• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Windows installatie..

mystiqu

Member
Ok, ik draai al best een tijdje mee in windows [self-defend mode [on]]. Ook al meerdere installs prima doorstaan.

Tot ik zeg dat het niet zo is, heb ik na elke install een cleane install gedaan op een geformatteerde schijf.

Sinds afgelopen woensdagavond kreeg ik plotseling een vastloper in windows. Blue screen 'geluid', windows hing gewoon vast. Oke kan gebeuren, reboot gedaan. zelfde verhaal, maar nu korter op het inloggen. Nog een reboot dan maar, zelfde verhaal, maar nu kon ik niet eens meer inloggen, bij het starten van windows liep het al vast.
Ik dus een reinstall gedaan van windows, op m'n primaire schijf, een OCZ Vertex 2. van 60 GB.

Install verliep als normaal, geen rare dingen oid. Installatie gedaan, eerste reboot om windows installatie te finaliseren, eenmaal in windows als normaal bij een nieuwe install win update gerund, eerste echte reboot gedaan, en hij liep na een paar minuten in windows weer vast. Raar dus.

So far so good. Ik windows wederom opnieuw geinstalleerd, na de eerste restart om m'n windows installatie te completeren, kreeg ik een "unexpected error". Reboot, zelfde verhaal. Reboot, CHKDSK runt out of nowhere. Geen errors gevonden. Auto reboot, windows kan niet gestart worden door een onbekend probleem. Startup Repair lanceren of normaal starten. Startup repair gelaunched, recovery point gekozen, gerecoverd. Reboot, zelfde verhaal. Reboot, en ik kreeg de volgende error na wederom een faal van startup repair:

Problem signature:
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.1.7600.16385
Problem Signature 02: 6.1.7600.16385
Problem Signature 03: unkown
Problem Signature 04: 21201024
Problem Signature 05 AutoFailover
Problem Signature 06: 18
Problem Signature 07: BadDriver
OS Virsion: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Nou, schijf misschien kapot. SSD unplugged, normale HDD (samsung 750 GB 7.2k) aangesloten, daarop windows geinstalleerd. Eerste installatie verliep vlekkeloos, maar na 10 minuten in windows was het weer raak,. Volgende vastloper. Reboot, verliep normaal, liep vast voor het login scherm bij windows.
Allebei de schijven kapot? Lijkt me heel sterk.
Windows CD corrupt? Zou kunnen.
Andere windows gedownload, gebrand, geinstalleerd op m'n SSD om te beginnen. Install klaar, eerste reboot, 'updating registry settings'. Oke, dit is nieuw. Registry settings geupdate, in windows gekomen, windows update aangegooit, alle updates gedownload, geinstalleerd, windows geeft een error op 2 van de updates, moet restarten om het af te maken. Reboot, 'windows could not be properly started, please reboot and reinstall windows.' FUCK. Schijf geformatteerd, windows geinstalleerd, geen registry settings update dit keer, windows in, windows updates downloaden installeren, weer 2 updates gefaald. Moet restarten. Restart, huppakeeee windows loopt vast voor het login scherm.

RAM kapot dan? Memtest gerund. 0 errors. Memtest nogmaals gerund, 0 errors.

Windows van mn SSD af gegooit, ssd unplugged en hdd eraangelegd. Windows geinstalleerd. Weer het bekende verhaal van de reboots, de errors, en de vastloper.
1 RAM ding kapot dan? 64 bit kan niet meer?
andere windows gedownload, dit keer 32 bits. De 32 bits op allebei de schijven geprobeerd te installeren, met alle errors en vastlopers tot gevolg (weer.)

Fout in de bios? Kan... CMOS reset, 64 b windows erbij gepakt en geinstalleerd op m'n ssd. Eerste reboot, en ik kom out of nowhere in een 'Windows bootcamp manager'. Wtf? Nooit eerder gehad, nog nooit een dualboot gehad, en nu dit? Ok zal wel. Stond 2 x windows 7 in, dus na die eerste install. Bovenste aangeklikt, in windows, updates, reboot, windows loopt vast. Reboot, onderste aangeklikt. Startup repair werd gelanceerd, zelfde error als een stukje verder naar boven.

MOBO kapot? Hmm... kan ook nog. MOBO driver cd erin gegooit, drivers geprobeerd te updaten d.m.v. MSI 'Live Update', nacht aan laten staan, nog steeds 0% geupdate. (Die driver cd heeft nooit naar behoren gewerkt, maar dat terzijde) Nou goed zal wel, windows van mn ssd af gemikt, geinstalleert op mn HDD. Zelfde verhaal, en nou had ik daar ook in eens een bootcamp manager. WTF WTF.

Install na install na install gedaan, bleef uitkomen op die vastlopers.

Werd het idee geopperd (ty Johnny) een keer te installeren vanaf een USB stick. Das misschien een idee, kan ik gelijk uitsluiten of mn dvd brander kapot is. Zo gezegd zo gedaan, USB boot gemaakt, usb erin, installeren, door de installatie heen gekomen, eerste keer relog, windows update aan, geinstalleerd, reboot, huppa vastloper.

Zelfde verhaal op de HDD met 2 verschillende windows.

Wat dan? l3p: staat je schijf op AHCI? Zo nee, zet hem daar eens op en probeer nog eens. Ok, doen we dat. na 12 versies van installeren verder (van dvd(3 verschillende) op ssd, van dvd op hdd(3x), van usb op ssd(3x, en van usb op hdd (3x)) nog steeds dezelfde vastlopers. Erg jammer.

L3p wederom, zit het dan niet in je controller op je moederbord? Hmm, zou ook wel eens kunnen. Dus mn schijf op de marvell ipv de intel controller aangesloten, geinstalleerd, weer dezelfde vastloper... Omg.

Tijdens meerdere van deze sessies als ik wel een x in windows kwam, ook gelijk cataclyst control center geinstalleerd, en als k dan een x kon reboote zonder directe vastloper, startte dat gewoon niet op....

Ondertussen ben ik 500 checks of alles wel goed zit aangesloten, een kamerdeur ,een biertje en rond de 25 uur ( :( ) verder.. Zonder noemenswaardige verbetering laat staan oplossing.

Nog hier en daar wat film/foto materiaal gemaakt:

IMG_20120202_170855.jpg

IMG_20120202_170908.jpg

IMG_20120202_170928.jpg

IMG_20120202_174039.jpg

IMG_20120202_174040.jpg

IMG_20120202_174043.jpg

IMG_20120202_174044.jpg

IMG_20120202_181625.jpg

IMG_20120202_181626.jpg

IMG_20120202_181627.jpg




Nog steeds niet afgehaakt na dit ellenlange verhaal? Top!

help?
 
Hm. Net een hdd uit een andere pc gesloopt, waar een perfect werkende windows install op staat, en die loopt ook vast. Denk dat er niks anders op zit als dus m'n mobo RMA te sturen, want ergens anders kan het niet in zitten..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5
Freddy SSD optimalisatie voor Windows 7 Hardware & Software 5
Issieee PC / Windows crashed tijdens spelen van WoW. Oorzaak: Virus! Problemen & Oplossingen 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan