Scheepsdek dubbele bodem
Hoi ben gisteravond lekker bezig geweest me men scheepsdek.
Zat te twijfelen of CL kijken en sleeven of nuttig zagen lijmen.
Het werd gelukkig nuttig werk want CL was dramatisch
een ieder geval weten jullie dat ik een eiken houten scheepsdek met zwarte naden wil.
deze wordt later geschuurd en gelakt.
Het wordt juist een dubbele bodem zodat ik wat draden kan wegwerken in de bodem.
Hierdoor verlies ik wel veel ruimte in mijn al niet te grote Aopen case maar hierdoor wordt het wel een stuk netter.
Allereerst heb ik 2 latjes gezaagd op hoogte waar ik later4 voetjes van maak nu heb ik meer stabiliteit nodig en stevigheid vandaar eerst met latten deze zal ik nu ook helemaal niet bevestigen maar zijn gewoon opvulling.
Ook moest ik best veel uitkepen in deze latjes omdat er nogal wat uitstekende onderdelen op deze bodem zitten
Boven op deze 2 latjes maak ik 2 planken die het basis frame gaan vormen waarop ik het dek ga lijmen.
Ik kies juist voor 2 losse delen zodat ik daartussen wat ruimte vrij houdt voor eventuele kabels.
Ook haal ik zoveel mogelijk uit die plankjes weg zodat ik zoveel mogelijk ruimte overhoudt onder het dek.
Hierna beginnen met de plankjes van het dek pas te zagen allereerst loop ik gelijk weer tegen uitstekende puntjes van de case aan.
Dus het alleerste plankje gelijk al maar weer uitkepen zodat je verder niks aan de bovenkant ziet.
De eerste plankjes in het midden zijn pas gezaagd en alles begint nu duidelijk en mooi te worden wat het resultaat wordt ik had nu al een big smile op men gezicht
.
Ik wil natuurlijk alles met zwarte kit dicht kitten dus moet ik wel ruimte hebben voor de kit en om mij een boel frees werk te besparen heb ik dus 3 mm ruimte ertussen gehouden met rode rubbertjes.
De laatste 3 plankjes heb ik strak tegen elkaar aangelijmd zodat ze 1 geheel worden want daar ga ik gaten in boren voor de satakabels en kabels van de
fans en led smd strippen.
En nu minimaal 4 uur in de lijmtangen en ben ik weer gaan sleeven en kwam tot de ontdekking dat het voetbal waardeloos was geweest en genoeg had aan de herhalingen
Ik heb hem gelukkig uit de case kunnen krijgen maar zaterdag toch iets kleiner maken i.v.m. nog meer uitstekende onderdelen.
Tot de volgende keer
Boiler