• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste Build: Server Case

ProAce

Master Elektronicus
Hierbij mijn eerste post op HighFlow, en mijn eerste build.


Het idee was om een case te maken voor mijn (simpele) servertje. Hiervoor wou ik geen gewone kast maken, maar alles vastmaken op 1 plaat hout, zodat er geen extra koeling in hoeft en alles makkelijk te bereiken is.


De Hardware bestaat uit:
- Intel Celeron D @2.8 Ghz
- DVD Brander IDE
- HDD 80 GB SATA
- 300 Watt PSU
- OEM MotherBoard
1.jpg


2.jpg
Ik ben begonnen met het uitzagen van de plaat, de gaten voor de risers te boren en hier de risers in te draaien.

image.jpg
Het moederbord op de risers bevestigd.

image.jpg
Totaal plaatje van hoe ik het erop wil hebben.


Toen was het tijd voor een eet pauze, en daarna weer verder gegaan:


Eerst even de plek showen waar de server gaat komen:
image.jpg
Het komt te liggen bovenop de achterste lego dozen.

image.jpg
En als ik de schuifdeur dicht doe, dan is er nogsteeds een ademgat, van ongeveer 70 centimeter


En toen weer het werkhol ingedoken

image.jpg
Als eerste heb ik de dvd drive opgeruwd en vastgelijmd, daarna goed vastgezet met een lijmklem.

image.jpg
Daarna de voeding opgeruwd.

image.jpg
En gelijmd en goed vastgezet.

image.jpg
En als laatste de hdd vastgezet. Inmiddels ook naar binnen verhuist, veel te koud buiten.
 
Laatst bewerkt:
image.jpg
En toen was het tijd voor de eerste boot met de nieuwe setup.

image.jpg
image.jpg

Volgende dag na veel twijvel om de klemmen los te maken, het toch maar gedaan. Alles bleef gelukkig vastzitten :)

image.jpg
Alles losgehaalt, en zoveel mogelijk de kabels bij elkaar gebonden.
Op de DVD drive ligt, jawel, mijn high tech on/off button :)

image.jpg
Eerste boot zonder hout en klemmen.

image.jpg
Daarna geïnstalleerd op de plek waar hij zal komen te staan.

image.jpg
En met de deur dicht, niet te zien, wat ook wel weer jammer is, dus ga ff kijken voor een beter plekje, mss gewoon op mijn bureau ofzo.

Nu zit ik nog met het probleem dat hij nog te veel geluid produceert om 24/7 in mijn slaapkamer aan te hebben staan, dus ga nog even kijken voor een hele grote koeling voor socket 775. Als iemand hier nog suggesties voor heeft, ik hoor het graag :)
 
Grrrr

Vandaag een nieuwe cpu koeler gehaald bij de (enigste) lokale pc zaak, waar ze me verzekerd hadden dat deze stiller dan de stock koeler zou zijn, en deze geïnstalleerd. Maar wat blijkt nou hij kan alleen op 1600 rpm draaien wat nog veel te veel geluid maakt voor een systeem wat zo min mogelijk geluid moet maken. Ook bleef de cpu rond de 50 graden idle, wat volgens mij niet zo hoort te zijn. Dus deze morgen maar terug brengen, en dan eentje online bestellen.

Het gaat om deze koeler: http://www.deepcoolglobal.com/Product/GAMMA_ARCHER/

Ook kwam ik er vandaag achter dat alle montage kit los had gelaten, dus ga overnieuw beginnen met deze build, en het nu beter aan pakken. Deze keer ga ik maken:
- een hdd rek met rubbervoering voor 3 hdd's
- een kooi om de voeding en dvd speler om deze vast te zetten
- (eventueel) een behuizing om dit geheel met voldoende luchtgaten, in de hoop het hiermee stiller te maken
En dit allemaal van hout.

Dit weekend ga ik starten met "Server Case: 2.0"
 
Allereerst, ik zou als ik jou was even in het bios kijken of je de fan kan instellen met een profiel (ik neem tenminste aan dat de cooler aangesloten is op je moederbord) . Deze cooler kan maximaal 1600rpm draaien, maar minder ook. Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een adapter voor tussen moederbord, waarbij de ventilator standaard gedempt wordt.

Een Celeron D doet overigens best warm worden, vergis je daar niet in (die oude cpu'tjes hadden best veel prik nodig om te werken).

Anderzijds kan je ook geen topprestaties verwachten van een cpu cooler van 8,50 euro. Dit zou een betere optie voor je zijn: http://tweakers.net/aanbod/608940/scythe-mugen-2-rev-punt-b.html

Het zou handig zijn, om te weten welk moederbord je precies hebt.
 
Het moederbord zal ik vanmiddag even naar kijken, wel heb ik in de bios het aangepast en speedfan proberen te gebruiken, maar deze fan is echt alleen op 1600 rpm te gebruiken. Deze ga ik terugbrengen, en heb al een bod gedaan op die koeler, is alleen nog niet op gereageerd.
 
Zonet de slechte koeler teruggebracht, en kon voor 5 euro de http://tweakers.net/pricewatch/295525/cooler-master-hyper-tx3-evo.html meekrijgen, deze straks maar monteren, en kijken of deze wel stiller is :)

Mijn mobo is deze:
  • Intel® Desktop Board D915GLVG


Edit:
Gemonteerd en even uitgeprobeerd, man wat is dit ding lekker stil, nu is alleen de psu fan weer heel erg luid, deze eerst maar ontstoffen en daarna kijken wat het dan doet, eventueel een andere koeler ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
C Advies eerste wc-build Advies Waterkoeling Setup 3
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
K Advies over eerste WC build. Advies Waterkoeling Setup 11
S Advies Corsair 600T - Eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies bij eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 9
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
P eerste build advies Advies Waterkoeling Setup 21
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
sireentje eerste build Advies Waterkoeling Setup 9
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
Asphiax Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build Advies Waterkoeling Setup 27
D Daan's eerste build Gallery & Build Logs 18
Calimero De eerste WC build van dit ei ... Gallery & Build Logs 37
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan