namelijk 2e hands te koop staan...

Blijft erg irritant dat XS nog steeds niet terug is :S
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
vincent Fotograferen, tips en tricks Handleidingen en Installatie Tips 196
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
G laatste tips voor mij? Waterkoeling 18
Robin Tips / How-tos HighFlow Computer Cooling Shop 1
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan