• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe?

Nog een paar foto`s voor een duidelijk beeld
 

Bijlagen

  • IMG_2539.jpg
    IMG_2539.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2541.jpg
    IMG_2541.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG_2542.jpg
    IMG_2542.jpg
    133,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_2543.jpg
    IMG_2543.jpg
    157,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2544.jpg
    IMG_2544.jpg
    103,9 KB · Weergaven: 17
PA120.3 op de grond en een PA160 in de bovenkant?
Is dat wat?
Kan me een buildlog op XS herinneren met die setup.

Bovenkant had ik geprobeerd maar dat was vrij lastig dikke rad en fan erbij moet ik veel aanpassen flexen en wat plaatjes zink ofzo erbij schroeven zo dat ik alles vast kan maken ik kan het proberen maar als mijn vrouw daar vrolijk van word:frocket::frocket:: met al dat geklus,och ja zie ik dan wel weer:icon_twisted:
360 onder 240 achter en 120 boven zou wel leuk zijn maar toch heb ik daar de plek niet voor met pomp enzo.
 
Laatst bewerkt:
Die MCR's zijn goedkoop, en dun... EN werken ook nog is een hoop warmte weg.

Als je toch al wieltjes hebt onder je kast, zou ik zoiets proberen.

xscuse het lelijke plaatje.

dual.jpg
 
Hier een paar foto`s van hoe het er nu uitziet.

als ik het goed zie staat je radiator onder in je pc naar mijn meening slechtste plaats om een rad te zetten aangezien warme lucht stijgt maar ik kan het ook verkeert gezien hebben op de foto

als je je rad buiten de pc of boven in plaatst zul je nog beter cool prestaties hebben al is het maar een 0.5Ā°c
alle beetjes helpen tog XD:eusa_drool:
 
Ik heb nu een 120 rad boven en blaast warme lucht naar boven en ik heb een rad van 240 achter de pc die lucht naar achter blaast en een rad 360 onder pc die lucht vanuit de pc naar onder blaast.

Ik heb alles in 1 loop temps nu zijn:

Q9550
CPU: IDLE Kern 40/41/44/44
En load : Kern 60/62/62/59
@3,4 ghz vcore 1.38

280 gtx 2x
GPU 1 en 2 IDLE : 37/39
Load 45/47

mcp 60
Spp 56
Standaard blok fuzion Exterme striker 2 Asus Mobo
Idle en load verschilt niet veel

heeft niet erg veel uitgemaakt een rad van 360 erbij.

Ik kan nog vanalles gaan proberen zoals een pomp erbij en een res voor 2 loopjes maken.
Of fans laten aanzuigen van buiten de kast maar dan denk ik dat het wel erg warm word in de kast.

Temps van gpu zijn goed maar van cpu vind ik slecht vooral als ik oc naar 3,8 ghz Vcore 1,45 dan is load gelijk 72 graden of nog hoger dat had ik hiervoor op lucht ook met thermalright true.
Mobo temps kunnen ook beter maarja die standaard blok is volgens mij niks je moet dan van 1/2 slang naar 3/8 slang daar word de flow toch geknepen.

Nu loop:

Res>Pomp>Rad120>CPU>NB(3/8)>RAD240(1/2)>GPU1 en 2>Rad360>Res>enz enz

Temp van res water is idle 29 / 29,9
Load 36 /38 graden

CPU temp moet gewoon omlaag mag wel voor zĆ²n 1100 eurie`s aan wc setup
Mijn streven is toch oc van 3,8ghz og wel 4ghz en als dan de temps load 61/65 graden zijn dan ben ik tevreden

Alle tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
ja oke maar dan blaas je de warme lucht die afgegeven word door de radiator in je kast tog op alle andere componenten zo als hdd en zo


Als je genoeg radoppervlakte hebt voor datgene wat je koelt is het verschil tussen de ingaande en de uitgaande lucht niet zo groot. Is hoogstens vier a vijf graden verschil. Hier bij mij was het zelfs onder de twee graden, maar dat was met twee PA120.3's in een CPU only loop. :p Gemiddeld zal het denk ik tussen de twee en drie graden zijn.

Maar die lucht is nog koel genoeg om warmte mee te nemen van bv de hd's of de heatsink van de NB, SB mosfets. De componenten die watergekoeld zijn hebben uiteraard al helemaal geen last van de omgevingstemp. Die raken hun warmte weer kwijt via de ietsje koelere lucht van buiten de kast die door de radiator naar binnen gezogen wordt. Wanneer genoeg case fans de lucht weer naar buiten afvoeren, zal de kast ook nooit opwarmen of iets dergelijks.

Rad onderin de case is imo dan ook een betere plek dan bovenin de case. Niet alleen is de lucht van buiten naar binnen aanzuigen ietsje beter voor de koeling van de warmte van de radiator; de lucht lager bij de grond van de kamer is ook nog eens ietsje koeler. Maar helaas ben je bijna met iedere kast gedwongen om het rad bovenin te plaatsen.
Maar ook daarbovenin is het imo beter om de lucht naar binnen te laten zuigen. Meestal koel je met die lucht de belangrijkste componenten in je pc, zoals de CPU en de graka. Bovenstaande verhaal gaat dan ook hier weer op: de lucht die dan door het rad de kast in komt is nog koel genoeg om de warmte van de andere componenten mee te nemen. Liever de hd's een graadje of twee warmer dan de CPU. ;)
Dat warme lucht opstijgt is volgens mij in de kleine ruimte van een pc niet helemaal van toepassing. De lucht geleidt de warmte en met de casefans kan je die lucht sturen naar waar je wilt. In je kamer is het verhaal van stijgende warrme lucht weer wel van toepassing, daar staat de lucht vaak bijna stil, maar als je een aantal 2 meter ventilatoren aan het plafon zet en die naar beneden laat blazen....:p

Tijdje geleden voor iemand een WC set in een cosmos s gezet. PA120.3 bovenin en de fans naar binnen laten blazen. Geeft gelijk een dikke airflow over het onderliggende mobo. Fan aan de achterzijde en die voor de Hd's omgedraaid.
Hij zei dat i nog niet eerder zulke lage NB temps had gehad.
 
Ik blijf erbij dat het ook erg te maken heeft met je omgevingstemperatuur.
Temp van res water is idle 29 / 29,9
Load 36 /38 graden.
Vink namelijk wel groot verschil in Idle en Load.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij dat het ook erg te maken heeft met je omgevingstemperatuur.
Temp van res water is idle 29 / 29,9
Load 36 /38 graden.
Vink namelijk wel groot verschil in Idle en Load.

Omgevings temp was nu laats 18 graden en de lucht pak ik nu van buiten de kast en dat maakt wel iets van verschil res temp is idle 28/29 en load 34/35.
Ik heb de fans nu laten aanzuigen van onder de pc.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
E Nieuwe setup Hardware & Software 5
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
T Nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 14
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
Viepert i7 950 + REX3 + 5970, nieuwe setup gemaakt voor WC Advies Waterkoeling Setup 37
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P nieuwe setup..help Advies Waterkoeling Setup 32
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
J Nieuwe setup welke Radiatoren? Waterkoeling 4
B Nieuwe wc setup Advies Waterkoeling Setup 19
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
S Nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 11
Quadcore nieuwe setup... hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 18
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan