Hallo Hallo
Ik heb al een tijd waterkoeling draaien.
Maar ik vind het raar wat de programma's zeggen over mijn temps.
Ik heb een E8400 draait op 3,6 op 1.208V in cpu-z en is gelapped tot 1200 grid
Met een Black ice GT extreme 360 rat fans op full speed
ik koel alleen me CPU !
Coretemp zegt dat mijn processor 45 graden IDE is.
Nu vond ik dat zelf een beetje raar en heb wat testjes gedaan zoals:
1. Vinger in het water: Nou dat voelt echt niet aan als 45 graden !!! eerder 20 zo koud
2. CPU blok aanraken aan het randje zodicht mogelijk bij de CPU: Voelt ook echt KOUD aan ik gok op 22 graadjes
Toen in me bios gekeken en die zegt dat me temps ong: 22 graden is.
Dat vind ik wel geloofwaardig, ook in windows met mijn moederbord tool Asus probe 2 zegt die: 22 graden IDE
Als ik dan weer me vinger in het water stop kan dat idd goed waar zijn
Ook als ik het cpu blok aanraak die nog steens koud voelt. heb ik toch meer het idee dat dit programma wel de goeie temps leest.
Ook als ik de boel doe stressen dan voelt het water EN cpu blok wel lekker warm aan maar zeker geen 60 graden wat coretemp zegt.
mijn asus programma zegt 30/33 nou dat lijkt er veel meer op.. 60 graden kan je echt niet aanraken.
Zou het kunnen dat mijn e8400 gewoon brak is. aangezien die ook meer als 1.41 Volt nodig heeft om op 4.0 ghz te klokken :eusa_snooty:
Ik heb al een tijd waterkoeling draaien.
Maar ik vind het raar wat de programma's zeggen over mijn temps.
Ik heb een E8400 draait op 3,6 op 1.208V in cpu-z en is gelapped tot 1200 grid
Met een Black ice GT extreme 360 rat fans op full speed
ik koel alleen me CPU !
Coretemp zegt dat mijn processor 45 graden IDE is.
Nu vond ik dat zelf een beetje raar en heb wat testjes gedaan zoals:
1. Vinger in het water: Nou dat voelt echt niet aan als 45 graden !!! eerder 20 zo koud
2. CPU blok aanraken aan het randje zodicht mogelijk bij de CPU: Voelt ook echt KOUD aan ik gok op 22 graadjes
Toen in me bios gekeken en die zegt dat me temps ong: 22 graden is.
Dat vind ik wel geloofwaardig, ook in windows met mijn moederbord tool Asus probe 2 zegt die: 22 graden IDE
Als ik dan weer me vinger in het water stop kan dat idd goed waar zijn
Ook als ik het cpu blok aanraak die nog steens koud voelt. heb ik toch meer het idee dat dit programma wel de goeie temps leest.
Ook als ik de boel doe stressen dan voelt het water EN cpu blok wel lekker warm aan maar zeker geen 60 graden wat coretemp zegt.
mijn asus programma zegt 30/33 nou dat lijkt er veel meer op.. 60 graden kan je echt niet aanraken.
Zou het kunnen dat mijn e8400 gewoon brak is. aangezien die ook meer als 1.41 Volt nodig heeft om op 4.0 ghz te klokken :eusa_snooty:
Laatst bewerkt: