• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe wc setup

Beuken

Junior Member
Hallo beste mensen.

Ik heb zojuist een nieuwe pc besteld en wil graag de processor waterkoelen, eventueel later nog een grafische kaart
Ik weet niet precies wat ik moet bestellen voor een setup, ik heb het topic al gelezen voor wat er precies nodig is voor een cpu loop maar weet niet precies welke pomp ik moet hebben bij welke radiator.. mijn budget zal tussen de 275 en de 350 euro liggen.

De onderdelen van de pc zijn:

EVGA classified X58 moederbord:eusa_drool:
Club 3d GTX 285
Core i7 920 (D0) nieuwe batch met wat meer oc potentieel
6 GB mushkin es3 2000mhz geheugen
Coolermaster cosmos S

De coolermaster cosmos s heeft plek voor een 3x120 mm radiator aan de bovenkant maar weet niet precies welke radiatoren allemaal compatible zijn en welke het beste is.

Ik ben nieuw in het hele watercooling:hmm maar weet wel goed hoe ik de pc moet overclocken. Ben dan ook van plan om de processor toch flink te gaan overclocken:icon_keel: heb dus een goede wc setup nodig
Ik heb op het forum gelezen dat de meeste mensen erg veel ervaring en verstand hebben in waterkoeling dus zou ik jullie willen vragen om mij te helpen met wat ik precies nodig heb en welke pompen, radiatoren,reservoirs het beste met elkaar werken.
 
Ik heb alvast wat bij elkaar gesteld.
Hier komt het op neer:

Black ice gt extreme 360
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Bitspower D5/MCP655 Top - Acetal
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal
Feser One Cooling Fluid - UV RED
10 mm tygon slang
D-tek fuzion V2 (heb ik al thuisliggen)

Is dit een goede setup om de processor en later nog 1 of 2 gtx 285 te waterkoelen?

Heb ik nog andere dingen nodig naast deze onderdelen?
(Weet niet precies welke fittingen het beste zijn)

Bij voorbaat bedankt!.
 
Hoi Beuken, welkom op het forum.

Mooie hardware! Dat verdient wel een mooie koeling setup :D

De set die je hebt samengesteld is prima.
Enkele opmerkingen:

De BI GTX360 radiator is een zeer goede radiator, maar vereist wel fans die hard kunnen blazen om optimale koelprestaties mee te halen.
Als je voor optimale prestaties wilt gaan, is de radiator een prima keuze.
Neem dan fans bij die op hoge RPM draaien.

Wil je echter ook een zo stil mogelijke PC, dan kan je beter gaan voor de TFC Xchanger 360.
Die presteert ook heel goed, maar dan ook al met fans die zachter draaien = minder herrie.

Pomp, Top, Reservoir, Vloeistof = goede keuze

Hiermee heb je voldoende om cpu en graka's te koelen.


Welke fittingen vind je mooi?
Qua prestaties maakt het namelijk weinig uit.

Je hebt in ieder geval 8 fittingen nodig.
Let op dat je bij de D-Tek geen schroeffittingen kan gebruiken, de aansluitingen van de fittingen zitten te dicht op elkaar.
 
Hallo Freddy

Bedankt voor de snelle reactie!

Dat is goed om te horen van de onderdelen:icon_keel:!

Kan ik trouwens die tfc xchanger gebruiken in de cosmos s behuizing? k weet niet precies welke radiatoren hierin passen.
En heb ik nog een of andere adapter nodig voor de D-tek om het op een i7 socket te passen?

Dus als ik al het bovenstaande besteld heb met wat fatsoendelijke koelpasta ben ik compleet? Ik wil liever niet voor verrasingen staan als ik alles probeer in te bouwen:hmm
 
Ja de TFC kan je gebruiken.
Eigenlijk elke radiator, behalve die van Thermochill (die heeft andere afstanden tussen de fans).

De D-Tek Fuzion (v2) past standaard niet op i7 socket.
De i7 bracket daarvan is ook nog niet beschikbaar op de Europese markt :(
(op enkele zelf gemaakte brackets na)

Met bovenstaande ben je aardig compleet.
Je kan nog denken aan een slangknipper, trechter of spuitfles, UV lampen etc.
En de fittingen nog natuurlijk.
 
Dat is jammer... ik moet dus een andere cpu koeler zoeken:sad:

Is 10 mm slang trouwens groot genoeg voor een mcp655 en de rest van de setup? want standaard heeft de mcp655 1/2 (13mm) slang aansluiting.

Excuses voor al deze vragen maar het zou fijn zijn als ik het allemaal in 1 keer goed doe:112:

alvast bedankt!
 
@beuken, je kan ook bv een mcp355+top nemen, veel krachtiger dan 'n mcp655 aangezien de opvoerhoogte van deze kleine krachtpatser groter is dan die van de 655, nl 4,7 tov 3,5 als ik me niet vergis ;)
 
@beuken, je kan ook bv een mcp355+top nemen, veel krachtiger dan 'n mcp655 aangezien de opvoerhoogte van deze kleine krachtpatser groter is dan die van de 655, nl 4,7 tov 3,5 als ik me niet vergis ;)

Ah kijk,dat zou ook nog eens goedkoper zijn als ik me niet vergis:icon_mrgreen:

Welke pomp is het beste aan te raden met de tfc xchanger 360 radiateur in combinatie met een ek supreme? De mcp 355 of de mcp 655.

Zag trouwens ook nog die koolance pomptop voor de mcp655.. die vind ik er toch wel erg goed uit zien maar wel nogal prijzig (66,00 euro)

Is de ek supreme trouwens direct compatible met socket 1366 of moet ik nog een hulpstuk erbij kopen? (het kan ook nooit eens makkelijk gaan he:doubt:)

Zoals jullie kunnen zien moet ik nogal wat uitvogelen:p
Ik kom al snel op 400 euro uit als ik voor de xchanger 360, mcp655 pomp, koolance pomptop en de accesoires ga:icon_eyes:

Als iemand nog goede suggesties heeft hoor ik ze graag!

Bedankt voor alle reacties!.
 
Ik raad je ipv de Supreme-LT aan.

Dat omdat hij goedkoper is en nog beter presteert ook.

tempblocksmipu.jpg
 
Welke pomp is het beste aan te raden met de tfc xchanger 360 radiateur in combinatie met een ek supreme? De mcp 355 of de mcp 655.
MCP355 is met een top aan te raden, omdat die meer druk geeft.
Maar wil je stilte, dan is de MCP655 aan te raden, die hoor je echt zo goed als niet.
Bij de MCP355 hoor je de rotor lichtjes brommen.

Zag trouwens ook nog die koolance pomptop voor de mcp655.. die vind ik er toch wel erg goed uit zien maar wel nogal prijzig (66,00 euro)
Als je het budget hebt, kan je er ook nog een Bitspower D5 mod kit erbij nemen.
Dan heb je de ultieme pomp :D
Maar anders kan je ook voor de EK-D5 top gaan, die is voordeliger dan die van Koolance en Bitspower en biedt dezelfde opties alleen iets minder mooi (smaak).

Is de ek supreme trouwens direct compatible met socket 1366 of moet ik nog een hulpstuk erbij kopen? (het kan ook nooit eens makkelijk gaan he:doubt:)
Die is direct compatible.


Verder zie je uit de post van vhrgamer dat prestaties van de blokken allemaal zeer dicht op elkaar liggen.
Ik zou daarom voor het blok gaan die ik het mooist vindt en in mijn budget past.
 
Het zijn nogal een opties:eusa_eh:
Ik denk dat ik er even een nachtje over slaap:hmm dan zal ik morgen even laten zien wat ik heb samengesteld voor nog eventuele correcties en dan bestellen maar:066:

Nog wat vraagjes:

Zijn 3 120 mm scythe kama 1200 rpm goed voor de TfC xchanger 360?
Of kan ik nog iets lager gaan in de toeren?

Is er een hulpstuk om al deze fans op een adapter aan te sluiten? weet niet of er genoeg aansluitingen zijn op de classified:eusa_eh:

En als laatste ben ik even aan het kijken bij de slangen en weet niet precies wat ik moet pakken. Heb de coolermaster cosmos s en een classified besteld dus wil graag rode vloeistof in de loop hebben. De tygon 10mm slang is helaas uitverkocht dus ben ik nu aan het kijken voor de feser tube 10 mm

De vraag is nu: Zal ik de rode feser tube slang pakken MET de rode feser koelvloeistof OF de CLEAR feser tube met de rode vloeistof. Weet niet precies wat het mooiste is, en wil wel dat het echt rood is niet dat het richting de roze gaat:p

Alvast bedankt!
 
De Scythe Kama's zijn prima.
Lager zou ik niet gaan, maar ik zou wel een fan controller aanschaffen.
Dan kan je de fans reguleren (als je gaat overclocken/gamen zet je de fans harder, bij alleen internetten zet je ze op zijn zachtst).

Dat lost ook het probleem op met het aantal aansluitingen op jouw moederbord ;)

Als je echt rood wilt, moet je de Feser Rood tube pakken met Rode Feser One koelvloeistof.
Dat ziet er heel mooi uit, vooral als je ook nog UV lampen in de kast aan hebt staan :D
Om het effect nog roder te maken, kan je ook nog eens rode anti-knikveren om de slangen wikkelen :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
T Nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 14
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P nieuwe setup..help Advies Waterkoeling Setup 32
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
J Nieuwe setup welke Radiatoren? Waterkoeling 4
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
S Nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 11
Quadcore nieuwe setup... hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 18
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan