• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[ADVIES] 4X r9 290X verdeeld over 2 computers

dmc82

New member
Goedendag,

Ik ben compleet nieuw wat betreft waterkoeling. Ik wil graag dat mijn 4x R9 290X videokaarten worden gekoeld d.m.v. waterkoeling. Deze videokaarten zijn verdeeld over 2 computers.

Wat mij betreft mag alles (radiator, pomp etc) buiten de computer geplaatst worden. Het hoeft er ook niet mooi uit te zien. Kunnen jullie mij helpen met wat ik nodig heb? Dit is tot nu toe mijn winkelwagen.

http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=8368

Welke radiotor en fans heb ik hiervoor nodig?
Hulp wordt heel erg gewaardeerd.
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Het liefst 1 waterkoeloplossing voor beide computers. Aangezien ik het ook buiten de kasten kan en wil hebben, heb ik dus ruimte zat voor grotere fans etc. Dat is een voordeel toch?
 
Wil je ze dan ook gaan overclocken?
Ik denk namelijk dat elke pc zijn eigen loop en radiator praktischer, mooier en beter is.

Wat bedoel je precies met grotere fans? In principe gebruik je of 120mm of 140 mm fans.
De hele grote fans (180mm en 200mm) hebben voor de koeling van je videokaarten niet zo heel erg veel toegevoegde waarde.

Laten we bij t begin beginnen: wat voor kasten heb je?
 
Wederom bedankt voor je reactie. Ik meende dat het efficienter zou zijn om het niet in te bouwen is. Maar ik weet hier te weinig over, dus ik geloof je direct als het beter zou zijn om het per kast te doen.
Het gaat om een Antec Midi tower three hunderd en nog een soortgelijke kast (geen idee welk merk) die geschikt is voor waterkoeling.
 
Het simpelste is denk ik een radiator op een shroud bovenop je kast. Beetje net als mijn 1e projectje.

DSC_0208.jpg


Je boodschappenlijst kan ik niet lezen. Freddy kan t wel zien. Die kan je mandje ook controleren op volledigheid.
 
Dat doen beide kasten. Echter gebruik ik die kaarten om te minen, dus is constant aan het blazen. Enige oplossing is waterkoeling, maar ik begrijp niet zo goed wat ik echt nodig heb. Uiteindelijk worden het 4 kasten. Dus ik zoek iets betaalbaars en goed. De kaarten heb ik nu ingesteld op 86 graden. Ook met waterkoeling zou ik dat prima vinden..

Dus het liefst zou ik 1 set willen voor 4 videokaarten (verdeeld over 2 computers naast elkaar). Dan heb ik toch maar 1 goede radiator nodig etc.. of zie ik dat verkeerd?
 
alles tot 100 graden is voor een GPU normaal, een CPU max is een graden of 70, dus je zit nog ruim onder je marge, Daarbij met waterkoeling, verleg je het probleem bij jou, juist alle mining setups zijn luchtgekoeld, waarom? je wilt toch geld verdienen? moet je niet meer blijven uitgeven natuurlijk.

ik zeg, 2 cheapo coolermaster hyped cases (gemiddeld 75 ps) die zitten vol met fans en zijn dikke airflow kanonnen, waterkoeling en mining is in mijn ogen niet rendabel.

een gecombineerde waterkoeling setup ook niet dan moet je al 2x D5 pompen gaan draaien (100 euro PS) daarna minimaal een 480 rad (100 euro) 4 blokken 100 euro PS fittingen en slangen globaal 150 euro, 2 reservoirtjes 60 euro 8 goede fans (150 euro)

dan kom ik op 1000 euro uit, nee dat is NIET rendabel :)

PS, ik ben echt waterkoeling fanaat in hard en nieren, maar iemand geld uit laten geven terwijl het geen nut heeft of winst geeft ben ik ook eerlijk in :)
 
Ik zal helaas wel moeten.. Ik heb nu 2 servers op mijn eigen kantoor. Ze maken teveel herrie om daar fatsoenlijk te werken. Ook heb ik 2 servers in een garage draaien hier, maar daar betaal ik 240,- per maand aan stroom. Dus als het even kan wil ik alle 4 de servers op kantoor hebben zonder herrie. Met alleen airflow maakt het teveel herrie. Ik heb mij hier in vergist. Kantoor heb ik echt nodig omdat ik deze ook deel met iemand (betaalt de helft). ook die kan er niet in. Dus al en al loop ik geld mis.. dus ik ben bang dat ik wel moet..
Wat kost het dan als ik het per server (2 kaarten) doe? ook 1000 euro? Moet toch veel goedkoper kunnen... toch?? Het moet simpel en goedkoop zijn als het even kan. Ik ga niet overklokken, en 80-90 graden per gpu vind ik prima, zolang het maar stil is..
 
Dat zou wel kunnen, maar dan zal ik toch de moederborden moeten vervangen met 4x pci-e sloten + de risers etc. Huidige moederborden heb ik nu al gekocht. Dit komt omdat ik met 2 kaarten wou beginnen, maar te snel ben uitgebreid zonder goed na te denken. Dus nee, liever 4 servers houden als het even kan. Als het ongeveer 1000 euro kost voor 8 videokaarten verdeeld over 4 servers, dan zou dat voor mij ok zijn. Servers plaatst ik allemaal naast elkaar..

Edit: Wat zijn die complete sets dan voor 280-400 euro op highflow. Dat is niet geschikt voor mijn situatie?
 
nope je moet echt iets customs maken nu, ik weet wel wat cools, maar via forum is zo langzaam heeft u skype? oid? zoja PM me maar de info dat gaat 10X zo snel.


*uiteraard zullen we dit topic op de hoogte houden, maar snelheid is geld ;)
 
Wow. Dat ziet er heel goed uit zeg! Ik zal eens uitzoeken waar dit leverbaar is. thanks!

Edit. Dus als ik het goed begrijp heb ik met een Kraken X40 + Kraken G10 genoeg om 1 videokaart te koelen?
 
dit is de houder voor de watercooling set: http://azerty.nl/producten/product_detail/1091/665291/nzxt-kraken-g10-videokaart-koeler-zwart.html?channel_code=40

en de keuze voor de waterkoeling moet je zelf maar kijken naar de prijzen en grote van de rad en ruimte die je zelf heb,
NZXT: Kraken X60, Kraken X40
Corsair: H110, H90 , H55 , H50, H40
Antec: KUHLER H2O 920V4, KUHLER H2O 620V4, KUHLER H2O 920, KUHLER H2O 620
Thermaltake: Water 3.0 Extreme, Water 3.0 Pro, Water 3.0 Performer Water 2.0 Extreme, Water 2.0 Pro, Water 3.0 Performer
Zalman: LQ-320, LQ-315, LQ-310
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan