• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Case opties voor grote radiator

Case gezocht voor dik 360 rad - opgelost

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe case, mijn huidige case moest ik zelf de rad ergens aan hangen of opzetten (had m eerst hangen aan de zijkant. Nu heb ik even een gat gemaakt aan de bovenkant en m daar op gelegd.

De radiator is 360 * 120 (plus natuurlijk de gebruikelijke extra mm) en 60 dik.
Ik heb op dit moment 40 mm fans maar die wil ik vervangen voor dunnere.

Welke cases passen dit soort radiator, ik wil geen absurd dure case (meer dan 150) want anders dan koop ik gewoon een simpele full tower en dan haal ik de top open en dan laat ik de rad er zo ver mogelijk in zakken.
 
Laatst bewerkt:
Heb je zelf al eens rond gekeken welke cases er allemaal zijn? Er zijn er voldoende, maar er zijn natuurlijk aspecten die mee spelen die alleen jij bepaald: prijs en looks en grootte.

Ikzelf heb een NZXT Switch 810, dat is best een forse case.
 
Ja ik heb al rond gekeken, ik vind veel cases met ondersteuning voor 360 rad maar weinig waarbij de dikte van rad vermeld is.

De case wil ik niet te breed. (zoals de core x9 die bas linkt, die kasten zijn inderdaad lekker ruim, maar iets te groot voor mij :D )

Ik heb nu NZXT Source 530 op het oog. de in win 707 was ook een mooie, maar dat deurtje dat is niks voor mij.
 
Het is een specifieke vraag, en misschien weet iemand cases (een fulltower) die deze dikke rad past.

Daarom post ik het topic, want ik kan wel zoeken maar als het een specificatie is die niet door de winkels word genoteerd en ik afhankelijk ben van reviews dan is het aardig lastig.

Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon zoek terwijl dit topic hier staat.
 
D900 verder zal je het zelf moeten kijken onder pc water cooled build occ forum of zo ben nu met een nzxt phantom 410 voor de kids bezig is ook geen big touwer ik demonteer de hele case dan gaat er een 360 rad en een 240 en een 120 mm in je zal moeten na denken en op het net zoeken 2 handen en beetje prutsen kom je een heel eind. de D 750 kan ook een dik rad in en ik heb ook een deurtje in de 410 vind het zonde om een case van 90 euro te laten staan tegen woordig kan, de hele kast uit elkaar geschroefd worden.En het lijkt mij erg sterk dat je geen case kan vinden !!!!
bas
 
Laatst bewerkt:
D900 verder zal je het zelf moeten kijken onder pc water cooled build occ forum of zo ben nu met een nzxt phantom 410 voor de kids bezig is ook geen big touwer ik demonteer de hele case dan gaat er een 360 rad en een 240 en een 120 mm in je zal moeten na denken en op het net zoeken 2 handen en beetje prutsen kom je een heel eind. de D 750 kan ook een dik rad in en ik heb ook een deurtje in de 410 vind het zonde om een case van 90 euro te laten staan tegen woordig kan, de hele kast uit elkaar geschroefd worden.En het lijkt mij erg sterk dat je geen case kan vinden !!!!
bas

O ik bekijk nu die 750D die lijkt ook veel ruimte te hebben bovenin, maar wel een beetje duurder dan de nzxt 530

Maar heb nu de nzxt source 530 besteld, heeft ook de ruimte bovenin (lijkt het).

Ik zal de fans wel moeten vervangen voor dunnere. Die dikke fans hebben ook geen voordeel lijkt mij.

Morgen komt de case binnen, dan ga ik passen en meten. Ik hoop het netjes af te kunnen werken.
Helaas moet ie daarna nog een keer uit elkaar als de nieuwe voeding er is (die viel nu net buiten het budget).
 
nou das toch even gelukt verder veel plezier hier even kijken bij mods en builds dan kan je een hoop oplossen ik kan helaas geen 360 rad in de nzxt 410 kwijt worden 2 x 240 helaas heb ik de case al en gelukkig wel de radiatoren nog dat scheelt weer succes met je build
Bas

O ik bekijk nu die 750D die lijkt ook veel ruimte te hebben bovenin, maar wel een beetje duurder dan de nzxt 530

Maar heb nu de nzxt source 530 besteld, heeft ook de ruimte bovenin (lijkt het).

Ik zal de fans wel moeten vervangen voor dunnere. Die dikke fans hebben ook geen voordeel lijkt mij.

Morgen komt de case binnen, dan ga ik passen en meten. Ik hoop het netjes af te kunnen werken.
Helaas moet ie daarna nog een keer uit elkaar als de nieuwe voeding er is (die viel nu net buiten het budget).
Hier in de shop heeft freddy 120x 15mm die ik zelf ook nog moet hebben bij de fan,s staan ze
Silverstone FW Series 120mm PWM Fan - SST-FW121 zijn wel blauw vragen voor andere kleur of spuiten er zijn ook 100mm fan.s erg dun met een monteer setje

O ik bekijk nu die 750D die lijkt ook veel ruimte te hebben bovenin, maar wel een beetje duurder dan de nzxt 530

Maar heb nu de nzxt source 530 besteld, heeft ook de ruimte bovenin (lijkt het).

Ik zal de fans wel moeten vervangen voor dunnere. Die dikke fans hebben ook geen voordeel lijkt mij.

Morgen komt de case binnen, dan ga ik passen en meten. Ik hoop het netjes af te kunnen werken.
Helaas moet ie daarna nog een keer uit elkaar als de nieuwe voeding er is (die viel nu net buiten het budget).
hier zie ik dat hij wel past een 360 dikke rad

https://www.reddit.com/r/watercooli...ild_complete_nzxt_source_530_completed_again/
 
nou das toch even gelukt verder veel plezier hier even kijken bij mods en builds dan kan je een hoop oplossen ik kan helaas geen 360 rad in de nzxt 410 kwijt worden 2 x 240 helaas heb ik de case al en gelukkig wel de radiatoren nog dat scheelt weer succes met je build
Bas


Hier in de shop heeft freddy 120x 15mm die ik zelf ook nog moet hebben bij de fan,s staan ze
Silverstone FW Series 120mm PWM Fan - SST-FW121 zijn wel blauw vragen voor andere kleur of spuiten er zijn ook 100mm fan.s erg dun met een monteer setje


hier zie ik dat hij wel past een 360 dikke rad

https://www.reddit.com/r/watercooli...ild_complete_nzxt_source_530_completed_again/

Dankje voor de tip, ik ga het rustig aan doen deze build.
Ik zal meten etc, misschien past het wel met normale fans. (of dikke als ik iets mod)

Ik heb het liefst Phobya fans (heb ze al gevonden op highflow), maar mocht ik echt dunne nodig hebben dan weet ik ze iig te vinden.
 
NZXT 530 gisteren binnen gehad, vandaag in elkaar gezet.

Ik moet nog een hoop verandering aan de pc zelf ( Power unit, mobo+cpu [en blok voor cpu] )
En ik mis nog wat hele lange m3 schroefjes om nog wat fans vast te maken. (ze waren net wat te kort om door de fans en 2 rubbers heen te gaan naar de radiator) Dus nu even zonder rubbers ertussen.
Binnenkort kan ik nieuwe fittingen bestellen want ik weet nu wat ik nodig heb.

Het blok paste in de kast, er is nog wel 10 mm ruimte over voor fans. Ik heb er over nagedacht en ik heb het blok op de kast gemonteerd en de fans in de kast.
De fans blazen van binnen naar buiten toe en geven een aardige luchtstroom op volle toeren.
IMG_20160416_173711.jpg

Ik heb de case een kleine aanpassing gegeven, ik heb een gat in de mesh aan de achterkant gemaakt en daar een rubber in gelegd om een tube van rad naar cpu makkelijker te maken.

Dit is het begin van mijn ombouw project, dus je zal wat dingen zien die er niet mooi uit zien maar daar word aan gewerkt!

Dank jullie voor het bieden van de hulp bij het zoeken van een case.

Bij deze heb ik het topic aangemerkt als opgelost.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
P Desk-case advies Cases en Modding 2
S IO USB port verlengen custom case Cases en Modding 1
I case modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
S Case upgrade? Cases en Modding 2
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
JaPeMo JP[0] by JaPeMo (Acrylic Pc Case) Gallery & Build Logs 22
G Case voor 2 240-rads EK-CoolStream PE 240 Radiator Cases en Modding 9
ProAce [GEVONDEN] Case Badges Gevonden 0
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master ITX case met Hotswap bays Verkocht 4
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
nicvdv [IN-ACTIVE] medion case Verkocht 1
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
S Symphton - Jelle Hoylaerts - Case mod SugarLAN Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
ProAce Eerste Build: Server Case Gallery & Build Logs 6
M 2 (of meer) PSU voor een case Hardware & Software 18
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
tomasvanderpijl Nieuwe case Cases en Modding 4
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
C Nieuwe Case Cases en Modding 2
Stephan---pro [GEVONDEN] Noctua case badge gezocht Gevonden 8
alain-s [VERKOCHT] Case mod Lian Li PC-7HX Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan