• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe bak geen idee wat voor wc

bakkiebier

Member
hallo mensen,

Ik ga een nieuwe pc samenstellen heb alle hardware binnen behalve mn armor + kast

Grafische kaart: Sapphire HD4850 X2
Processor: AMD phenom II be 940
Moederbord: Gigabyte MA790GP-DS4H
Werkgeheugen: OCZ Flex II XLC 4GB DDR2-1150 CL5 kit
Voeding: Cooler Master Real Power M 1000 watt
Harde schijf: Western Digital WD3000HLFS raptor
Kast: kast thermaltake armor+ fulltower

Ben van plan mijn CPU te koelen aangezien ik nog geen koelblok heb gezien voor 4850 x2 en mijn budget niet al te groot is ook zitten er aansluitingen op die OCZ flex II latten .

Mijn vraag hier is dus wat heb ik nodig moet mn radiator in of uit mn kast aangezien die armor+ kast 64 cm lang is en dat dat net gaat passen ik hem liever niet op achterkant monteer.

zat te denken aan het volgende setje:

Radiator: 1x Black Ice GT Stealth 360
Fan: 3x YATE LOON 120mm - D12SL-12
CPU: Block 1x EK-Supreme Plexy / Acetal
CPU: Backplate 1x EK-Backplate
XSPC: UV Blue 5.25 Dual Bay Reservoir
Pomp: 1x Laing DDC-1PLUS 12V
Pomp: Top 1x OCLabs XPTop Laing DDC Top
Pomp: Bevestiging 1x Laing Silencer Set
Slang: 2x 1 meter Feser HighFlow - 1/2ID 3/4OD - Carribean Blue
Koelvloeistof: 1x Feser One (kleur naar wens)
Fitting: 8x 13MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G1/4
Slangklem: 8x TFC Herbie Clip Nylon Black
Fancontroller: NZXT SENTRY LX

of moet ik gelijk voor die dc5 + top gaan + de gtz

ik geef liever nu iets extras uit ipv later steeds te upgraden
iig wil ik later mn bridge gaan koelen en vga want die 4850 x2 schijnt ontzettend veel herrie te maken!

Wie wil deze wc noob helpen :) ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook een TT armor en heb 2 360 rads aan de linkerkant vna mijn kast geschroeft. zoek naar me buildlog voor foto's.

is handig om er dan wel 2 radboxes bij te bestellen rep rad dan gaat het monteren veel makkelijker.

als je budget het toe laat kan je beter een andere radiator nemen TFC presteerd toch stuk beter als black ice.
 
Misschien een grotere radiator, een Feser 360 radiator.
Je wilt straks de CPU, Grafische kaart, Northbridge en werkgeheugen gaan koelen, ikzelf heb met een TT BW735(weliswaar een kloteblok) temps waar mijn huidige luchtkoeling makkelijk aan kan tippen. temps zijn idle 49 graden overgeklokt van 2,6Ghz naar 3,4Ghz (kamertemperatuur: 19 graden). dus als je daar ook nog je videokaart etc mee moet koelen, zal de vloeistof wel erg warm worden.
 
aha alvast bedankt man :)
zat gisteren al wat te koekeloeren naar wat builds erg mooie fotos hier en kasten.

Ga nu meteen zoeken ernaar maar 2 rads dat past makkelijk in zon kast ?

en voor maomanna :bedankt voor de tip ga nu ff kijken wat zon rad kost,en nee ik ben niet geil
 
Laatst bewerkt:
niet in wel buiten

mijn kast
1231783505_resized.jpg
 
hm strict je rad zitten dus buitenkant ik heb een klein buro in mn huis die zit ingebouwd in een vaste kast naast mn trap en deur dus beperkt ruimte als ik die rads aan rechterkant plaats dan kan ik bijna niet meer zitten :p
dus word op achterkant of in binnenkant die armor + kast is 64 cm diep en 60 cm hoog d8 ik.
 
Jouw waterkoelingset is prima.
Met de gekozen radiator kan je ook uitbreiden om jouw videokaart erbij te koelen.
Temperaturen zal dan nog steeds dik in orde zijn.
Met een TFC360 zal jouw temps nog lager zijn :)
Maar met een beperkt budget zou ik toch sparen voor een GPU blok.

Jouw radiator kan je OP jouw kast monteren.
Met twee Swiftech radboxes of twee Bitspower radsupports.
Je kan dan eventueel dat plastic ding op jouw kast eraf halen.
Dat heeft MrGiorgio op dit forum ook gedaan.

Noctua fans is zijn geld echt waard als je voor de stilste fans wilt gaan.
 
thanks voor reageren freddy maar mn radiator op mn kast dat trekt mn buro niet die kast is 60 hoog en mn la hangt op 62 ofzo iets denk ik te weinig ruimte voor koeling die armor + kast kun jij voor mij kijken of die rad er niet in past op de grond dan ligt ie vlak voor die hele grote fan hij past denk ik niet in de boven kant die plastic lade wou ik gebruiken om mn bay reservoir te vullen en het zo hoog mogelijk in mn sysyteem te krijgen de pomp ook boven in plaatsen en dan rad achterop of erin wat denk ik niet zo heel veel uitmaakt ivm dat die kast 64 cm lang is en tegen de muur aan staat dan bijna dus dan komt radiator ook heel dicht tegen de muur !

verders moet ik nu die dc5 pomp nemen met top of zonder en is die gtz die meerprijs waard ipv een ek waterblok

als ik er niet uitkom bel ik straks wel ff de winkel want mn kast komt morgen binnen hoor ik dan kan ik alles bestellen voor morgen.
 
Laatst bewerkt:
Het is die nieuwe kast he strict. die hdd tray die onderin ligt kan toch zo weg en die andere daar passen 5 hdds in en ik gebruik er hoogstens 2.
die kast is 64 cm lang en die stealth is geloof ik 40 cm lang dus dat zou toch makkelijk moeten passen ? psu zit toch boven in als het goed is ?
 
ja sl je jouw 4850 niet op wc gaat drukken heeft het inderdaad weinig nut om noctua fans te kopen.
maar met rivatuner kan je die fan prima stiller laten draaien. heb ik ook gedaan. tot mijn wc binnenkwam.
die GPU's kunnen tot de 120 graden stabiel draaien alles daarboven is killing maar je merk vanzelf wanneer ze echt te warm worden je krijgt dan vanzelf artifacts.
 
dit is mijn kast voor WC

1231188040_resized.jpg


ook een TT armor fulltower. binnen de kast monteren zou die PSU en hdd's weg moeten vermoed ik. heb wel eens gezien op internet kan foto's alleen niet terug vinden.
 
dc350 zal wel voldoende zijn voor cpu nb en eventueel geheugen.

als je gaat upgraden om bijvoorbeeld je GPU je waterkoelen kan je altijd een 2e loop maken zodat de warmte van je GPU je CPU niet hinderd
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
JeanPaul Jean Paul's Nieuwe Bak Gallery & Build Logs 9
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan