• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios

Horizontale balk mat zwart of hoogglans zwart?

• Totaal aantal stemmers
    38
@ Freddy

Ik ben nog aan het kijken naar een leuke fan controller... ik zoek niet iets simpels maar iets moois hij mag wat duurder zijn, maar wat voor fans zou ik dan moeten kopen? ik zit zowiezo te kijken naar 5 nieuwe 120 fans als ik mijn rads wil controllen. en mss 1 of 2 92mm fans... Ik wou mijn 360 rad op 1 kanaal zetten of als het teveel is verdelen op 2 kanalen.

ff een update:

Ik heb gisteren eerst zoveel mogelijk los geschroefd. Verder heb ik mijn achter panel geschuurd, geprimed 2x en 2x al zwart gespoten. Het ziet er tot nu toe heel netjes uit. Omdat ik al een hele tijd geen spuitbus meer in me handen heb gehad ben ik hier maar mee begonnen, omdat hier dan hier op kon oefenen. En na een zware mislukte eerste keer, waar ik ook per ongeluk de primer voor de bus zwart aan zag (met alle gevolgen vandien), is het toch netjes geworden!

Verder heb ik nu eindelijk mijn antwoord op de popnagels, NA 3 KEER STRAVINSKI'S TOPIC DOOR TE HEBBEN GELEZEN, ben ik begonnen met boren. :D:D:D

@ stravinski,
Weet jij zo uit je hoofd welke maat popnagels je hebt gehaald, die informatie kon ik niet terug vinden

Verder ben ik druk bezig theoretisch alles op te lossen, ik zit dus met me 240 radiator. Mensen ik zat te denken om 2x een 120 te plaatsen. Een op dezelfde plek zoals jij die hebt en 1x boven in naast de psu, waar officieel de 92 zou moeten klikken. En aangezien mijn Tt PSU 20cm diep is, zou het volgens mijn rolmaat 1,5cm met die fan overlappen. Dus die kan ik ZEKER al niet plaatsen.

Het rad onderin plaatsen weet ik zo net nog niet... aangezien ik dan met een toekomstige SLI upgrade duchtig in de weg zou zitten........ :S
Er zitten nog wat pics van mijn verfkunsten bij :)

Ik heb mijn highflow bestellijst af zover, met de volgende twijfels:
Mijn fancontroller: welke fans moet ik daarvoor hebben om die te kunnen aansluiten!
Ik wil waarschijnlijk 3x 120mm fans vervangen in de kast, 2x van de rad en 1x de 120 achterin de kast... MAAR ipv die 3de fan wil ik gewoon 2x 120 extra die ik op me 2x 120 rad of 1x 240 rad kan plaatsen die ik ook direct op een fancontroller kan zetten.

Oh en kijk me niet raar aan maar ik heb nooit imageshack nodig gehad, kan iemand mij de site geven en ff een korte uitleg hoe ik mijn foto's kan gaan uploaden daar?

tot snel,

pffff wat een project, waar ben ik in godsnaam mee begonnen.
Wel blij dat me vriendin heeft aangeboden om mee te helpen aan dit project!!!!
JAH EEN VROUW DIE ZICH INTERESEERD IN EEN PC HOBBY Hoe cool is dat??:D:D

ralphios

Bijlagen

• 013 01-08-2009.jpg
    013 01-08-2009.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 6
  • 012 01-08-2009.jpg
    012 01-08-2009.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 10
  • 011 01-08-2009.jpg
    011 01-08-2009.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Welke fans.. dat is een moeilijke vraag :)

We hebben in de shop iig alleen goede fans, verkeerde keus is daarom zowat onmogelijk hehe.

Als je voor stil wilt gaan --> Noctua
Als die te duur zijn, kijk naar Scythe S-Flex, die zijn ook super stil en minder duur.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor Zalman, Xthermal etc.
Yate Loon heeft beste prijs/kwaliteit verhouding vind ik.

En wat betreft de aansluiting op fan controls??? Ik hoorde van een maat van me dat ie een controller had besteld ergens en dat zijn fannetjes helemaal niet compatible waren met de controller... Daar ben ik meer naar aan het kijken...

Welke fans en controller had hij?

De fans in onze shop zijn allemaal te reguleren.
De Sunbeam Rheobus geeft het meeste vermogen, alle andere fan controllers zijn ongeveer aan elkaar gelijk qua vermogen.
Welke je het mooiste vind moet je het beste nemen :)

Ok, want zover ik heb begrepen zit het zo dat een fan die kan worden aangesloten op een controller een 3 pin hebben en ik neem dus aan dat de controllers die jij hebt allemaal compatible zijn met al jou fannetjes?!:D

Yes dat klopt.
Meestal hebben de fans die standaard bij een behuizing worden meegeleverd een 4-pin Molex stekker. Die kan je dan idd niet op een controller aansluiten.

Alle fans die we hier verkopen, hebben allen een 3-pin aansluiting (en de meeste zelfs nog een verloopstukje naar 4-pin molex).

Ok dan heb ik het goede beeld voor ogen.... dan ga ik morgen een leuke bedienbare controller uitzoeken en ff mijn lijst updaten.

En dan kan ik eindelijk bestellen:D, zodra ik mijn dilemma met de radiator heb opgelost!!!

Jongens ik heb wat site bekeken en als ik kijk dan kom ik soms wel 30 euro goedkoper uit maar niet iedereen heeft alle spullen die ik wil dus word het zowiezo gesplit bestellen en met de bestelkosten tegenwoordig dan speel je toch gelijk...

Dus ik denk dat ik gewoon bij alternate bestel... ik ga nog ff kijken bij zercom, omdat Stravinski daar zo over te spreken was...

Ey maar Stra,

Als ik jou topic lees, woon je dan in de buurt van eindhoven of wat?? Ik woon zelf namelijk in Weert...

laterz,

Ralph

Edit:
Stravinski hoe zijn jou prestaties met 1x een 120 rad? Ik heb namelijk geen idee waar ik die 240 kwijt moet... ik ga wel overclocken op de cpu en gpu...

HAHAHAHAH IK HEB EEN VETTE MOD ONDEKT!!! DEZE IS VAN MIJ!! :084:MWOAHAHAHAHAH:084:
Nee maar check deze LINK!!! Ik ga dus ff deze pennen opzoeken en dikke kans dat ik dus ook ff op mijn kaart ga kleuren. CHECK GEWOON DAT EFFECT.... Dit is ECHT wat ik zoek!!!

Bijlagen

• Case master II.bmp
    186,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
@ stravinski,
Weet jij zo uit je hoofd welke maat popnagels je hebt gehaald, die informatie kon ik niet terug vinden

jah die maat is vrij simpel... als je naar de gamma gaat kun je kiezen in dikte en lengte...
je moet zorgen dat de dikte van de popnagel maximaal 3mm is (zo groot zijn de gaten) en de diepte is zo dik als twee metalen platen tegen elkaar (+- 2-3mm hooguit 4mm)
dat is de maat, alles staat duidelijk aangegeven bij de popnagels moet je wel uitkomen denk ik zo;)

Opzich kun je er al komen met de 360mm radiator zelfs als je wil overclocken, maar je moet in je achterhoofd houden dat hoe meer radiatoren je in je case hebt, hoe meer warmte er uit het water gehaald kan worden:D dus als jij 2x 120mm hebt en 1x360mm heb je een hele leuke loop;) meer dan wat ik heb....
alleen als je 1 grotere radiator hebt heb je minder restrictie in je loop dan wanneer je er 2 kleinere radiators in hebt zitten...

dan zag ik dat je vanuit de pomp naar je gpu wilde gaan? kun je niet beter eerst naar je cpu gaan, dan je NB en dan je gpu... want je gpu kan uiteindelijk toch veel minder hard clocken dan je cpu en je cpu moet sneller warmte kwijt dan je gpu (die mag 90-100 graden worden) en je cpu liefst niet warmer dan 70 graden...

dat van die pen is een vette mod ja, dat was ik ook van plan maar heb ik toch maar niet gedaan vond het plexi toch mooier in mijn mod;)

over waar ik woon..... ik woon in maastricht, maar ga iedere dag met de trein naar eindhoven voor school:p dus voor mij nog maar 1000metertjes lopen om hardware af te halen bij zercom of 4launch:p:D

trouwens, die sidepanel ziet er goed uit joh!!! je kunt indd goed overweg met die spuitbus, alleen volgende keer niet in primer/zwart vergissen:p heb ik ook een keer gehad, gelukkig zat ik er ver vanaf:D

Dan ga ik gewoon voor een 1x 120, ik zou niet weten waar ik een 240 zou moeten laten.

over de loop, sorry als ie iets onduidelijk is het is de volgende volgorde,

tank-pomp-cpu-nb-120-gpu-360-tank

Ik gisteren blij dat mijn plexi er was... wat denk je gemist... ik naar die site van GLS of wat dan ook, kom vandaag thuis... (hele dag iemand thuis geweest) NIEMAND HIER GEWEEST :097:
Dus nu zit ik nog zonder platen:097: Ik ben zo pissig.....

Maandag maar eens goed schreeuwen aan de telefoon tegen GLS... Ik kan hier dus echt niet tegen. Geen papiertje of niet....

Tegenzitter, maar goed.
Ik vertrouw ook verder geen andere bezorging dan TNT...

Ow dat is een flink end van thuis naar school toe... Ik zelf werk in Eindhoven, werk bij E-on.... Ik ga bij Zercom mijn Vista 64bit halen.... Maar mijn PSU is daar duurder en die wou ik eigenlijk ook al van te voren hebben zodat ik dingen kan testen... Maar helaas...

Laatst bewerkt:
jow een keertje meeten dan? kan ik je idee thuis bekijken;) als jij dat lachuh vind uiteraard;) miss handje helpen:p
waar is dat e-on eigenlijk? mijn school is vlak langs de karel de grote laan....

grtz

Ligt op industrieterrein de hurk geloof ik... ongeveer 5 minuten rijden naar het PSV stadion...
Jah is goed kerel. Spreken we wel een keertje af. Ik ga eerst nog ff wat spullen bestellen en wachten tot mijn huidige bestellingen binnen zijn.
Ik heb het dit weekend druk, ik ga morgen naar Lelystad naar een maat van me, gaan maandag naar een begrafenis van een vriend van ons. Die is afgelopen donderdag overleden aan lymfklierkanker :(
Volgend weekend zit ik in Egmond aan Zee, Maar het weekend erna zouden we wel wat kunnen regelen...

tof kerel..

spreek je later ik ga weer verder schuren (wat een klote karwei :096:)

Spuiten gaat goed, maar is het normaal dat de eerste laag altijd heel lelijk lijkt te zijn? ik heb eerst goed geschuurd en dan goed afvegen met wasbenzine en dan spuiten. Uiteraard heb ik het de tijd gegeven om te drogen!!
Bij de test pakte alles VEEL beter... en ik besteed heel wat tijd om alles netjes te schuren :S

@ stravinski,

Hey die Motip bussen zeggen op de achterkant dat je de spullen op 160 graden moet verhitten om de lak uit te laten harden :S:S heb jij dit gedaan? zo jah hoe??:S:S

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Kandalf. Felicitaties 0
B Build: CM Stryker met TT Kandalf lcs onderdelen. Gallery & Build Logs 6
K Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 0
Y Wederom een Kandalf voor de Bijl Cases en Modding 11
R Kandalf project issues Hardware & Software 4
K Kroontje's Kandalf Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
R Project Kandalf GTX260 issue Hardware & Software 35
G Thermaltake Kandalf lcs Waterkoeling 11
A Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 78
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan