• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Liquid Extasy

Whhahaa Ze gebruiken bij die 2 plexi blokjes nogsteeeds de "maze4 achtige" stuctuur,Beetje outdated


2395.jpg
 
Als reviews tonen dat dit goede blokken zijn, dan kunnen we overwegen om het in het assortiment te nemen.

We willen tenslotte alleen goed kwaliteit producten in het HighFlow assortiment hebben, zodat ook de leken achteraf geen spijt krijgen van hun "budget aankoop" :)
 
Als reviews tonen dat dit goede blokken zijn, dan kunnen we overwegen om het in het assortiment te nemen.

We willen tenslotte alleen goed kwaliteit producten in het HighFlow assortiment hebben, zodat ook de leken achteraf geen spijt krijgen van hun "budget aankoop" :)

dan nog hoeft uit een review niet te komen dat de tops heel vaak+makkelijk scheuren, of dat bij 9 van de 10 de O ring lekt...
 
Er zijn ook mensen die niet beschikken over een dikke portomonee, Vind het een mooi produckt voor weinig geld. zo kan men ook eens een setje samenstellen om kennis te maken met de waterkoel wereld zonder er meteen honderden euro,s tegen aan te gooien.
Dit kan ook klanditie tegenhouden, vaak valt de prijs ze dan een beetje tegen zonder dat ze aan alternatief kunnen vinden.
Een goeie shop heeft gewoon alles in huis(vind ik).
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je zeker gelijk in.

Maar het is overigens niet zo dat we geen budget producten in het assortiment willen, in tegendeel zelfs!

We hebben ook merken in het assortiment die vriendelijker zijn voor de portemonnee, zoals XSPC, MagiCool etc.
Deze hebben we erbij genomen, omdat ze niet alleen voordelig zijn, maar ook goed getest zijn.
Klanten zullen geen spijt krijgen van een aankoop van deze merken als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.

Ook al is het budget, het moet kwalitatief wel in orde zijn.
Kijk maar hoeveel mensen achteraf teleurgesteld zijn met hun Thermaltake Bigwater set aanschaf :p
Dat willen wij dus voorkomen.

Daarom zijn we selectief wat betreft het opnemen van nieuwe merken in het assortiment.



Er is gelukkig al een review van het CPU blok van (NarrowLine) Liquid Extasy, die Kerensky postte.

Even copy/paste van de grafieken:
8f077644a80d1f1552289fc2590d37e3.png


6584f92f9a2b4802b602e199822f2d43.png




Als ik het goed begrijp heeft dit blok de beste doorstroming vergeleken met de andere blokken in de test.
Maar koelt die het minste goed?
 
edit: @Freddy: blokje heeft idd een lagere weerstand/restrictie dan de rest. Hoe goed die test verder gedaan is heb ik nog niet bekeken. :075: Maar drie graden is imo een vrij groot verschil. /edit


Als ik het hier zo zie zijn alleen de CPU blokjes vrij goedkoop. De GPU en moboblokken kosten ongeveer evenveel als die van EK. Voor het CPU blokje is de EK Supreme LT dan denk ik een veel betere keuze en die is niet veel duurder, maar wel beter.

Magicool maakt ook CPU blokken en die zijn ook vrij goedkoop. Toch denk ik dat goedkoop voor een custom set altijd duurkoop is. De meerprijs betaal je ook voor een hogere kwaliteitscontrolle en dat is bij waterkoelprodukten imo van groot belang. (zeker met die plexi blokjes!)

Als je als beginner of minder rijkelijk gebudgeteerd iemand kennis wilt maken met waterkoeling kan je denk ik altijd nog het beste een xspc cpu only set kopen of een Corsair H50 wanneer je geen uitbouw plannen hebt.

Met xspc en magicool kan je met een goede samenstelling van onderdelen al voor weinig geld dicht bij een hig-end performance komen. Op een gegeven moment betaal je voor elke graad minder al gauw vele euro's euro meer. ;)

Hieronder een set die denk ik bijna niet goedkoper kan, tenzij je voor de xspc kit van 100 euro kiest.


editII: oeps, één fan vergeten... Bijgevoegd in de clickable link naar de shop. Totaal is nu €156,77 /editII


Voordeel van deze set tov de kit is het 240mm rad, het betere CPU blokje en de nog altijd best bang for your bucks Yate Loon SM fans. Daardoor kan deze set elke quad en i7 goed koel houden.
Ik geloof niet dat een CPU blokje dan 10 euro goedkoper is ten goede komt aan een set als hierboven. Dat EK blokje kan je nl rustig meenemen in elke volgende of andere high-end set.


Volgens mij is er dus al een redelijk aanbod van low budget met een goed prestatienivo met een goede kwaliteit. Wat het kwaliteitsnivo (@QC) van Liquid Extasy is zou ik niet weten. Maar aan het interne van het blokje te zien stamt deze idd nog uit het tijdperk van de maze 4 en ouder of eigenlijk de white water van Cathar. (waar de Supreme LT in feite ook op gebasseerd is, maar zo kan je wel blijven terug grijpen op het verleden. ;))
Wat prestatie betreft ga je met Liquid Extasy dus niet echt vooruit, eerder achteruit. Het verschil met high-end luchtkoelers is al vrij klein geworden. Dus mensen met een budget van <100 kunnen beter daar voor kiezen.



2lx70xe.jpg






...
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Robin Gigabyte x58 UD5 / xtreme Liquid blocks. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Craven liquid metalpad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Oli4v WC Log: Liquid P182 Gallery & Build Logs 188
stravinski Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios Cases en Modding 270
N Danamics LM10 - Metal Liquid Cooling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 71

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan