• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooling in de Coolermaster CM690 II Advanced?

Mark90

Junior Member
Beste forumleden, Highflowleden.

Ik wil binnenkort mijn oude P182 kast vernieuwen voor een Coolermaster Cm690 II Advanced.
Ik wil dan ook graag me Aquacomputer Airplex 240 Pro Rad kwijt in de kast zelf? kan dit ik heb gezien dat er onderin en bovenin de kast ruimte voor is maar kom je dan niet in de knel met het moederbord???

Groetjes,

Mark
 
oke mooi dan bedankt dus als ik goed begrijp komen dan de fans zeg maar bocen op de kast te zitten onder het paneel awt je er af kan halen dus ik hoef er verder niks aan te boren,zagen etc etc:p
 
Zoals ik het gedaan heb;

qs2r0k.jpg


Fans moeten omgedraait zijn:
2jg6wr8.jpg


Fans maakte veel herrie, je hoorde dat ze moeite hadden met lucht kwijt raken dit los je op door:
2h4vp68.jpg

dr9hn7.jpg
 
jep klopt ik had ze perongeluk verkeerd om zitten :p pc werd maar warmer denk hoe kan dat nou dus nu de fans omgedraaid en hijs heerlijk koel:p


bedankt allemaal voor de reacties.

ik heb btw nog veel ruimte over tussen de klep bovenkant en de fans

fans zijn 120x120x25mm
 
welke radiators passen in me coolermaster cm 690 2 advanced advies gevraagd

graag radiators waar 2 fans op passen

ik wil graag weten welke radiators ik kwijt kan bij het volgende in me kast

plaats 1 boven in me case heb ik ruimte voor 2 140 mm fans daar wil ik een radiator plaatsen

welke past daar in ?

had ergens gelezen weet alleen niet meer dat daar geen dikke radiator kan alleen de dunnere is dat waar ?

plaats 2 op de bodem van me kast kan ik ook 2 140 fans kwijt daar wil ik ook een radiator plaatsen moet dan wel de bracket weghalen

welke radiator past daar ? neem aan dat daar wel een dikkere past


wil ze gaan gebruiken om me 2x gtx 470 van asus te gaan waterkoelen of heb ik aan 1 radiator genoeg waar 2 fans op passen

en waar kan ik die dan het beste plaatsen boven of op de badem van me case

hebben jullie meschien een voorbeeld ervan voor me hoe het in me kast gaat passen


hoor het graag van jullie
 
Ik heb jouw bericht verplaatst naar een bestaande topic over deze behuizing en waterkoeling.
Zie bovenstaande berichten, misschien vindt je daarin al jouw antwoord ;)
 
CM 690 II Advanced Watercooled


img1927a.jpg


Beter kan je het denk ik niet maken in deze kast wat redelijk stock plaatsing van radiatoren betreft en plaatsing van de pomp. :023:

Staan een hoop foto's in dat topic over hoe hij het gemaakt heeft.
Rad bovenin is een Swiftech MCR220 en onderin zit een XSPC RX 240mm of een PA120.2 (denk die laatste, maar wat prestatie betreft doen die niet voor elkaar onder ;)). icm Met die GT fans en een DDC pompje een prachtige set.:p
 
oke thanks dat zijn erg veel duidelijke fotos

maar ik weet nog niet waar ik de radiator plaats boven in me case of op de bodem wil er alleen me videokaarten mee koelen 2 stuks

denk als ik de radiator onderop plaats dat de slangen de bocht niet kunnen maken

wat raden jullie me aan
 
Het enige nadeel van de radiator onderin is dat die hdd bracket er dan uit moet. Als dat geen probleem is, is dat natuurlijk ook geen nadeel meer ;) en lijkt me dat de mooiste plek voor een radiator in deze kast. Zeker omdat je alleen de GPU's wilt gaan waterkoelen.

1)Een radiator bovenin zal waarschijnlijk een deel van de warmte van de CPU koeler gaan meenemen + alle warmte die in de kast zit komt nog eens door die radiator. Twee 470gtx'n zullen een 240mm radiator al redelijk zwaar belasten en dan zal een meer optimale koeling van de radiator beter zijn voor de temps.

Alhoewel je voor GPU koeling niet al te moeilijk over een graad of vijf meer of minder hoeft te doen. Zeker niet wanneer je ze op stock snelheid laat lopen. Vergeleken met de stock luchtkoelers van GPU's is bijna elke waterkoelset veruit superieur zowel in temperatuur als in geluid. Wat dat betreft hoef je je in je keuze van radiator boven of beneden niet al te veel te laten leiden door het temperatuurargument.
1zgym4m.jpg
Als je die hdd bracket goed kunt gebruiken of open wilt laten voor eventueel gebruik, weegt dat argument imo al zwaarder dan een verondersteld graadje meer of minder.


2)Onderin ben je ook niet beperkt in de keuze van een radiator. Je kan daar ook met gemak een XSPC RX kwijt. Deze zal met de warmtedump van de twee kaarten denk ik beter overweg kunnen dan een MCR220 of andere < 3.5cm dikke radiator bovenin de kast.

3)Wanneer de fans van het onderin geplaatste rad de lucht van buiten naar binnen laat trekken heb je vrijwel zeker de meest optimale koeling van dit rad (wat betreft interne plaatsing) De CPU tepms zullen daar dan waarschijnlijk wel ietsje hoger van worden, omdat de kast temp dan waarschijnlijk iets omhoog zal gaan.
Mooi compromis is dan zoals bij die kast op xs. Hier staan die radfans op uitblazen en die blauwe fan van het front zorgt voor koelere lucht van buiten de kast.

4)De slangroute lijkt mij juist gemakkelijker met de radiator onderin. Hangt ook wel een beetje af van wat voor soort pomp en reservoir je wilt hebben, maar zoals op die foto van die xs kast te zien, liggen de radiator-fittingen heel gunstig naar de kaarten toe.
Als je de GPU blokken parallel aansluit, hoeft de slangroute niet eens meer naar boven toe en heb je een optie om alle slangen beneden te houden. maar dat is grofweg slechte één optie. Hangt af van je pomp en reservoir keuze (T-line zou ook nog kunnen)
Als je de WC alleen bij de GPU's wilt houden zou de XSPC 750 dual bay reservoir/pomp een mooie keuze zijn.
Maar zoals die DDC pomp op die foto is geplaatst op dat dempingsdingetje is denk ik de mooiste oplossing. Dit in combinatie met een T-line als vul & ontluchtingspunt in plaats van een reservoir zou de best presterende en meest ruimtebesparende oplossing moeten zijn voor in je kast + één van de stilste. :p
 
oke

een goede duidelijke uitleg waar ik wat mee kan gaan doen

Added after 18 minutes:

hoeveel ruimte neemt ie in beslag 1 of 2 frontjes ? waar je de dvd speler in schuift zeg maar neem aan dat ie daar komt
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Coolermaster ATCS 840 + watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
R Watercooling (Finaly...) Advies Waterkoeling Setup 1
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
A watercooling loop? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan