Vuurwerk, prachtig spul! Maar het heeft ook zijn nadelen...
Ik heb 30 uur taakstraf gekregen vanwege het in bezit hebben van 5 stuks explods. Heb hiervoor voor de rechter moeten verschijnen en al, en ja heb nu dus ook een strafblad...
Ik had zelf nog 20 kilo belgisch vuurwerk liggen wat mijn pa een paar dagen later vond en die heeft me toen gedwongen dit te verzuipen en in de container te gooien
! Dit alles is vorig jaar gebeurd in de laatste week voor oud en nieuw
!
Dit jaar gaat het voor mijn een stuk anders worden, ik besteed er amper nog geld aan (200 euro ofzo, t.o.v. 1000 vorig jaar....)
Wel wil ik even zeggen dat GIGA vlinders niet meer bestaan, want heb het een paar keer voorbij zien komen. De giga vlinder is sinds begin dit decennium,eeuw/millennium verdwenen. Ging vrij snel nadat BEX gesloten is.
Even voor de duidelijkheid, dit is een gigavlinder:
Herkenbaar aan het crepe papier wat eromheen zit en een staart van zo'n 50cm.
De grotere vlinders die je nu tegen komt is de supervlinder en daar de bekendste variant van is de BSC (Big Spanish Cracker). Deze vlinder is te herkennen aan de zwarte doos waarin hij geleverd wordt per 10 stuks en heeft een kartonnen kleur. De staart zelf is net zo groot als de vlinder ongeveer.
Hier een foto van de super vlinder(BSC):
Ook zie je op de foto nog diverse lawine pijlen waaronder de Zink 901 (kartonkleurige pijl), de Zink 902 (groene pijl) en de super (de zwarte). Zo te zien ook nog een 100k en een setje 1,5 siershells met mortiertje erbij, voor de rest nog wat losse shizzle als nitraten en vlinders zo te zien.
Enerzijds is het goed geweest dat ik afgelopen jaar gepakt ben want anders had ik dit jaar weer zo veel geinvesteerd erin
Ik ga dit jaar wel overdag lekker met mijn maten naar buiten, waarschijnlijk gaan we carbidschieten, maar dan moet ik eerst nog een melkbus geregeld krijgen. Ook hebben we wel wat vuurwerk (ja ook illegaal, maar is niet van mij
)
s'Avonds zitten we dan bij mijn thuis te genieten van een biertje of een ander drankje en een hapje en dan rond de klok van 10/11 gaan we richting een scouting gebouw vlakbij mijn huis waar een maat van mijn op zit en die daar een nieuwjaars party organiseert. om 12 uur steken we dan natuurlijk het een en ander af
!
PS. de gebruikte foto's zijn niet van mijn maar gewoon van google