• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI

hacky666

Junior Member
Hoi iedereen,

Ik ga één van deze dagen voor mezelf een nieuwe pc bouwen.
Mijn huidige Q9550 die ga ik wegdoen en in de plaats komt een i7-940.

In mijn huidig systeem steekt zo'n basis startersetje van Thermaltake momenteel.
Leuk ding, doet z'n werk .. maar ik wil meer! ^^

Vandaar wil ik graag wat advies van mensen die meer verstand van watercooling hebben dan ik (momenteel).

De specs van mijn volgende pc zijn als volgt:

Behuizingen Big Tower
Thermaltake Mozart TX Window
€ 199,-

Moederborden Socket 1366
Asus Rampage II Extreme (X58)
€ 329,-

CPUs Socket 1366
i7 940 (4x 2933 MHz)
€ 549,-

DIMM 12 GB Corsair Dominator DDR3-1600 Tri-Kit (2 x 6144 MB)
€ 398,-

Harddisks 3,5 inch SATA
VelociRaptor 150GB x 2 (RAID)
€ 318,-

Ik heb momenteel een Tagan 800watt, waarvan ik hoop dat die de config nog kan trekken. (indien nodig ga ik wel voor een 1200watt)

Verder heb ik al 2 x PNY GeForce 280's gekocht om in SLI te zetten.
Ook mijn X-FI Platinum wil ik overbouwen.

Graag wil ik die GF280's ook watercoolen.
Ik wil dus een "set" die zowel de CPU als de 2 GPU's kan coolen.
En ja .. ik zoek die i7 ook wel te overclocken! :)


Wie wil/kan me advies geven over wat ik juist zou kopen en vooral waarom je zou kiezen voor een bepaald merk of model?
Een budget had ik niet direct in gedachten, ik wil gewoon kwaliteit!


Alvast bedankt aan iedereen die de moeite neemt om me op weg te helpen! ^^

Groetjes uit België,

Hacky
 
Hoi iedereen,


Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!

Nee, ik heb de cpu nog niet gekocht.
Ik heb momenteel (eindelijk) het budget bijeen voor mijn nieuwe pc.

Enkel de GF280's heb ik al, omdat ik daar gewoon een killerdeal op kon doen.
(2 kaarten voor de prijs van 1)

De Tagan 800watt en X-Fi heb ik ook, omdat die in mijn huidige pc steken.
Maar al de rest moet ik nog kopen.

De reden dat ik voor de 940 wou gaan is omdat ik momenteel een Q9550 heb draaien op 3.4ghz. Ik weet dat hij hoger ook kan, maar ik heb "maar" een Thermaltake setje momenteel. En ik wou zeker zijn dat als ik 2 ton uitgeef, ik ook wel echt voor sneller ga! Ik wou eerst de 965 kopen, maar omdat ik een early adapter ben is dat voor mij weggegooid geld!
Ik heb namelijk afgelopen jaar ook al de Q6600 en Q9550 gehad.
Ik wissel dus vaak van cpu/pc. :S
En die 965 krijg ik waarschijnlijk ook niet meer weg voor een deftige prijs, vandaar dat ik aan de 940 dacht!

Maar als jullie zeggen dat de 920 een betere keuze is .. dan sta ik best open voor suggesties! De 4ghz is idd hetgene ik in gedachte had.
Maar is dat haalbaar met de 920 en een watercooling?

Laat me maar iets weten.

ik heb kleinigheden niet vermeld in mijn vorige post omdat ze niets met watercooling te maken hebben.
Maar de Thermaltake 7" LCD komt er ook in, alsook de alphacool 2bay display en een bluray burner/player.

Zou een 800watt voeding dan wel volstaan?
Of geen risico nemen en ineens voor een 1200watt gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan mijn 920 op 4.2 GHz draaien met w/c, als ik meer tijd zou steken in finetunen (iets waar ik nog zeker niet goed in ben :p) zou ik er vast nog wel iets meer uit kunnen halen.
Zelfs met een 965 kom je niet heel veel hoger, laat staan met een 940, tenzij je extreem gaat koelen.
Er zijn hier genoeg mensen die je vast uit je twijfels kunnen halen en die er veel meer vanaf weten dan ik ;)

Over je voeding, ik weet niet hoeveel meer 2x GTX 280 vreet dan een enkele GTX 295, maar ik red het prima met mijn 750W voeding. (zie mijn sig voor details)
Het lijkt mij dat een 800W voeding zal volstaan, maar ik heb geen idee wat voor kwaliteit Tagan is (lang niet alle voedingen zijn gelijk, ook al staat er dezelfde xxxW op de doos).
 
Laatst bewerkt:
Als ik voor de 920 zou gaan, dan heb ik natuurlijk wel extra budget voor betere watercooling!

Ik heb alleen een beetje angst dat de prestaties van een 920 nauwelijks beter gaan zijn dan van mijn huidige Q9550 op 3.4ghz/3.6ghz ....
Tenzij hier mensen zijn die me van het tegendeel kunnen overtuigen.

Trouwens .. als er iemand nog opmerking/suggesties moest hebben over de rest van het systeem dat ik wil bouwen, dan hoor ik het graag hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi iedereen,

Ik heb de pc ondertussen dit weekend gebouwd.
Op jullie aanraden ben ik idd voor de i7-920 gegaan.
Ik moet zeggen: NETJES!!!!

In de BIOS moest ik enkel "cpu level-up" selecteren en hij draaid nu als een 965 op standaard clock settings! Zonder de minste aanpassing aan vcore ofzo!

Morgen ga ik mijn 6gig extra ram halen (Corsair Dominator 6gig 1600mhz), dan kom ik in totaal op 12gig! Ik weet dat het overkill is, maar soms heb je zo van die momenten dat je echt iets wil! ^^

Het enige waar ik nog niet uit ben, is wat ik ga doen met mijn grafische kaarten.
Ik heb momenteel 2 PNY 280GTX kaarten in SLI draaien.
Maar de 2de kaart bedekt het enige aanwezige PCI slot op mijn mobo.
(asus rampage extreme II)
Graag had ik deze wil gebruiken om mijn eigen X-Fi Platinum Fatality edition te plaatsen, in plaats van de bijgeleverde X-fi kaart van het mobo.
Vandaar dat ik nu een beetje in een tweestrijd zit .. hou ik de 2 x 280gtx of verkoop ik ze en haal ik me een 295GTX?

Als ik voor de 295gtx ga, heb ik mijn slot vrij voor mijn eigen soundkaart!
Verbruik ik minder stroom (pc staat 24/7 aan) en hoef ik maar 1 kaart te koelen ipv 2!

Volgens de reviews is een 295 bijna zo snel als 2 x 280's in sli .. vandaar mijn twijfels.
Graag had ik jullie mening hierover gehoord!

Alvast bedankt!
 
295 zal het dus worden.
Slechts 1 kaart dat ik dan moet koelen, minder stroomverbruik EN .. kan ik toch mijn eigen soundcard gebruiken.

Ik zie in je sig dat je zelf een Evga hebt, is dat een aanrader? Ik heb int verleden vooral veel Asuskaarten versleten, dus ik ken Evga enkel maar van naam.

Maar ik zag net op de Alternate.be website dat ze daar die kaarten op stock hebben.
Ik moet er morgen toch langs om nog extra geheugen op te pikken. Kan ik evengoed die kaart ineens meenemen.
 
Als je er een waterblok tussen wilt zetten raad ik zeker een Evga aan.
Met Evga raak je je garantie niet kwijt door er een ander koelblok tussen te zetten, bij de meeste, Asus in ieder geval, raak je je garantie wél kwijt als je eraan gaat zitten rommelen.

Zoals je in mijn sig kan lezen heb ik er zelf ook eentje en ik ben er super tevreden mee! :D
 
bedankt voor jullie snelle reacties!

De Evga 295 ga ik dan morgen halen.
Alsook de overige 6gig ram.

Hebben jullie ook ideeën of suggesties om de i7-920 en de 295gtx te koelen?
budget = what ever it takes .. bij wijze van spreken offcourse ^^
 
Die Q9550 heb ik vant weekend verkocht (heel de pc).
Maar ik moet zeggen dat ondanks het maar een thermaltake setje was, hij amper boven de 55 graden ging, zelfs niet als ik hem onder stress zette.

Maar met deze pc wil ik me "the real deal" aanschaffen van watercooling.

Net meer dan uur aan de telefoon gehangen met Chiller. ^^
Super goozer om het op z'n nederlands te zeggen!

@ Chiller : alvast bedankt voor alle info, en ik bel je morgen ofzo nog wel even om verder af te spreken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Full setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan