• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] GPU: GTX 780 CPU: i7 4790K

Sorry voor de dubbel post maar ik heb een verandering in de specs :p

I.p.v. deze GPU Asus GTX780-DC2OC-3GD5 - Specificaties - Tweakers
had ik deze gevonden MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G - Specificaties - Tweakers
Deze is 20 euro goedkoper en is ook gewoon beter dan die andere GPU --> Vergelijk link <--

Maar aangezien ik dus een andere GPU wil heb ik ook een ander full cover waterblok nodig want de EK-FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel zal niet passen denk ik :p En het nieuwe full cover waterblok kreeg ik niet gevonden voor deze GPU. Is er hier wel een waterblok voor of heb ik er overheen gekeken?
 
Voor msi zijn er weinig tot niks fullcover blocks, je zal denk ik toch voor asus of evga gaan, daar zijn wel fullcovers voor.

gr sander

edit een ek 780ti gaat wel passen, staat op de ekwb cooling configurator, die kaart is een twin froser of zoiets.je kunt ook voor amd gaan de r9 290x kost 350 euro van xfx en daar past ook een fullcover op.
 
Ah ok dan blijf ik denk ik gewoon bij de GPU van Asus GTA 780 ik kan toch overclocken met deze waterkoeling stuff ^^ dus dan zal die 60 Mhz die je bij die andere kaart dus extra hebt niet veel verschik maken denk ik :p

-Edit
En ik ga denk ik voor deze pomp + res
http://highflow.nl/pompen/laing-swiftech/pompen-nl/ek-d5-vario-x-res-100-incl.-pump.html
en het res 100 vervang ik dan voor 250
http://www.ekwb.com/shop/reservoirs...k-res-x3-series/ek-res-x3-tube-250-204mm.html
en dan past die harbinger cover er toch nog op :)
 
Dit gaat bijna mis zie ik. Vul je part nr van je kaart in op coolingconfigurator.com om er zeker van te zijn dat er een block past op je kaart. Een 780ti block hoeft niet perse te passen op een 780.

Edit heb het ook opgezocht voor een voor de kaart die je aan geeft van msi. Dat het een 780ti blok van EK past.
Maar controleer zelf wel het type nr of Part nr op de site. We zijn namelijk niet verantwoordelijk als je het verkeerde block besteld.
 
Staat gewoon ertussen in de lijst, dan zal het wel passen dan he, daarom heb ik ook een link gegeven om ook zelf te kijken.

Edit goed dat je ook mee kijkt zwelgje,2 weten meer dan 1 he.

gr sander
 
Zag er op het eerste gezicht vreemd uit. Ben laatst op zoek geweest naar 780ti blokken. Zeker in deze serie is het opgelet met de blokken en en kaarten van 780 780ti en Titan. Het loopt zo te zien nog meer door elkaar dan ik dacht. Voor de rest net advies Sander11111 .
 
Geld voor namelijk voor video kaarten. Als er schade is door koel vloeistof (ook op moederborden) en dat word geconstateerd ja koel vloeistof lek is een gebruikers fout. Meestal video kaart koelers zijn meestal verzegeld dus bij verwijdering is de kaart gerantie al verbroken. (Soms wil het nog steeds lukken om garantie te krijgen na het terug plaatsen van de gewone koeler.als het om een gewoon defect gaat) uitzondering op de regel zijn evga kaarten die vallen nog steeds onder gerantie met het plaatsen van een water blok. Test daarom al je hardware voor dat je het gaat water koelen. Ook voor het dubble werk wat je zou moeten doen
 
Ik weet als je een evga gpu hebt dan vervalt niet je garantie, voor de rest weet ik niet.

gr sander

Ik weet als je een evga gpu hebt dan vervalt njet je garantie, voor de rest weet ik niet.

gr sander
 
Oh ok die gok neem ik maar dan.

Ik ben vorige week naar een winkel geweest die de Corsair 900D had staan en ik hem dus kon bekijken voordat ik hem kocht :p

Ik was toch een beetje verrast want hij is wel heel erg groot, dus ben ik verder gaan zoeken naar een andere pc kast en kwam ik de Corsair 750D tegen deze is ook mooi en een stukje kleiner maar weegt wel 21 KG...

Dus nu ben ik nog opzoek naar een andere pc case (die een beetje dezelfde grootte heeft als de pc case die ik nu heb want dat vind ik wel een mooie grootte)

1 RES kan ik btw nu ook weg laten aangezien ik toch een kleinere pc case wil :p
 
Oh ok die gok neem ik maar dan.

Ik ben vorige week naar een winkel geweest die de Corsair 900D had staan en ik hem dus kon bekijken voordat ik hem kocht :p

Ik was toch een beetje verrast want hij is wel heel erg groot, dus ben ik verder gaan zoeken naar een andere pc kast en kwam ik de Corsair 750D tegen deze is ook mooi en een stukje kleiner maar weegt wel 21 KG...

Dus nu ben ik nog opzoek naar een andere pc case (die een beetje dezelfde grootte heeft als de pc case die ik nu heb want dat vind ik wel een mooie grootte)

1 RES kan ik btw nu ook weg laten aangezien ik toch een kleinere pc case wil :p


Groot ach wat is groot.

Als je de boel wil waterkoelen is de 900D een prima kast. Uitstekende kwaliteit.

Een prima basis voor een build.

Mijn zoon heeft nu mijn oude 800D en ik moet zeggen super kast goede kwaliteit.
 
Ik was toch een beetje verrast want hij is wel heel erg groot, dus ben ik verder gaan zoeken naar een andere pc kast en kwam ik de Corsair 750D tegen deze is ook mooi en een stukje kleiner maar weegt wel 21 KG...

De Corsair 750D weegt zeker geen 21 kg. Op Tweakers staat inderdaad 21 kg, maar die hebben dat foutief overgenomen van de Corsair website. Daar staat 21.4 zonder eenheid maar dat zijn lbs (pounds). Dat is ruim 9,7 kg. Op hardware.info staat 9,5 kg en ik heb inmiddels deze behuizing besteld en op PostNL staat dat het hele pakket 11,2 kg weegt. :)
 
Hmm ok ik denk dat ik dan voor de 750D ga, welk RAD moet ik dan nemen zodat het bovenin past? Aangezien ik mijn reservoir onderin ergens wil doen blijft er daar weinig ruimte over. En voor de rest past alles nog gewoon en er is niks tegroot wat ik in mijn winkelmand heb zitten toch?

Winkelwagen:
Winkelwagens :: Waterkoeling_v5 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

PC specs:
Tijdelijke wensenlijst | Hardware.Info Nederland
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling gpu Advies Waterkoeling Setup 3
M Waterkoeling 2x GPU Advies Waterkoeling Setup 10
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
M Welk merk GPU voor waterkoeling Waterkoeling 2
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
G [Waterkoeling] CPU I7-2600k / GPU R9 290 Advies Waterkoeling Setup 50
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W waterkoeling voor CPU en GPU Advies Waterkoeling Setup 1
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
L Advies gpu waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 0
U waterkoeling voor cpu en gpu Advies Waterkoeling Setup 20
Thieutje Multi GPU setup waterkoeling : Serial or Parallel waterflow Waterkoeling 11
R Waterkoeling, 500 Euro , i7 920, en in toekomst GPU Advies Waterkoeling Setup 25
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
S Gpu waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
H [Waterkoeling] i7 950 + GPU's Advies Waterkoeling Setup 2
H Advies/Controle waterkoeling CPU, GPU, HDD Advies Waterkoeling Setup 4
D [400 euro] Waterkoeling setup voor i7 CPU en 8800GT GPU Advies Waterkoeling Setup 2
J Advies m.b.t. Kast gevraagd (waterkoeling: cpu/gpu/hdd) Cases en Modding 22
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan