• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

nieuwe setup..help

beginner, advies nodig voor watercoolingset, tweede poging:)

guys..help aub, had deze thread in de 'advies hoek' geplaatst een paar dagen geleden...maar kreeg nul comma nul response:073:..dus probeer ik het op deze manier.:eusa_clap:

wil mijn watercooling upgraden dus.

op dit moment heb ik de configuratie die in de bijgevoegde word file staat..

heb tevens een eventuele nieuwe configuratie bij elkaar gezocht.(zie beneden dezelfde file). Zit nu een beetje op budget ivm onvoorziene werkloosheid sinds vorig jaar waardoor alles op een heeeel laag pitje kwam te staan...maar maandag weer aan de slag bij nieuwe baas..yeah!!

Ik wil als het mogelijk is.. de 240 mm radiator en pomp van Thermaltake straks voor een tweede lichterere loop gebruiken voor bijv. moederbord cooling (EK/MIPS?) en of memory cooling..kan ik later in (laten) bouwen toch? hoeft toch nu niet meteen?

enige tips? advies? Ik heb reeds een nieuwe fles 1 liter faser one (black) liggen. ( in dec bij jullie gekocht.) is dat genoeg?

En...ongeveer hoeveel meter (1/2) Feser slang heb ik nodig? is 2,5 meter genoeg?
en heb ik de juiste configuratie gekozen voor mijn nieuwe opzet?
GPU (draait nu stabiel op 732/1628/1320 met HUGE! Artic Cooling air cooler) + CPU (min. naar 4ghz overclocken) cooling?

ps..ik wil het liefst 1/2 slangen gebruiken ivm de flow...zijn deze feser slangen de juiste?

is deze config een goede keuze? En compleet? Heb ik nog iets anders nodig?..
thanks

ps. Freddy..heb deze config reeds in mijn winkelwagentje opgeslagen..als je aangeeft dat je alles hebt dan zou ik het zelf willen ophalen in rotterdam..als dat kan natuurlijk...

en laatste vraag..hoeveel zou dit me ongeveer kosten als ik dat door jou of 1 van je collega's zou laten inbouwen?

thanks voor jullie antwoord.
gr
Paulo
 

Bijlagen

  • watercooling config.doc
    28,5 KB · Weergaven: 8
Ik wil als het mogelijk is.. de 240 mm radiator en pomp van Thermaltake straks voor een tweede lichterere loop gebruiken voor bijv. moederbord cooling (EK/MIPS?) en of memory cooling..kan ik later in (laten) bouwen toch? hoeft toch nu niet meteen?
Dat is een prima oplossing, Thermaltake kan je ook beter niet mengen met een andere loop, omdat Thermaltake vaak uit aluminium bestaat.
EK of MIPS is persoonlijke keuze, wat jij zelf mooier vindt, qua prestaties zal het niet veel uitmaken.

Ik heb reeds een nieuwe fles 1 liter faser one (black) liggen. ( in dec bij jullie gekocht.) is dat genoeg?
1 liter is genoeg voor 1 loop.
Je kan voor de zekerheid een tweede fles aanschaffen voor de tweede loop.

En...ongeveer hoeveel meter (1/2) Feser slang heb ik nodig? is 2,5 meter genoeg?
2.5 meter is genoeg

en heb ik de juiste configuratie gekozen voor mijn nieuwe opzet?
Prima setup, je moet nog wel slangklemmen erin zetten.
Verder kan je het beste even mailen naar help@swiftech.com (in het Engels) of de heatsink past op jouw videokaart.

GPU (draait nu stabiel op 732/1628/1320 met HUGE! Artic Cooling air cooler) + CPU (min. naar 4ghz overclocken) cooling?
Qua cooling moet het lukken.

ps..ik wil het liefst 1/2 slangen gebruiken ivm de flow...zijn deze feser slangen de juiste?
Ja die zijn goed

is deze config een goede keuze? En compleet? Heb ik nog iets anders nodig?..
thanks

Zie boven

dan zou ik het zelf willen ophalen in rotterdam..als dat kan natuurlijk...
Bestellingen worden uitsluitend verzonden.

en laatste vraag..hoeveel zou dit me ongeveer kosten als ik dat door jou of 1 van je collega's zou laten inbouwen?
Op dit moment laat ons agenda inbouwservice helaas niet toe.
Zelf bouwen is overigens toch ook veel leuker!

Verder is het makkelijk als je jouw winkelmandje als volgt aanmaakt:
http://www.highflow.nl/forum/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
En dan hier plaatsen, dat is makkelijker dan een word bestandje.
 
dank je voorje reactie..was een beetje bang dat ik niets van jullie zou horen....ga nu de order plaatsten voor het pompsetje en de mem cooler van corsair...ik werk liever niet met slangklemmen..zijn er geen zwarte fittingen met schroefaansluiting of zoiets? zodat je geen slangklem nodig hebt? heb nu het mailtje gezonden naar swiftech...hoop snel antwoord te hebben...kan ik niet alvast de GPu cooler bestellen? want je hebt die nu lekker goedkoop:)
dus alles werkt samen wat ik heb gekozen? allemaal goede aansluitingen? dus alleen extra fles kopen? (en eventueel slangklemmen) en dan lekker aan de gang?
trouwens....heb je ervaring met de obsidian700/800? ik begrijp dat daarin! bovenin een 360 past? zou wel mooi zijn..want buiten de kast een radiator plaatsen vind ik niet echt mooi...in mijn kast zou die wel buiten moeten toch? wat is beter..radiator buiten of binnen? thanks!
 
Als het goed is moet het inderdaad passen.

Een foto van je systeem zou verder erg handig zijn :)

Verder kan ik opmerken dat 1/2tube niet echt veel beter in flow is ofzo.
Ik heb persoonlijk mijn voorkeur bij 3/8ID 5/8OD vanwege de dikke wand en dus knikt het niet snel :038:

Er zijn ook betere radiatoren dan de swiftech, dus als je het budget hebt kijk dan even naar de XSPC RX360 ofzo.

Ik weet trouwens niet zeker of die heatsink op de Core edition van de je videokaart past, moet je even googlen.

En dan als laatste, gebruik AUB geen thermaltake. Thermaltake is gemaakt van aluminium onderdelen wat vaak corrosie veroorzaakt icm koperen blokken.
Er zijn mensen die zonder problemen draaien, maar veel mensen worden hun onderdelen helemaal opgevreten van binnen.
Mocht je het toch doen gebruik dan goede anti corrosie zoals PTnuke of een kant en klare vloeistof.

Have phun met waterkoeln :eusa_angel: :D
 
Ik zal antwoorden hier al even maar voor mij is dit een zoo rommelachtige post dat ik eigenlijk niet weet waar te beginnen ... :) niet slecht bedoeld maar ik ben er ook nog niet zo lang mee bezig miss zal er zo dadelijk wel meer volk reageren :)

wil mijn watercooling upgraden dus.

op dit moment heb ik de configuratie die in de bijgevoegde word file staat..

heb tevens een eventuele nieuwe configuratie bij elkaar gezocht.(zie beneden dezelfde file). Zit nu een beetje op budget ivm onvoorziene werkloosheid sinds vorig jaar waardoor alles op een heeeel laag pitje kwam te staan...maar maandag weer aan de slag bij nieuwe baas..yeah!!

Je gaat alvast je fittingen moeten vastmaken met klemmtjes tie wraps ofzo... :)
Met die Swiftech GPU blokken heb ik helemaal geen ervaring :)

Ik wil als het mogelijk is.. de 240 mm radiator en pomp van Thermaltake straks voor een tweede lichterere loop gebruiken voor bijv. moederbord cooling (EK/MIPS?) en of memory cooling..kan ik later in (laten) bouwen toch? hoeft toch nu niet meteen?

Normaal moet die Thermaltake wel goed zijn voor een kleine loop :)

enige tips? advies? Ik heb reeds een nieuwe fles 1 liter faser one (black) liggen. ( in dec bij jullie gekocht.) is dat genoeg?

Ik denk dat het lukt ik heb atm 1L voor 1 TFC480 met 2,5 meter 1/2tube
Maar als je de 2 loops wil vullen pak dan maar 1L extra :)

En...ongeveer hoeveel meter (1/2) Feser slang heb ik nodig? is 2,5 meter genoeg?

Ik heb 4 meter besteld en heb nu een kleine 1,5m over geen id of je genoeg hebt anders pak een half metertje meer :)

en heb ik de juiste configuratie gekozen voor mijn nieuwe opzet?
GPU (draait nu stabiel op 732/1628/1320 met HUGE! Artic Cooling air cooler) + CPU (min. naar 4ghz overclocken) cooling?

Als je genoeg luchtverplaatsing hebt want het is niet echt een dikke rad
miss paar euro extra en een 5.5 of 6cm rad ?

ps..ik wil het liefst 1/2 slangen gebruiken ivm de flow...zijn deze feser slangen de juiste?

1/2de slang is goed op 1/2de fittingen tis enkel met schroeffittingen dat je moet oppassen

is deze config een goede keuze? En compleet? Heb ik nog iets anders nodig?..
thanks

Ik denk dat hij vrij compleet is ik ben zoals ik al zei er nog wel niet heeeel lang mee bezig dus miss nog even iemand anders (hulp) :)

ps. Freddy..heb deze config reeds in mijn winkelwagentje opgeslagen..als je aangeeft dat je alles hebt dan zou ik het zelf willen ophalen in rotterdam..als dat kan natuurlijk...

PM Freddy of mail even naar sales@highflow ofzo :)

en laatste vraag..hoeveel zou dit me ongeveer kosten als ik dat door jou of 1 van je collega's zou laten inbouwen?

Inbouw bij highflow per uur :)

ps. ik ga nu de laing mcp350set +corsair mem cooler+ swiftech mcw60+gpu275 heatsink bij jullie plaatsen. hoop alleen dat het past....want tot nu toe geen reactie van niemand hier.BEN IK BANNED OF ZOIETS? .dus dit wordt helaas op mijn eigen risiko!.maar sommige van deze producten zijn nu speciaal geprijsd:) hoop dat ik wel een reactie van iemand krijg over de restende producten die ik hier heb genoemd in mijn sheetje...anders moet ik helaas ergens anders gaan kopen...is anders voor mij een te groot risico.

Met waterkoeling kan je beter kalm te werk gaan.
Er zal wel straks antwoord op komen vandaag of morgen :)

Mvg,

Han
 
foto's van configuratie van dit moment

dank je dank je!! en sorry for mijn rommelige opmaak...

okay nu kan ik even verder..ga nog even kijken naar een andere radiator..phobya? aqua computer (met 3x140mm)?

swiftech heb ik al gemailed of het de GPU set past op mijn kaart....

ps..volgens mij heb ik geluk..geen aluminium in deze thermaltake loop.alleen koper....dus veilig voor mijn eventuele tweede loop...thanks guys..en dank je..ik zal wat meer geduld opbrengen..hehehe

ps..dit is mijn winkelwagentje tot nu toe..heb toch voor de normale fittingen gekozen..scheelt toch wel een cent...wel met slangklemmen..lolz...
ps..heb wel al de pomp (mcp350 met xspc top/reservoir combo) en het GPU blokje (mcw60) bij jullie besteld...was bang dat ze anders uitverkocht raken:) en als extra de corsair ram cooler voor mijn kingston hyperx..laten we hopen dat het allemaal past..lolz..dus nu nog het restant...

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=1551&hash=fb1fa8ace19f58e8f95ec0997cc72999
 

Bijlagen

  • 208.jpg
    208.jpg
    113,3 KB · Weergaven: 10
  • 209.jpg
    209.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 15
  • 212.jpg
    212.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 11
  • 215.jpg
    215.jpg
    89 KB · Weergaven: 11
  • 214.jpg
    214.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
aanvulling

HEB NET DE CORSAIR OBSIDIAN 800D GERESERVEERD voor een superprijs!!.:045:..KRIJG HEM OVER 2WEKEN!! DUS NU HEB IK EEN THERMALTAKE KAST OVER STRAKS..OOPS...VORIG JAAR GEKOCHT...nou moet ik die straks kwijtraken/verkopen..anders wordt vrouwtje wantrouwig :eusa_whistle:als ik opeens twee enorme pc kasten heb..lolz...wil niet dat er hier thuis kamikaze aanvallen worden gepleegd op mijn lichaampje als ik slaap of erger op mijn nieuwe corsair:067:...hehehe
dus ik moet nu een radiator hebben die boven in de corsair past...zou die grote aqua computer passen? er moeten toch 3x 140mm op toch?
dank je voor je antwoorden...gr
paulo
 
dat dacht ik al..zal ik dan maar voor de phobya gaan? :) is niet te duur en zag op een review dat ze goed presteren...:)
dus mijn winkelwagentje wordt als volgt:

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen

ben ik nu klaar met mijn mandje? krijg mijn kast over ongeveer twee weken...dan zal ik ook mijn bestelling bij jullie plaatsen...en dan gaat mijn grote avontuur beginnen...HET INBOUWEN..heb de rest al..ook MX3..schenktuitje...kniptang..blokje om systeem te testen zonder het moederboard..enz...als jullie binnenkort in het nieuws iets horen over huis in de fik...nou dan ben ik dat geweest tijdens mijn inbouwen..hehehe

wacht even....hoe zit het met als ik de vloeistof moet vervangen? moet ik niet speciale koppeling gebruiken voor het leeglopen? zoals je ziet ben ik een rookie in dit..
 
Laatst bewerkt:
dank je flythe...maarre...de agua computer radiator kan ook met 12cm fans gebruikt worden las ik op een review...hij is alleen ongeveer 4cm langer dan de standaard maat van ongeveer 42cm..

hoe worden de radiatoren bevestigd bovenin in de corsair obsidian? gaat toch via schroeven die door de openingen gaan waar ook de fans worden aangesloten? is het dan niet mogelijk om alsnog de aqua computer in die kast te stoppen?
weet je of 46 cm in de diepte past in die kast..hij is toch 60 cm diep?

thanks for jullie antwoord...
 
In de standaard opening op de corsair past enkel een 360mm rad niet een oversize 420mm tenzij je de top gaat modden... Ik heb er een 480mm in steken.
Ik raad een TFC 360 of XSPC RS360 aan met 3 fans. anders gaat het zeer krap worden :) die XSPC RS360 kan je met een push pull normaal wel in een OBs. krijgen :)

Je kan bij men buildlog zien dat het nipt is als je een TFC (6cm) + Triebs (5,5cm) erin te krijgen :)
 
dank je hyperion voor je antwoord..

ps..tyberion: je sluit de radiator toch aan door de fan-gaten? is er echt niet genoeg lengte boven-in voor een 360/420 rad? want ik vind die aqua computer rad heeeeeeeeeeeel mooi!! of ben ik dan verplicht om te gaan dremmelen? ik vind je built trouwens heel vet..maar bij mij zou die denk ik niet passen ivm koelsinks op mijn motherboard...
 
Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat hij past, maar ik ben niet zeker.
Het probleem ligt hem in de dimenties.
Ten eerste is hij 46cm lang wat betekend dat je vanuit het midden van je ophangpunt in de case elke kant 23cm opgaat.
Wat betekend dat je al zeker in je optical drive bay zit en die is op het breedste punt 146 mm toevallig is je rad ook 146mm dus je gaat al zeker je case moeten bijwerken in grote mate...

Alles kan maar alles heeft ook een prijs...

Je kan het proberen als je wil experimenteren maar in de standaard 800D past hij niet imho.

Alvast veel geluk met je keuze voor rad :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
T Nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 14
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
J Nieuwe setup welke Radiatoren? Waterkoeling 4
B Nieuwe wc setup Advies Waterkoeling Setup 19
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
S Nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 11
Quadcore nieuwe setup... hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 18
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan