• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies mobo en graka's

jerome2710

Member
Halloooo,

Ik heb een vraagje mbt mijn huidige mobo en graka's. Sinds kort ben ik besmet met het overclock-virus! Ik vind mijn huidige P6T niet meer voldoen en wil gaan voor een Classified. Echter kwam ik een paar punten tegen. De hoofdrede dat ik een ander mobo wil is omdat mijn P6T blck te laag ligt.
Nu herinner ik me dat een Classified 2x8-pins (?) voeding nodig had. Echter ondersteund mijn huidige voeding dit uit zichzelf niet zo ver ik weet. Is het een aanrader om molex naar 8-pin adapters te gebruiken of kan ik beter mijn Fortron omwisselen voor bijvoorbeeld een HX1000?

Nog een klein vraagje over de mobo's is, haalt een EVGA x58 SLi LE ongeveer dezelfde blck's als de Classified? Want deze heeft naar mijn weten maar 1 8-pin aansluiting. Verder had hij geen nForce 200 chip (?), wat voor mij niet uitmaakt omdat ik waarschijnlijk toch ATi's ga draaien.

Nu ben ik wel erg gefocust op de Classified, maar zijn er ook nog andere alternatieven? Ik ben nog geen LN2 van plan, misschien in de toekomst, anders ga ik eerst DICE proberen na air of water. Puur voor benchen natuurlijk, verder zo'n 4,3 als 24/7?

En de graka's... Momenteel zit ik met een 4870x2. Ergens in mijn achterhoofd denk ik na over een paar 4890's, maar aangezien het nog een maandje ofwat duurt voordat ik een andere mobo heb en vervolgens dan nog moet sparen voor de videokaarten, dacht ik dat het misschien verstandiger was om op de DX11 videokaarten te wachten? (5XXX?)

Enorm bedankt alvast en laat de discussies maar losbarsten!
Jerome
 
De classified is voor overclockers het mooiste bordje op dit moment. Maar als je 4.3GHz wilt voor 24/7 kun je imo ook met een REXII toe.
Gezien het prijsverschil kun je niet verwachten dat de EVGA SLI LE net zo gaat presteren als een Classified.
Als jij zwaar wilt gaan overclocken en ook nog een paar flinke gpu's in je systeem hebt dan kan een goede voeding kopen geen kwaad. Als je echter het geld daar niet voor hebt, kun je het gewoon proberen met een molex-8pin stekkertje.
Over het wachten op de 5xxx serie. Dit is altijd zeer persoonlijk. Het gaat er niet om of WIJ het waard vinden om te wachten, maar of JIJ het waard vind. Er is namelijk nog niets over te zeggen aangezien de prijzen en prestatie helemaal nog niet bekend zijn.
 
Bedankt voor je reactie. Ik was zelf ook al weer wat verder op onderzoek uitgegaan.

Ik wil zowieso gaan voor een Classified. De hogere OC's zullen ook door mij gehaald worden aangezien ik over een tijdje een WC setup wil en misschien ooit eens met DICE wat uit wil proberen. Voor een 24/7 is een Classified natuurlijk ook geschikt.
De hoogste prioriteit is zoveel mogelijk PCIe sloten en een hoge blck. De Classified lijkt mij het geschikte, al ziet de Asus P6T7 er ook wel goed uit. Maar die is ietsje duurder als de Classified en ik weet de blck's er niet van.

Mijn standpunt tot de GPU's is dat ik eventjes wacht tot de prijzen van de DX11 kaarten bekend zijn. Het is voor mij erg belangrijk hoe veel ze kosten, dus zal ik daarop gaan baseren wat ik wil doen.
De voeding wordt trouwens ook wel vervangen voor een Corsair HX1000. Mocht ik meer vermogen nodig hebben kan ik mijn huidige Fortron Everest 1010 erbij zetten.

Bedankt en alle reacties zijn natuurlijk welkom.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies tubing op mobo Waterkoeling 36
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan