• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke graka zou ik nemen?

Johnny

Moderator
Forumleiding
Ik ben al een aantal dagen mezelf aan het afvragen welke graka ik moet nemen, maar kom er totaal niet uit..

Zoiezo iets in deze richting:

HD5970
GTX 480
2x GTX 470

Ikzelf ben al jaren een echte nvidia fan boy, maar die hd5970, scoort zowat overal hoger dan de 480 of 2x 470.
Zelf heb ik nog nooit SLI/CF gedraait, wat misschien ook wel een keertje leuk is.. :067:


Wat erg belangrijk is, ik wil een kaart die niet gruwelijk warm word, omdat ik een kleine kamer heb.

Iemand een idee?
 
Ikzelf ben ook sinds jaren NVidia aanhanger. Toen deze 3Dfx hadden opgedoekt ben ik van 3Dfx overgestapt naar NVidia met het gedacht van "ze zullen nu toch wel de know-how van 3Dfx gaan implementeren in GeForce kaarten zeker" en wat bleek; na afzienbare tijd kwam NVidia plots met "SLI" op de proppen :025: .

Maar goed, tijden veranderen en de te lange wachttijd op een betaalbare Fermi oplossing bleef (blijft) maar uit en ben dus alsnog naar concurrent ATI overgestapt. Bevalt me goed tot nu toe. (Radeon 5770)

Vroeger heb ik eens de allereerste Radeon gehad, een "Radeon 1" dus met 32mb ddr. Die deed het toen ook niet slecht. Tussentijds heb ik wel erg slechte ervaringen met ATI gehad. Dat terzijde vermeld.

Nu is het zo dat je wel appelen met peren moet vergelijken. Een 5970 is een dual GPU oplossing en een 480 een single GPU. Logisch dat een 5970 de 480 "Asskicked".

Dan mijn eigen ervaringen met SLI zijn positief, zij het met wat nuances hier en daar. Men vorige setup bevatte 2x 8800's in SLI. In veel games verdubbelde men framerate gewoon, in andere verhoogde het dan "slechts" 30 tot 50%. En in nog wat meer uitzonderlijke gevallen deed het gewoon kwasi niets.
Ik heb toch ook al wat perikelen tegen gekomen waarbij men games moeilijk deden (crashen, glitches, etc.) met SLI enabled. Maar al bij al vond ik het wel leuk.

Dus het zou een mooie oplossing kunnen zijn, maar is het vaak niet. Mijn raad is dan ook proberen SLI/CF te vermijden wanneer het kan. De winsten in framerates gaan nl. niet gepaard met het kostenplaatje. Uiteindelijk kost je SLI/CF opstelling veel meer dan dat het oplevert.

Je geeft echter zelf aan dat temperatuur voor jouw erg belangrijk is en dan kan ik je niet anders dan die Fermi's af te raden. Dat zijn echte heethoofden.
Ik zou je een 5870 aanraden. Meer dan performance genoeg voor de komende games, stil en koel. 5970 is eigenlijk, objectief bekeken, gewoon overkill.
 
Thanks voor je reply, hier heb ik tenminste wat aan :)

De 5970 zou dat echt een overkill zijn?
Ik zelf speel op 1900 x 1200 en speel het liefste ook met alle settings op zijn hoogst.
Vandaar dat ik bezig ben met de 5970.

Ik neem nu iig géén 470 / 480, puur omdat dit enorme heethoofden zijn, aangezien m´n gtx295 ook kei warm werd.

Momenteel is er een tijdelijke graka onderweg (HD3400), dus ik kijk nog paar maanden aan wat de prijzen gaan doen. Aangezien ze nu nog redelijk prijzig zijn.
 
Alles hangt van je FSAA en ANISO instellingen af maar ik kan me moeilijk een game inbeelden waar een 5970 geen overkill is...

(en trouwens, waarom je GTX295 upgraden ?? Dijk van kaart dat alles moeiteloos weergeeft imho )
 
't advies dat ik heb is ga voor een 5970. Geweldige kaart, zeker op lange termijn én als het later nog nodig blijkt te zijn kan je er nog een tweede naast hangen..
 
Nee, das echt niet waar. Zoiezo niet "moeiteloos"

Heb nu een tijdelijk kaart waar ik genoeg mee kan, koop over paar maanden wel andere graka

Ow, okay. Dan speel je wel in über detail :066: :icon_eek:

Nu ja, dat veranderd de zaak natuurlijk. Als een GTX295 op een I7 @ 4.2Ghz niet echt voldoet voor je gebruik, dan kan je bijna niet anders dan naar een 5970 gaan ... :hmm
 
Inderdaad, hopen dat ik er geen spijt van krijg aangezien mn eerste pc een nvidia kaart had :)
Ik vind nu de prijzen nog idioot hoog, ik ga hem pas aanschaffen op het moment de prijzen mij aanstaan
 
De GTX295 doet idd niet meer alles moeiteloos.
Toen ik overstapte naar 2x HD5870 van ATI liep alles echt merkbaar veel soepeler!

De 5970 komt eigenlijk op zelfde neer als 2x HD5870 en lijkt mij daarom ook de betere keuze.
(ik had toen geen 5970 genomen, omdat het niet past in mijn kast, te lang -_-)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan