@Vannos
Het is idd zo dat de kleppen bij een LPG voertuig vaker vervangen moeten worden en dat er wellicht meer onderhoud aan zit, maar elke liefhebber weet hoe die met zijn auto om moet gaan.
Inderdaad je hebt blokken die je na 100.000km op LPG naar de kloten rijdt, echter je moet natuurlijk wel weten met welke blokken je met een gerust hart op LPG kan rijden. Mijn oude Volvo had 500.000 op de teller en heeft dus volgens de facturen 300.000 op LPG gelopen, motor was nog als nieuw. Onderhoud is natuurlijk een belangrijk factor maar ook welke auto je kiest. Tevens heb je natuurlijk altijd nog de schakelaar om weer terug te gaan op benzine als je je auto lekker de sporen wilt geven.
Menig (sl)Opel blokje loopt naar een aantal 10k al de soep in omdat het gewoon goedkoop en slecht gemaakte blokken zijn.
Moet je luisteren, ik rij liever in een LPG wagen die goed is onderhouden (door het "slechte imago" van LPG) dan een afgejakkerd benzineapparaat.
Sommige mensen zijn gewoon blijven steken in de horrorverhalen die je hoort over LPG, dit is bij een Diesel of Benzine ook echter die hebben net iets minder onderhoud nodig.
Plus je gaat me niet vertellen dat jij met een benzineauto in deze tijden goedkoper uit kan zijn dan een zelfde auto die ook op LPG loopt....
PS: Volvo B230 (Redblocks) zijn uitermate geschikt om langere tijd op LPG te rijden, onderhoudsvriendelijk en er rijden zat 700/900 series rond met meer dan 5 ton op een teller (LPG auto's jah). Doe dat is na met je benzine BMW/Opel/VW enz enz.