• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

SB belemmert installatie Graka (Asus Rampage Extreme)

Metaltoby

Junior Member
Hallo,

Ik heb vorig weekend samen met Chris Kobus voor het eerst een waterkoeling ingebouwd in het volgende systeem:

Asus Rampage Extreme
2x 4870X2
OCZflexII
QX9650
Be Quit Dark Pro 1200 Watt

Waterkoeling
1 MCP355 Laing DDC-1Plus MCP355 12V
2 59005 Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear
3 TFC1 Feser One Cooling Fluid - UV BLUE
4 TFC100 TFC Xchanger 120 Single
5 TFC102 TFC Xchanger 360 Triple
6 10168 D-Tek FuZion Universal v2
7 FZ-v2-QI D-Tek FuZion v2 Quad Core Mid Chamber Insert
8 DDCRES XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
9 3gbracket (UN)Designs 3G Pump Bracket
10 BP-WTP-C01 G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Real Hi-Flow
EK-Mosfet Asus 3a Acetal
EK-Mosfet Asus 3a Acetal
EK-NB/SB 5 - Acetal
EK-NB/SB Asus 1 - Acetal




Gekoeld worden de NB, SB, Mosfets en de CPU.

Helaas kon ik vanwege het in de weg zitten van het koelblokje + fittingen voor de SB de tweede 4870x2 niet instaleren. Is er een mogelijkheid om de koeling voor de sb op een andere manier te installeren (bijv. haakse fitting)?

Naast de SB liep voorheen een heathpipe. Moet deze ook gekoeld worden of zijn er nog andere onderdelen die ik zou moeten koelen voordat ik het systeem kan overklokken?

Alvast bedankt...
 

Bijlagen

  • hf.jpg
    hf.jpg
    147,5 KB · Weergaven: 34
  • hf2.jpg
    hf2.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Je hoeft verder niets te koelen, SB, NB en mosfets zijn genoeg.

Er is eigenlijk maar 1 oplossing, je videokaarten watercoolen :118:

De kaarten komen tegen elkaar aan als je naast elkaar zet ivm dual-slot
koelers en met een waterblok heb je precies genoeg ruimt.
 
Ik zie geen oplossing, tenzij je de 4870 ook gaat waterkoelen waardoor je meer ruimte krijgt.:icon_rolleyes:

of wacht tot eind december en plak er een bitspower block op :

4ton74.jpg


of zet je het bestaande block er weer op en koop een zwifttech blockje:

15yhj0h.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle oplossingen zijn zo wel gegeven denk ik :)

Links van de SB zijn nog wel enkele chipjes die normaal gesproken door de standaard Heatsink werd gekoeld, ik heb heb hieronder gemarkeerd:
fw1tsg.png

Denk dat Toby dat bedoelt.
 
Ik wil de 2x4870x2 niet watergekoeld hebben. Ik zie echter een oplossing en dat is een heatsink plaatsen op de SB. En welke is het meest geschikt zonder de 4870x2 in de weg te zitten en ook voldoende te koelen.

PS.Toch hoop ik op een oplossing waarbij ik de sb gewoon watergekoeld kan houden.
 
Die heb ik niet gekoeld! Welk type heatsinks zou jij adviseren voor naast de NB?

Welke SB heatsink kan ik het beste monteren ? Deze mischien-->
Enzotech Northbridge/Southbridge SLF-1


En kan ik ze bij HF bestellen?

PS. Ik zal natuurlijk ook slangenklemmen moeten aanschaffen voor het kloskoppelen van de waterkoeling...
 
Laatst bewerkt:
Nee dat heb je niet nodig, ze hebben zelf al een plaklaagje.

Je moet even opmeten hoe groot de afstand is tussen graka en sbchip.
De SLF-1 is 13.5mm hoog.
Als je 13.5+ mm ruimte hebt tussen graka en sbchip, dan moet ie er wel op passen.

Anders heb je ook nog dit:
Enzotech Southbridge CNB-S1L
deze is 11.6mm hoog.
 
Het is Kobes, Toby :p

Ik heb hier verder niks aan toe te voegen, ik zal dezelfde heatsinks nemen als die Freddy heeft aangegeven en het laten leeg lopen van het systeem is ook niet meer zo ingewikkeld aangezien je dit al een keer in werking hebt gezien.

Al nieuws trouwens over je harde schijf?
 
Het is Kobes, Toby :p

Ik heb hier verder niks aan toe te voegen, ik zal dezelfde heatsinks nemen als die Freddy heeft aangegeven en het laten leeg lopen van het systeem is ook niet meer zo ingewikkeld aangezien je dit al een keer in werking hebt gezien.

Al nieuws trouwens over je harde schijf?

Mijn harde schijf heeft het gelukkig gered. Deze was niet kapot maar er was een conflict ontstaan door de twee versies van windows

Ik hoop morgen de resterende onderdelen binnen te hebben zodat ik voor vrijdag alles weer draaiend heb.

Ik heb inmiddels met een vriend kunnen regelen dat hij een luchtrooster gaat uitfrezen voor de 360
 
Mooi zo :) kan je kast tenminste de lucht fatsoenlijk weg blazen, misschien kun je helemaal links (waar de fan niet paste ivm de slangen) wel op de bovenkant van de kast 1 fan kwijt om lucht aan te zuigen vanuit de kast.
 
De temperaturen bij een kamertemperatuur van 20 graden:

CPU QX9650 3,0 GHz

NB:28C
SB: 29C
CPU: 25C - 29C - 41C - 41c
MB:39 C

De temperaturen lijken mij wat aan de hoge kant. Wat kan ik doen om deze omlaag te krijgen?

A: De luchtdoorstroom verbeteren van de 360 radiator (intern 2 fans onder de 360 gemonteerd en boven de 360 ook een ivm gebrek aan ruimte boven mobo) er ziijn van origine in de CM Cosmos twee uitlaten aan de bovenkast voor de fans en de derde heb ik niet zodat de lucht eerst langs de radiator moet voordat het kan vrijkomen. Eeen nieuw raster als plaat monteren lijkt mij een oplossing.

B: De 360 radiator buiten de kast plaatsen maar ik ken geen goede voorbeelden waarbij dat estetisch goed gelukt is. Ik denk wel dat het enkele graden kan schelen i.v.m. de vrije ligging.

Wie heeft er advies?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy Visual Pinball Installatie Guide Virtual Pinball / Flipperkast 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
D window 7 installatie. Hardware & Software 36
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
S Vraag over installatie tube reservoir Waterkoeling 4
Michael81B Installatie vraag Corsair H60 Waterkoeling 5
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
R Opstartprobleem na installatie stuurpogramma Problemen & Oplossingen 7
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
S Installatie EK Supreme HF Handleidingen en Installatie Tips 10
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
D EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 installatie Corsair 700D Waterkoeling 1
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
hondaygo duidelijke installatie visual pinball. Virtual Pinball / Flipperkast 6
Nightwish68 Installatie error van Nvidia forceware drivers Problemen & Oplossingen 5
KnuX Heatsink van geheugenmodules verwijderen, voor installatie RAM waterblokken Handleidingen en Installatie Tips 11
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
G Schuimende waterkoeling na installatie Waterkoeling 7
C installatie Cpu waterblock Cuplex Hd Core i7 Waterkoeling 1
maomanna Full format tijdens installatie Vista Handleidingen en Installatie Tips 12
Freddy GMR AFS1 Flow Meter, fitting installatie Handleidingen en Installatie Tips 33
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36
boefmans [IN-ACTIVE] graka Inc waterblok Gevonden 2
Mannozels [IN-ACTIVE] Rads, res, pomp, graka+waterblock, ccfl controller Verkocht 12
Asphiax [INACTIVE] Kapotte Graka met waterblocks en benodigdheden ... Gevonden 4
Johnny Welke graka zou ik nemen? Hardware & Software 9
stravinski Graka met HDMI (inclusief geluid?) Hardware & Software 4
M Audio kabel van mijn graka moet op... ?? Hardware & Software 6
jerome2710 Advies mobo en graka's Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan