• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Boilers Shiptheme case mod

The Boiler

New member
Fu-2 The Boiler casemod Shiptheme

Aangezien ik voor het eerst hier op het forum actief ben zal ik me ook even snel voorstellen
Ben-Willem en een bekende van L3P door hem ben ik dus ook hier beland hij heeft mij dus ook de patrijspoort bezorgt en wat ideeen :D mijn hardware is gewoonweg standaard en hoef je ook geen super hardware te verwachten.
Wel straks een hele mooie case.

het idee


Ik ben namelijk begonnen om mijn standaard Aopen kast te gaan modden.
Het is niet de duurste kast en ook niet een kast met geweldige kabelmanagement.
idee1.jpg

Maar omdat het mijn allereerste echte case mod wordt wil ik toch niet gelijk met dure kasten in de weer en eens goed ervaring op te doen met het modden.
Dit betekent niet dat het maar een probeersel wordt maar ik wil het toch echt serieus gaan aanpakken.

Het thema is schepen / scheepvaart dit houdt in dat ik hout koper en touw wil gebruiken als basis onderdelen.
Dit thema past goed bij mijn woonplaats en omgeving.
De case gaat gespoten worden in ivoor wit.
In de case wil ik een scheepsdek maken op de bodem en verder nog meerder hout accenten toepassen zoals op de bovenkant een frame met fan en hout.
De kapjes voor de 2.5 en de 3.5 inch onderdelen worden ook vervangen door hout
Een andere oude coolermaster case gaat functioneren als donor

donor.jpg


donor2.jpg


de volgende onderdelen heb ik al bij elkaar gesprokkeld:
1> Noctua fans 120mm (mooie combo met ivoor wit, hout en koper)
2> SMD led strippen rood en groen (bakboord stuurboord)
3> Koperen patrijspoort (gaat als window functioneren in mijn zijpaneel a 25 cm)
4> In het plexiglas wil ik een schip laten graveren.
5> Koperen/houten barometer (weet nog niet waar ik deze ga plaatsen).
6> Touw meters touw
7> Eiken plankjes net FSC ben niet zo'n milieufreak :D
8> Donor case


idee2.jpg


idee3.jpg


idee4.jpg


idee5.jpg


idee6.jpg


idee7.jpg


idee8.jpg


idee9.jpg


idee2.jpg


Wishlist nog erbij te zoeken:
1> Noctua cpu koeler
2> Knopen bord met koperen onderdelen.
3> Meer koperen onderdelen :D een kompas wordt moeilijk ivm staal en stroom
(er zwerft nog een sextant in ons gezin maar denk niet dat ik die krijg :()
5> Kabelmanagement idee ? (mijn sleeving is stug en de kast niet geweldig groot)
6> Diverse rode en groene leds.
7> ....eehh misschien zelfs eventuele sponsors

Mijn streven is rond de kerst mijn CiP de laatste dingetjes af te ronden

Het begin

Allereerst ben ik begonnen door het idee wat ik had om mijn kabels te sleeven dit heeft mij aan het denken gezet en doordat mijn oude buurjongen L3P zo'n geweldig mooi bureau in elkaar heeft gezet kriebelde het dus ook bij mij.
Na enkele avonden bezig te zijn geweest met het sleeven onder het genot van trainingsbroek en een biertje is 70% van al het sleevewerk gedaan

sleeve1.jpg


sleeve2.jpg


het eind resultaat hou ik voor als ik wat verder ben

Hierna ben ik de boven kant aan het aanpassen gegaan
dit is dus het idee na wat puzzelen

bk1.jpg


Eerst maar even alvast wat geschuur zodat ik wat makkelijker erop kon tekenen.

bk2.jpg


Gaten boren en fan monteren aan de bovenkant om hem makkelijk af te tekenen

bk3.jpg


bk4.jpg


bk5.jpg


bk6.jpg


nog veel meer gaten boren slijpen vijlen etc.

bk7.jpg


bk8.jpg


Nu de eiken plankjes op maat die later vast gezet worden en gelakt met zwarte naden.

bk9.jpg


Dus het voorlopige eindresultaat is hier van de bovenkant nadat ik het rooster op maat had gemaakt.

bk10.jpg


Nu het front panel daar ga ik alleen de afdichtings plaatjes vervangen van de 2.5 en de 3.5 inch bays me eiken hout.

f1.jpg


f2.jpg


En graag zie ik alle opbouwende kritiek tegemoet en ja eerst moet het met de grond gelijk wil je het weer netjes op kunnen bouwen :D

The Boiler
 
Laatst bewerkt:
Thx heb hem hier maar gepost om dat ik de patrijspoort en de leds van l3p overnam en hij graag wat pics wou zien en ik heb eigenlijk altijd wel zin om mijn werk te posten alleen men vrouw is ook maar zo weinig publiek :D
En tips van andere modders is altijd welkom
 
Ik betrap me op het feit dat ik hier nooit gesproken heb over mijn sleeve werk en zal dan ook dit even verder uitwerken voor jullie.
Lijkt me wel zo eerlijk om er even een how to van te maken wordt een to do voor vanavond.
 
Leuk gedaan om met die touwtjes je voeding te sleeven...

waar woon je eigenlijk als ik vragen mag ?

aangezien jij aangeeft dat je in een maritieme omgeving woont denk ik gelijk Den helder (woon er zelf ook xD)
 
Jammer genoeg wonen wij beide niet meer bij onze ouders dus buren zijn wij niet meer.
10 sterren hotel verruild voor huisje boompje beestje vrouwtje kindje :D.
L3P is wel de grondlegger voor mijn game verslaving sinds hij turok 2 bij mij installeerde.
Nu ben ik al 5 maanden van wow aan het afkicken.

En ja peter je bent een pro zoals jij je project afgerond hebt qua snelheid, voorbereiding, bruikbaarheid, uiterlijk etc. petje af :D
Je desk is dus ook de reden dat ik gestart ben met modden van mijn pc.
Ik heb wel eens wat eerder gemod maar geen pc of wat dan ook.
Ik hou wel heel erg van unieke dingen en heb dan ook vaak niet kunnen laten om het een en ander te moeten aanpassen aan brommers of aan mijn auto.
Nu rij ik micra en ben de brommers uitgegroeid maar ben nog wel heel erg trots op mijn allerlaatste brommer.
Die was dus eerst in Rossi mugello hawaii replica gemod en toen hij een week af was reed er een blonde doos met een transporter T4 overheen en moest dus overnieuw beginnen.
dit resulteerde in iets wat ikzelf nog kan om huilen dat ik hem niet meer heb :p

P1010073.jpg

spidybrommer5.jpg


maar weer even ontopic
Maar ik heb nog het een en ander belooft zoals een how to van mijn sleeve werk.

HOW TO KNOOPSLEEVE​

Ik zie al tijden verscheidene mooi pcs voorbij komen en zie telkens dat mooie sleeve werk in diverse kleuren maar denk dan nog iedereen heeft dat en zoek toch net dat iets dan anders en kwam een paar weken geleden een knopen bord tegen met een turkse knoop.
Nu is die knoop moeilijk wel heel mooi en een heleboel werk.
Dus zat ik te zoeken om een alternatief wat kabels kan bekleden.
Ik ben op de volgende alternatieven gekomen.

1> Turkse knoop (veel materiaal, werk, tijd)
2> Kabel platting oftewel Scoubidou voor de kleintjes onder ons :D maar deze heeft 1 groot nadeel hij wordt heel erg stug, is ook veel werk maar kan wel in vele kleuren combo's.
3> Varkensrug (1 kleur, wordt wel stug maar toch nog wel buigbaar)

Ik raad dan ook de varkensrug aan met een touwtje van tussen de 1 en de 3 mm dik.
Ga niet dikker want je kabels worden te stug dik groot onbuigbaar.

Hoe maak je nu zo'n knoop nou daar heb ik een mooie website voor gevonden die piekfijn alles uitlegd en bespaar mij de moeite want ikzelf heb het dan ook daar vandaan.

knots53 Turkse knoop 5 slagen 4 bochten © theo slijkerman de Turkse knoop
knots58 kabelplatting © theo slijkerman de kabelplatting/scoubidou
knots47 varkensrug © theo slijkerman de varkensrug

Op de volgende foto's een paar close ups

sl1.jpg

sl2.jpg

sl3.jpg

sl4.jpg

sl5.jpg


voor vragen tips mag je me altijd mailen pm'en :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
I Case opties voor grote radiator Cases en Modding 12
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan