• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :)

wie zegt dat ik er 1 uit ned ga halen:p
word een rhd supra nonturbo waar ik zelf mee aan de slag ga:)
het is iig nu makkelijker om auto te importeren gezien bpb eruit ligt voor auto's die ouder zijn dan 5 jaar :)
 
K rij nog steeds de VR6 2.8L,, (waarvan ze overig Vrijdag nacht aan hebben gezeten, al me logo's weg,, dood aan hun :p)

Maar ben nu serieus aan sparen voor "turkenbak (niks mis mee vind ik:p)"


FF benzine sparen,, rijd nu te onzuinig.. 2.0L word het Mercedezz C180
MERCEDES%20C%20180.jpg


EDIT, Deze foto zie je hem beter
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Mercedes-Benz_C180_Kompressor_(W203).jpg

Acterkant enzo,, alleen zonder kompressor,, dat zuipt weer..
 
Laatst bewerkt:
Nou je had het over dat het allemaal nogal onzuinig rijdt.

Een litertje LPG kost hier rond de 39-45 cent dat is een behoorlijk verschil met de Benzine :p Je kunt dus 3 liter LPG tanken voor 1 L benzine, als je dus een auto hebt die 1:10 op gas rijdt, dan rij je dus in feite in een benzineauto die 1:30 rijdt :D

Plus bij een Oldtimer (25 jaar en ouder) zoals de W126 hoef je geen wegenbelasting meer te betalen wat opzich ook wel lekker is.
 
Lpg is altijd slecht voor je motor. Puur omdat de verbranding anders is dan bij een benzine motor.bij de benzine motor word door het verdampen van de benzine de kleppen intern gekoeld. Wat LPG NIET doet. benzine heeft nog meer taken dan verdampen ook smeren is een onderdeel van de brandstof. Hierdoor haal je dus 2 belangrijke taken weg een koelende werking + een smerende werking. En inderdaad je motor word warmer dan normaal wat betekent dat de klepzittingen kwetsbaar worden. Voor de gene die niet weet wat een klepzitting is hier mijn antwoord: De klepzitting is een speciale afsluitrand van de cilinder en de in en uitlaat. Die zitting/rand is speciaal gemaakt voor de onwijs heette klep die daar de warmte door aflijd. En niet elke zitting kan tegen die hitte. De kleppen verbranden ook om deze reden de hitte word dan zo hoog dat de klep scheurt of smelt. En waarom de kleppen verbranden is omdat de klep zijn warmte niet snelgenoeg kwijt kan.
 
Laatst bewerkt:
What i drive ?
Nog niks. Maar heb een Golf 2 op me planning staan en een Volvo T5

Droom auto ?
Audi RS6 2009 model :)
Heb hier al een keer in gezeten ook gereden. Damm dat is een beest.
Zelfde geld voor een S6

En mijn andere droom auto is een Golf 2 VR6 Bi-Turbo. Dit wil ik zelf opbouwen.
 
@Vannos
Het is idd zo dat de kleppen bij een LPG voertuig vaker vervangen moeten worden en dat er wellicht meer onderhoud aan zit, maar elke liefhebber weet hoe die met zijn auto om moet gaan.

Inderdaad je hebt blokken die je na 100.000km op LPG naar de kloten rijdt, echter je moet natuurlijk wel weten met welke blokken je met een gerust hart op LPG kan rijden. Mijn oude Volvo had 500.000 op de teller en heeft dus volgens de facturen 300.000 op LPG gelopen, motor was nog als nieuw. Onderhoud is natuurlijk een belangrijk factor maar ook welke auto je kiest. Tevens heb je natuurlijk altijd nog de schakelaar om weer terug te gaan op benzine als je je auto lekker de sporen wilt geven.

Menig (sl)Opel blokje loopt naar een aantal 10k al de soep in omdat het gewoon goedkoop en slecht gemaakte blokken zijn.

Moet je luisteren, ik rij liever in een LPG wagen die goed is onderhouden (door het "slechte imago" van LPG) dan een afgejakkerd benzineapparaat.

Sommige mensen zijn gewoon blijven steken in de horrorverhalen die je hoort over LPG, dit is bij een Diesel of Benzine ook echter die hebben net iets minder onderhoud nodig.

Plus je gaat me niet vertellen dat jij met een benzineauto in deze tijden goedkoper uit kan zijn dan een zelfde auto die ook op LPG loopt....

PS: Volvo B230 (Redblocks) zijn uitermate geschikt om langere tijd op LPG te rijden, onderhoudsvriendelijk en er rijden zat 700/900 series rond met meer dan 5 ton op een teller (LPG auto's jah). Doe dat is na met je benzine BMW/Opel/VW enz enz.
 
Laatst bewerkt:
klopt onderhoud is belangrijk voor lpg waggies. hehe heb niet gezegt dat lpg goedkoper is als benzine. Pas als een lpg waggie stuk gaat. Dat soort grappen loopt dik op in de kosten, Misschien had je dan beter op benzine kunnen blijven rijden. Dat bedoelde ik met: Mensen rijden vaak op gas omdat het goedkoper is en denken te kunnen besparen
 
mijn buurman heeft een echte PUCH(mercedes) Jeep.

Die bak is een paar keer de wereld rond geweest en heeft in veel autobladen gestaan. Inmiddels staat er 1.2MILJOEN op de teller, en er zit net een nieuwe blok in.

Ook hebben wij een citroen xsara gehad met 650k op de teller.

Nu rijdt papa een renault scenic :111:


Mijn droom auto is een BWM M3 met HPF tuning.:079:
 
En mijn andere droom auto is een Golf 2 VR6 Bi-Turbo. Dit wil ik zelf opbouwen.

bi-turbo geld te veel?
ik rijd Golf Mk3 VR6, Dec komt hier een Kompressor op.. dat kost me al 4 ruggen..
(Als je het goed wil doen eh,, met alles er op en er aan,,)

Mk2 blijft tog wel het mooiste model,, alleen ja,, vr6 blijft te mooi geluid, anders had ik Mk2 G60 gehaalt...

en dan de MB C180 als 2e auto
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan