The Boiler
New member
Fu-2 The Boiler casemod Shiptheme
Aangezien ik voor het eerst hier op het forum actief ben zal ik me ook even snel voorstellen
Ben-Willem en een bekende van L3P door hem ben ik dus ook hier beland hij heeft mij dus ook de patrijspoort bezorgt en wat ideeen mijn hardware is gewoonweg standaard en hoef je ook geen super hardware te verwachten.
Wel straks een hele mooie case.
het idee
Aangezien ik voor het eerst hier op het forum actief ben zal ik me ook even snel voorstellen
Ben-Willem en een bekende van L3P door hem ben ik dus ook hier beland hij heeft mij dus ook de patrijspoort bezorgt en wat ideeen mijn hardware is gewoonweg standaard en hoef je ook geen super hardware te verwachten.
Wel straks een hele mooie case.
het idee
Ik ben namelijk begonnen om mijn standaard Aopen kast te gaan modden.
Het is niet de duurste kast en ook niet een kast met geweldige kabelmanagement.
Maar omdat het mijn allereerste echte case mod wordt wil ik toch niet gelijk met dure kasten in de weer en eens goed ervaring op te doen met het modden.
Dit betekent niet dat het maar een probeersel wordt maar ik wil het toch echt serieus gaan aanpakken.
Het thema is schepen / scheepvaart dit houdt in dat ik hout koper en touw wil gebruiken als basis onderdelen.
Dit thema past goed bij mijn woonplaats en omgeving.
De case gaat gespoten worden in ivoor wit.
In de case wil ik een scheepsdek maken op de bodem en verder nog meerder hout accenten toepassen zoals op de bovenkant een frame met fan en hout.
De kapjes voor de 2.5 en de 3.5 inch onderdelen worden ook vervangen door hout
Een andere oude coolermaster case gaat functioneren als donor
de volgende onderdelen heb ik al bij elkaar gesprokkeld:
1> Noctua fans 120mm (mooie combo met ivoor wit, hout en koper)
2> SMD led strippen rood en groen (bakboord stuurboord)
3> Koperen patrijspoort (gaat als window functioneren in mijn zijpaneel a 25 cm)
4> In het plexiglas wil ik een schip laten graveren.
5> Koperen/houten barometer (weet nog niet waar ik deze ga plaatsen).
6> Touw meters touw
7> Eiken plankjes net FSC ben niet zo'n milieufreak
8> Donor case
Wishlist nog erbij te zoeken:
1> Noctua cpu koeler
2> Knopen bord met koperen onderdelen.
3> Meer koperen onderdelen een kompas wordt moeilijk ivm staal en stroom
(er zwerft nog een sextant in ons gezin maar denk niet dat ik die krijg )
5> Kabelmanagement idee ? (mijn sleeving is stug en de kast niet geweldig groot)
6> Diverse rode en groene leds.
7> ....eehh misschien zelfs eventuele sponsors
Mijn streven is rond de kerst mijn CiP de laatste dingetjes af te ronden
Het begin
Allereerst ben ik begonnen door het idee wat ik had om mijn kabels te sleeven dit heeft mij aan het denken gezet en doordat mijn oude buurjongen L3P zo'n geweldig mooi bureau in elkaar heeft gezet kriebelde het dus ook bij mij.
Na enkele avonden bezig te zijn geweest met het sleeven onder het genot van trainingsbroek en een biertje is 70% van al het sleevewerk gedaan
het eind resultaat hou ik voor als ik wat verder ben
Hierna ben ik de boven kant aan het aanpassen gegaan
dit is dus het idee na wat puzzelen
Eerst maar even alvast wat geschuur zodat ik wat makkelijker erop kon tekenen.
Gaten boren en fan monteren aan de bovenkant om hem makkelijk af te tekenen
nog veel meer gaten boren slijpen vijlen etc.
Nu de eiken plankjes op maat die later vast gezet worden en gelakt met zwarte naden.
Dus het voorlopige eindresultaat is hier van de bovenkant nadat ik het rooster op maat had gemaakt.
Nu het front panel daar ga ik alleen de afdichtings plaatjes vervangen van de 2.5 en de 3.5 inch bays me eiken hout.
En graag zie ik alle opbouwende kritiek tegemoet en ja eerst moet het met de grond gelijk wil je het weer netjes op kunnen bouwen
The Boiler
Laatst bewerkt: