• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Installatie vraag Corsair H60

Michael81B

New member
Ik heb sinds kort de nieuwe H60 geinstalleerd en het pomp-stekkertje moet ik volgens de handleiding aansluiten op een 3-pins header op het moederbord. Nu heb ik er 2 vrij, de SYS_FAN1 en de NB_FAN1.
In de BIOS heb je 3 instellingen: FULL SPEED, CYCLE BY DUTY (zelf aantal procenten in te vullen), SMART FAN.

Allereerst heb ik hem aangesloten op SYS_FAN1 en de instelling laten staan op SMART FAN.
In 'idle' stand maakt de pomp maakt dan geen geluid, de temp. van mijn CPU is ongeveer 32 graden maar de fan op de radiator draait al wel 1600 toeren ongeveer! Dus die hoor je wel :cry:

Ik heb het stekkertje toen aangesloten op de NB_FAN1 maar dan maakt de pomp lawaai! Komt denk ik omdat de North Bridge aardig warm wordt waardoor de fan control (SMART FAN) harder gaat werken en daar is de pomp dus op aangesloten.

Wat raden jullie aan?? Moet ik bijv. in de BIOS de instelling op FULL SPEED zetten? Heeft de pomp dat nodig? (dan hoor je hem wel heel goed, ik weet ook niet of dat goed is voor de pomp??)
Of kan het gewoon met instelling SMART FAN? Maar werkt de pomp dan wel naar behoren? Of loopt hij dan wat achter de feiten aan?

Mijn processor is een Intel i7 - 950 (130W)

Alvast bedankt, gr Michael
 
Ik heb zelf de fan van de H60 op de CPU Fan zitten en die van de pomp op SYS Fan. Voor de SYS fan heb ik de instelling op disabled staan (oftewel Full speed). De instelling voor fan op de CPU-FAN aansluiting heb ik ingesteld staan als Q-Fan - Silent. De benamingen van de profielen zijn echter bij elk merk moederbord weer anders.

De pomp hoor ik echter amper.

Overigens, het is ook mogelijk om een fan to molex adapter te gebruiken voor de pomp:

detailed_image_1342.jpg

4-Pin Molex Splitter met verloop naar 3-Pin

Overigens vind ik het wel een gemis van Corsair dat zij zo'n verloopje niet standaard meeleveren.
 
Ik heb de fan ook op de CPU fan zitten en bij staat hij op SMART FAN (mobo regelt het toerental). Ik hoor de pomp echter wel duidelijk op FULL SPEED, gaat hij niet stuk van toch? Ik zal het zo weer even proberen en dan de temperatuur in de gaten houden...

De connector rechtstreeks op de voeding aansluiten heeft geen nut, dat is hetzelfde als je instelling op FULL SPEED zetten, hij krijgt max. stroom in beide gevallen (correct me if I'm wrong!)

Ik zal straks weer posten!
 
Op full speed hoor je hem echt kraken (lijkt wel een harde schijf!) of zal dit wat anders wezen?? Lijkt mij niet toch, het moederbord maakt geen geluid ofwel?
Als ik kijkt naar het toerental waar de pomp is aangesloten geeft hij bij SMART FAN ongeveer 1600 aan (in idle stand) en op FULL SPEED 4200. De temp. op full speed is ongeveer 2 a 3 graden lager.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Vraag over installatie tube reservoir Waterkoeling 4
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
Freddy Visual Pinball Installatie Guide Virtual Pinball / Flipperkast 0
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
D window 7 installatie. Hardware & Software 36
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
R Opstartprobleem na installatie stuurpogramma Problemen & Oplossingen 7
Fall3n Geen beeld na installatie PSU verlengkabels, help! Problemen & Oplossingen 20
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
S Installatie EK Supreme HF Handleidingen en Installatie Tips 10
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
D EK-Multioption Reservoir 150 rev.2 installatie Corsair 700D Waterkoeling 1
B Arctic Cooling Accelero 5970 Xtreme installatie en resultaten Overige Koeling 10
hondaygo duidelijke installatie visual pinball. Virtual Pinball / Flipperkast 6
Nightwish68 Installatie error van Nvidia forceware drivers Problemen & Oplossingen 5
KnuX Heatsink van geheugenmodules verwijderen, voor installatie RAM waterblokken Handleidingen en Installatie Tips 11
S Videokaart kapot? Na installatie nieuwe koeler, geen beeld meer Problemen & Oplossingen 7
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
G Schuimende waterkoeling na installatie Waterkoeling 7
C installatie Cpu waterblock Cuplex Hd Core i7 Waterkoeling 1
maomanna Full format tijdens installatie Vista Handleidingen en Installatie Tips 12
M SB belemmert installatie Graka (Asus Rampage Extreme) Waterkoeling 20
Freddy GMR AFS1 Flow Meter, fitting installatie Handleidingen en Installatie Tips 33
Freddy Waterkoeling Installatie Handleiding Advies Waterkoeling Setup 36
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
djghostogb vraag over distro plate Advies Waterkoeling Setup 6
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
Ruud Voorstel, en vraag? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
P Vraag over Fittings en PETG Tube Waterkoeling 2
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
M pc burea vraag Cases en Modding 1
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan