• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graka met HDMI (inclusief geluid?)

stravinski

Oc-en is a way of life
Beste allemaal,

mijn vader stelt de volgende vraag aan mij:
"zijn er videokaarten die HDMI hebben die ook geluid doorsturen?"

mijn antwoord was ja... en daar hield ik het ook bij:icon_exclaim:
ik heb totaal geen verstand van de nieuwere grafische kaarten betreft HDMI naar de tv door sturen e.d.:schaam
kunnen jullie mij een beetje helpen?:help

het moet een goede grafische kaart zijn (wat elke grafische kaart tegenwoordig wel is) die dus een HDMI aansluiting heeft en ook geluid doorstuurt naar de tv.
(het mag ook DVI zijn die dan een HDMI converter erop krijgt die vervolgens naar de tv gaat, zolang er maar geluid meegestuurd wordt!)

ik weet niet of je van de geluidskaart een kabeltje moet aansluiten op de videokaart om geluid door te kunnen sturen o.i.d. kunnen jullie me een beetje uitleg geven a.u.b.

alvast bedankt voor de moeite!
Mvg Strav
 
Inderdaad, koop een goedkope low-end 5xxx kaart van ATI, en je zit gegarandeerd goed. Je zal wel HDMI moeten gebruiken zonder verloopstukjes, want DVI heeft geen pinnen om geluid door te sturen :p
 
maar bevat die kaart dan als voorbeeld een eigen geluid-chip?
of zou ik die moeten verbinden met een geluidskaart of gaat het zelfs helemaal via het moederbord en komen er verder geen kabeltjes meer bij kijken :D?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Asphiax [INACTIVE] Kapotte Graka met waterblocks en benodigdheden ... Gevonden 4
boefmans [IN-ACTIVE] graka Inc waterblok Gevonden 2
Mannozels [IN-ACTIVE] Rads, res, pomp, graka+waterblock, ccfl controller Verkocht 12
Johnny Welke graka zou ik nemen? Hardware & Software 9
M Audio kabel van mijn graka moet op... ?? Hardware & Software 6
jerome2710 Advies mobo en graka's Hardware & Software 5