• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Review watercooling order

pvkleeff

New member
Hallo,

Aangezien dit mijn eerste watercooling build gaat worden zou ik graag advies hebben over de door mij zelf samengestelde setup. Vooral dat ik niets vergeet of over het hoofd zie.

Alvast bedankt voor de moeite. BTW, accesoires zoals bending kit e.d. laat ik even buiten beschouwing, die komen er sowieso wel bij :)

De computer setup:
Onderdeel
Component
CaseLian Li O11 Dynamic
CPUAMD Ryzen 2700X
MoboASRock X470 Taichi
RAMG.Skill F4-3200C14D-16GTZRX
GPUSapphire Nitro+ Radeon RX580 8GD5
M2Samsung 970 Evo 500 GB
SSDCrucial MX500 1 TB
PSUSeasonic Focus Plus 650 Gold

Dan de componenten voor de watercooling:

OnderdeelComponent
RadiatorEK-CoolStream SE 360 Slim Triple
RadiatorEK-CoolStream PE 360 Radiator
Fans2x Lian Li BR Lite RGB PWM Fan 3-Pack 120mm - Black
CPU BlockEK-Supremacy EVO AMD - Nickel Plexi
GPU BlockAlphacool NexXxoS GPX - AMD RX 580 M06
Reservoir/PompEK-XRES 140 Revo D5 PWM (incl. sleeved pump)
Tubes6x Acrylic tube 12/10mm Clear - 100cm
FittingsEK-HDC Fitting 12mm - 6-pack - Black
FittingsEK-HDC Fitting 12mm - 4-pack - Black
Fittings4x EK-AF Angled 90 degree G1/4 Black
Fittings4x EK-AF Angled 45 degree G1/4 Black
FittingsEK-AF T-Splitter 3F G1/4
FittingsEK-AF Ball Valve (10mm) G1/4 - Black
FittingsEK-CSQ Plug G1/4 (for EK-Badge) - Black
FittingsEK-HFB Fitting 10mm
TubeEK-Tube ZMT Matte Black 16/10mm (drain)

Dus alle op- of aanmerkingen zijn welkom.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Je hebt je al goed ingelezen zie ik :)
Want jouw set is zo prima!

Vooral dat ik niets vergeet of over het hoofd zie.
Tijdens de bouw loop je meestal wel tegen iets aan, waardoor het iets anders moet of dat je nog iets extra's nodig hebt.
Advies is daarom om niet al teveel tijd te besteden aan het zo compleet mogelijk maken van jouw eerste bestelling.
Je kan beter de tijd besteden aan het beginnen en bouwen van jouw systeem en zo extra benodigdheden in een tweede bestelling doen, dat scheelt stress :)

pvkleeff

New member
Je hebt je al goed ingelezen zie ik :)
Want jouw set is zo prima!
Dank je. Ik probeer altijd wel wat voorwerk te doen ja, dus heb al aardig wat zaken gelezen en youtube videos bekeken.

Tijdens de bouw loop je meestal wel tegen iets aan, waardoor het iets anders moet of dat je nog iets extra's nodig hebt.
Advies is daarom om niet al teveel tijd te besteden aan het zo compleet mogelijk maken van jouw eerste bestelling.
Je kan beter de tijd besteden aan het beginnen en bouwen van jouw systeem en zo extra benodigdheden in een tweede bestelling doen, dat scheelt stress :)
Daar heb je wel een punt ja, maar het liefst heb ik de essentiele zaken toch wel in de eerste bestelling erbij zitten.
En het gaat me ook meer om zaken dat ik geen metalen ga mixen qua onderdelen en zo, wss zie je dat soort issues de eerste keer gemakkelijk over het hoofd.

Maar heel erg bedankt voor je feedback.

Bovenaan