+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 41

Onderwerp: Bart's HTGH Build

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

Bart's HTGH Build

Bart's Home Theater Gaming Hackintosh Build

dit word mijn nieuwe build met de volgende onderdelen:
    3x Yate Loon 120mm Black 1350RPM
    1x In Line Multi Power Port (12 fans)
    1x Ratsar Deskpad eSporter XXL
    1x Scythe Big Shuriken
    1x 80mm Yate Loon 2500 rpm
    1x Nanoxia FCX Pci bracket Fan Controller
    1x Mionix Naos 500 muis (L3p Thanks voor de inspiratie voor de muis )
    1x Logitech G510 Gaming Keyboard
    1x Gigabyte GV-R577SL-1GD (Passief gekoelde GPU)
    1x Gigabyte GA-H55M-USB3
    1x Spinpoint F3 1TB
    1x Lian Li pc-c50b
    1x OCZ ModXstream 600 Watt
    1x Samsung Syncmaster B2430H (24 inch )
    1x Core i5-750
    1x Geil GVP38GB1333C9DC (8GB )
    1x NEC / Sony Optiarc AD-7260S Zwart
    1x HDMI Kabel
    1x Snow Leopard

Fototje van de case

Ik ga met deze config een Hackintosh bouwen omdat ik graag wel eens mac osx wil bedienen maar de aanschaf van een mac te duur vind in vergelijking met de HW die je ervoor krijgt! ... ik wil de case zo stil mogelijk krijgen... ik ga er ook nog een oude 160 gb Sata hdd inzetten waar windows 7 op komt te draaien zodat ik voor een paar kleine dingetjes (games etc) gewoon windows voor kan gebruiken!

De case gaat worden verlicht met een aantal rode ledstrips!

To Do List:
    Bestellen
    Uitpakken
    Bouwen
    Cable Management
    Misschien een window mod
    Een Lcd Scherm of Led Matrix erin modden
    Logo mod Dmv Plaksticker of airbrush
    Laatst gewijzigd door Fall3n; 30-03-11 om 18:36.
    Steam: BarthasFall3n

Senior Member Zomerkoning0 has a spectacular aura aboutZomerkoning0 has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Sun 20-Feb-11
    Credits
    488
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Succes met je build Het liefst wat schetsjes?

bartklaasse Fall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura aboutFall3n has a spectacular aura about Fall3n's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Nouja vooruit dan maar ...

ik geef jullie 1schets van de window plannen

de witte vlakken worden windows ... waarschijnlijk transparant @ front en Rood Transparant @ Top

zander olympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of light olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    komt hier nou die hd5570 in?

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    neej een hd5770

Pannenkoek animal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really nice animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Credits
    515
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olympus Bekijk Berichten
    Die HD5570 heb ik voor in mijn HTPC En daar komt denk ik binnenkort een buildlog van. Nog ff wachten op m'n moederbord.

Maar dit zit er ook wel tof uit! Je zou in plaats van een window voorop ook iets met een displaytje kunnen doen. Er zijn super toffe oled schermpjes wat erg leuk zou staan
    Deze bijv.: CFAL12832C-W-B1, 128 x 32 Graphic OLED module, White OLED
    Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad - Brian O'Driscoll

zander olympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of light olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olympus Bekijk Berichten
    wacht, verkeerde topic? dacht echt dat animal baars dit topic gestart had

sorry

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    dat is op zich een idee ... maar wil dan liever een scherm wat ik ook aan kan sluiten op mn freeduino ... of een led matrix ... maar dat zijn ook toekomstplannen

Ps Added to the Todo's

Junior Member Duriel will become famous soon enoughDuriel will become famous soon enough Duriel's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 28-Nov-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Ik volg hem ook maar
    succes alvast
    i5 750, EVGA P55 FTW, EVGA GTX460 1GB SC, Dominator GT

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    De levertijd van afuture ligt zo rond de 3 dagen en bij highflow zijn 2 producten niet op voorraad ... maar freddy kennende komen die wel snel binnen hoop iig na volgend weekend te kunnen beginnen met bouwen

Reminder voor mezelf: Osx Snow Leo nog aanschaffen!!

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fall3n Bekijk Berichten
    dat is op zich een idee ... maar wil dan liever een scherm wat ik ook aan kan sluiten op mn freeduino
    Ik kan in ieder geval dit display sterk afraden: Freeduino / Arduino LCD Keypad Shield

Karakters komen namelijk niet goed door en bars (voor bijvoorbeeld CPU load, ram load en hdd ruimte) worden zeer slecht weergegeven. Ook werken een aantal plugins voor LCD Smartie niet juist met dit display (bijvoorbeeld de BigNumPlug, die zorgt voor een digitale klokweergave verspreid over 2 regels).

Ik zou eerder zeggen, neus eens rond op www.crystalfontz.com.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Small Update:

de harde waren zijn binnengekomen alleen zit ik met een probleem... mn grafische kaart is hoger als mn kast +/- 1 cm dus wou ik de bovenste koelribben er afhalen... deze zitten op een aparte heatpipe gemonteerd ... mijn plan was om gewoon het complete koellichaam er af te halen en dan de desbetreffende heatpipe gewoon af te zagen met een ijzerzaagje

maar morgen eerst de doa en temps tests

Banned Calimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Wed 02-Dec-09
    Credits
    560
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    In een heatpipe heerst een onderdruk zodat (meestal) water bij ą kamertemp. al damp wordt.
    Kun je de heatpipe niet voorzichtig verbuigen, of een deel van de ribben zelf afknippen ?

Pannenkoek animal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really niceanimal baars is just really nice animal baars's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 09-Feb-10
    Credits
    515
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Het lijkt mij inderdaad niet slim om de heatpipe af te zagen, dan is het hele effect van de heatpipe weg. Het beste kun je proberen 'em een stukje om te buigen, maar de kans op scheuren is erg groot. Goed warm maken van tevoren dus. Maar je kan natuurlijk ook een sleuf uit de top van je kast dremelen zodat de heatpipe daar doorheen komt
    Intelligence is knowing a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruitsalad - Brian O'Driscoll

Senior Member The Boiler has a spectacular aura aboutThe Boiler has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Tue 19-Oct-10
    Credits
    680
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door animal baars Bekijk Berichten
    Het lijkt mij inderdaad niet slim om de heatpipe af te zagen, dan is het hele effect van de heatpipe weg. Het beste kun je proberen 'em een stukje om te buigen, maar de kans op scheuren is erg groot. Goed warm maken van tevoren dus. Maar je kan natuurlijk ook een sleuf uit de top van je kast dremelen zodat de heatpipe daar doorheen komt
    Ik zou dat doodzonde van die kast vinden maar van die kaart kan zekers nog wel een cm 2 af als je de lamellen weg dremeld en de heatpipe met rust laat ik weet niet hoeveel cm hij nog heeft.
    Tja en anders een andere passieve koeler monteren ?
    Heb geen geld zat alleen geld om zat te worden
    The Boilers Shiptheme casemod

Ingeschreven
    Thu 24-Dec-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    bovenkant van de top mag er niet af ... en die bovenste heatspreader die in de weg zit zit op een APARTE heatpipe dus zou het de temps niet echt beinvloeden denk ik ... maar ik ga eerst wel vanmiddag ffies proberen naar rechts te buigen en dan naar beneden, of de fins ... en als ik google op cutting heatpipes dan kan het opzich wel ...

Banned Calimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Wed 02-Dec-09
    Credits
    560
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Met een flex/slijptol heb je ook binnen 5 min. een buis van je fiets gehaald.
    Maar als je daarna nog gaat fietsen .....

Zodra die heatpipe ook maar lek is verliest die hele koeler z'n werking !!
    Maar als je 'm beslist wilt afzagen, het zijn jouw centen ....

Senior Member The Boiler has a spectacular aura aboutThe Boiler has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Tue 19-Oct-10
    Credits
    680
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Calimero Bekijk Berichten
    Met een flex/slijptol heb je ook binnen 5 min. een buis van je fiets gehaald.
    Maar als je daarna nog gaat fietsen .....

Zodra die heatpipe ook maar lek is verliest die hele koeler z'n werking !!
    Maar als je 'm beslist wilt afzagen, het zijn jouw centen ....
    Zou niet hoeven als de heatpinpes echt gescheiden van elkaar zijn dan verliest is zeg maar 1 heatpipe maar net wat je zegt als alles met elkaar in verbinding staat is het pssst en doei met de koeling.
    Heb geen geld zat alleen geld om zat te worden
    The Boilers Shiptheme casemod

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    2.474
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    55
    weetje wat ik zou doen: heatpijpje afknippen, uiteinden samen knijpen en dicht solderen.

Ingeschreven
    Wed 02-Dec-09
    Credits
    560
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ook dān is de werking totaal om zeep omdat je de onderdruk (en mogelijk de vulling) kwijt bent.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten