• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Watercooling in de Coolermaster CM690 II Advanced?

plaatsing buiten je kast is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Staat imo ook nog wel mooi om een tube reservoir buiten de kast bevestigd te hebben. Praktisch voordeel ervan heb je tijdens het vullen van de set. Dat kan dan buiten de kast, waardoor een drupje morsen geen gevolgen hoeft te hebben. (Dan bedoel met gevolgen dat dit eventuele morsen droogtijd kost. Zonder stroom gaat de hardware niet stuk)

Er zijn voor interne plaatsing van het reservoir ook nog wel wat oplossingen:

  • single bay reservoir icm een Liang DDC pompje op de bodem achter de radiator. (zoals op die foto van een pagina terug)
  • een Swiftech micro reservoir. Die is vrij klein, op diverse manieren te bevestigen en dankzij meerdere openingen op meerdere wijzen te benaderen in een slangenroute.
  • Een klein tube reservoir. Alhoewel ik denk dat het evengoed nog wel vrij krap zal zijn.
  • Geen reservoir nemen, maar een T-line. T-line is een T of Y fitting in de slangroute achter de pomp plaatsen. Het afsplitsingsgedeelte is het vul en ontluchtpunt. Hieraan komt nog een stukje slang voor het vullen en om te voorkomen dat de set lucht gaat happen na verloop van tijd.
    Grote voordeel van deze methode is dat het bijna geen extra ruimte in de kast kost. Het nadeel van deze methode is tijdelijk; dat is namelijk dat het vullen en ontluchten langer duurt dan met een reservoir. Een ander nadeel zou kunnen zijn dat je geen mooi reservoir hebt om naar te kunnen kijken. :eusa_drool:

 
om eerlijk te zijn wil ik zo min mogelijk boren in me kast

maar voor de pomp moet ik wel wat gaatjes boren daar kom ik niet onderuit

denk dat ik me wateropslag/reservoir wel buiten de kast doe idd mooie gezicht en makkelijk met vullen

wil ook een kraantje plaatsen op een plek als je de kraan opendoet dat het dan zo in een bak/emmer kan lopen waar kan ik die dan het beste monteren

hoe graat moet me wateropslag/resevoir zijn voor me 2 gtx 470 goed te koelen ?
 
Op de koeling heeft de grote van een reservoir of de hoeveelheid water in de set geen invloed. Al het water is na ongeveer een half uur overal van gelijke temperatuur (op een paar kleine verschillen van rond de 0.2c na) Of je moet een reservoir nemen ter grote van een graansilo, dan duurt het denk ik nog wel even voordat het water overal dezelfde temperatuur heeft .;)

Dat kraantje voor je aftappunt kan je het beste op een zo laag mogelijk punt in de waterkoelset zetten. Hier een topic daarover waar je misschien wat ideeën kan opdoen.
 
Welke radiators

Hallo,
Ik weet niet of er hier nog iemand is, met een coolmaster CM-690 II,ben namelijk benieuwd welke maten van radiators hier goed inpassen.(mag ook extern als niet anders kan)
Kan iemand mij hier tips mee geven?
Ik wil niet super overclocken maar cpu@3.6 en wil ook me moederboard koelen+gpu.
 
Ik heb jouw bericht verplaatst naar een bestaande topic over deze behuizing en waterkoeling.
Zie bovenstaande berichten, misschien vindt je daarin al jouw antwoord ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Coolermaster ATCS 840 + watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
D Watercooling cases Advies Waterkoeling Setup 7
P gtx 980 SLI watercooling Waterkoeling 3
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
B RayStorm D5 Photon AX360 WaterCooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Thermaltake watercooling componenten. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
D asus gtx 780 direct cu2 oc. met stock watercooling en bracket Waterkoeling 2
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B pc build custom watercooling Gallery & Build Logs 5
T 7870 crossfire watercooling NOOB Waterkoeling 16
W hulp eerste watercooling Advies Waterkoeling Setup 1
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
R Watercooling (Finaly...) Advies Waterkoeling Setup 1
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
M watercooling 600eu max gpu + cpu block? Advies Waterkoeling Setup 1
A watercooling loop? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan