• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios

Horizontale balk mat zwart of hoogglans zwart?


  • Totaal aantal stemmers
    38

stravinski

Oc-en is a way of life
Nou, een paar maanden en kapot moederbord verder heb ik eindelijk plannen gemaakt :)
het is nog niet helemaal doordacht maar daarvoor heb ik jullie:033:

dit is mijn basic plan:

ik heb dus een Kandalf LCS en een van de dingen die ik zowiezo minder vond aan deze case was deze horizontale balk, die is gewoon grijs en dat was mooier geweest als deze zwart was geweest aangezien hij vlak achter de doorzichtige sidepanel zit:
bahuz8ww7.jpg


mijn idee is dus ook om deze zwart te gaan maken alleen zit met de twijfel:011: of ik het MAT zwart moet maken of HOOGGLANS zwart.
zelf zat ik eerder te denken aan mat zwart omdat het meer bij de sidepanel past:icon_cool:, maar van de andere kant wil ik de binnenkant een geheel hebben:eusa_doh:... en dat wordt HOOGGLANS. de vraag aan jullie is dus: wat zouden jullie doen:118:?

Dat terzijde ga ik even door met wat mijn volgende plannen/ideeën zijn.

dit is de case voordat hij gespoten is:
beforepaintingou6yk9.jpg


en dit (en ja die oranje fan wil ik eigenlijk weg hebben:p) nadat hij gespoten is (ongeveer dan, aangezien dit gephotoshop'd is;)):
afterthepaintfe3ou4.jpg


nu is mijn plan ook om onderin de case een fan te zetten die STIL IS!!
ik had begrepen dat deze fan's zeer stil zijn:
image.php

alleen is mijn vraag kun je fan's zwart spuiten? of kennen jullie fan's die zwart (hoogglans) zijn en HEEL stil zijn (120mm)?
deze wil ik dan onder mijn grafische kaart bouwen:
fanonderfr1sp2.jpg

hiervoor zal ik dus een gat moeten slijpen/snijden/schuren. ben van plan dat te doen met mijn sinterklaascadeau:p:033:: een dremel.

de achterkant wil ik de grills voor de 120MM fan en de 92MM fan uitsnijden en daar een andere grill voor in de plek zitten gewoon omdat ik dat strakker uit vind zien.
niet te vergeten wordt de achterkant MAT zwart, met zilvere of juist zwarte grills (daar ben ikzelf nog niet uit):
thebackxb2.jpg

er is helaas wel een minpunt... er zitten popnagels op de achterkant van de case (voor de horizontale balk) en in de 5,25'' bay zit deze balk vast met schroeven:S
popnagelszi5qt9.jpg

kortom moet popnagels aan gaan schaffen en die krengen zijn duur heb ik begrepen! misschien dat ik van me pa kan krijge die zal er nog wat hebben liggen denk ik:p

dan kom ik nog bij het hoofdstuk "Licht" ik heb nu redelijk provisorisch die uv buis daar aan die balk gehangen;
lichtxk6gm3.jpg

maar het liefst wil ik bij Freddy een nieuw setje UV aanschaffen (2x30cm) alleen ik heb geen idee waar ik die mooi kan wegwerken:( hebben jullie ideeën?

tot dusver... dit gaat een een langzaam project worden aangezien ik niet veel te besteden heb:O:086:
dit komt omdat mijn moederbord dus kapot was gegaan waardoor ik een nieuwe moet aanschaffen gelijk met ddr3, wat ook niet bepaald goedkoop is.
vervolgens moet ik een kamer gaan zoeken voor mijn stage en ik moet een vervoermiddel zien te vinden, scooter of auto.
dus vergeef me als het een beetje lang duurt.
in de kerstvakantie hoop ik de eerste updates al te kunnen geven :D
over mijn hardware en koeling komt nog een aparte post;)

alvast bedankt voor jullie ideeën;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanavond maak ik een update over de hardware en koeling wat daar verder mee gaat gebeuren:)

Edit: hier is de update:D

mijn hardware: komende maand haal ik een Asus Striker II NSE in huis, met carsair Dominator (ddr3 1333mhz 9-9-9-24 timings) geheugen.

mijn grafische kaart blijft verlopig nog even een 8800GTX aangezien ik nog altijd ZEER onder de indruk ben over dit kaartje, ik ga ook geen waterkoeling op deze grafische kaart zetten.
WEL wil ik deze grafische kaart even ontdoen van stof, en zoals al eerder verteld wilde ik onderin de case een Noctua fan plaatsen;
fanonderfr1sp2.jpg

die de grafische kaart dat beetje extra koeling mag gaan geven :) hiermee sluit ik gelijk het hoofdstuk "koeling voor de grafische kaart" af:041:

De cpu (E8500) die op het nieuwe moederbord als enige component met water gekoeld gaat worden, mag nog even genieten van het welbekende blokje van thermaltake (wat overigens niet positief hoeft te zijn:p).

Mijn loop:
img6086vu7.jpg

Res->Pomp->120mmRad->CPU->360mmRad(van thermaltake)->Res
img6090wr1.jpg

dit 360mm Rad wordt OOIT nog eens een keer vervangen door een swiftech rad... maar op het moment moet ik het er maar even mee doen, net als de pomp van thermaltake waarmee ik wacht totdat deze het begeven heeft:097:
wel worden de fan's die nu op dit rad zitten vervangen door noctua's, ik maak ook deze zwart!! wel wil ik de middelste fan
img6094nv7.jpg

(met daarvoor dat logo van thermaltake) blauw houden of voor de verandering groen..., dus dat wordt dan een yate loon? ik weet niet wat voor fan jullie daarvoor aanraden?

Later komt er nog een NB en SB blok op het moederbord te zitten van bitspower:
image.php


maar omdat ik krap bij kas zit moet ik dat nog maar even laten rusten:(

dan kom ik bij de Harde schijven. Momenteel worden deze gekoeld door een 120mm fan,
img6092gs8.jpg

deze scyth fan wordt vervangen door een noctua:033:.
Ik ben van plan om alleen voor de raptor (waarop OS staat) een HDD koeler aan te schaffen, voor de herrie, maar ook voor de koelprestaties uiteraard:) ik zat te denken aan:
image.php


verder heeft mijn kast uiteraard een bovenkant
img6095wz5.jpg

waarmee ik iets zou kunnen doen, op moment nog geen idee, misschien dat ik hem zo laat.
alleen het grijpt me, de kast vraagt me er iets mee te doen:118: (HELP ME OUT)

en last but not least, ik wil de pci sloten vullen met pci grills, zodat het er strak uitziet maar toch lucht doorlaat :icon_cool:
deze wil ik zwart maken -of als de fan grills chroom worden- chroom laten.

ik ben benieuwd naar jullie advies en tips, al denk ik dat ik het zo wel vrij netjes voor mekaar heb:p

alvast bedankt voor de snelle reacties waardoor ik weer verder kon;)
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn flink wat plannen.

Mat zwart is volgens mij mooier, anders weerkaatst/spiegelt het tegen het plexiglas wat misschien een minder mooi effect heeft.

Noctua fans zijn absoluut de stilste ;)

En de extra UV lamp kan je onderaan de case nog plaatsen toch?
 
Dat zijn flink wat plannen.

Mat zwart is volgens mij mooier, anders weerkaatst/spiegelt het tegen het plexiglas wat misschien een minder mooi effect heeft.

Noctua fans zijn absoluut de stilste ;)

En de extra UV lamp kan je onderaan de case nog plaatsen toch?

Ok die noctua's staan dan min of meer al vast:icon_biggrin: alleen kun je die zwart spuiten? of lijdt de fan daaronder?
 
Fans kan je gewoon verven alleen ff dat spleetje afplakken waar de fan op de behuizing zit.

Die balk kan je zeker niet weghalen?, anders zou k m gewoon mee spuiten met de kleur van de kast en tussen de top panel en balk een stuk (gekleurd?) plexi glas doen :).

Zou je trouwens aub de foto's kunnen resizen naar iets van 600~ pixels in de breedte het duurt nu echt lang om de pagina te laden :).
 
Fans kan je gewoon verven alleen ff dat spleetje afplakken waar de fan op de behuizing zit.

Die balk kan je zeker niet weghalen?, anders zou k m gewoon mee spuiten met de kleur van de kast en tussen de top panel en balk een stuk (gekleurd?) plexi glas doen :).

Zou je trouwens aub de foto's kunnen resizen naar iets van 600~ pixels in de breedte het duurt nu echt lang om de pagina te laden :).

hoe bedoel je precies? tussen de top panel en balk een stuk (gekleurd) plexiglas doen? kun je misschien voorbeeldje geven?
 
Fans kan je gewoon verven alleen ff dat spleetje afplakken waar de fan op de behuizing zit.

Die balk kan je zeker niet weghalen?, anders zou k m gewoon mee spuiten met de kleur van de kast en tussen de top panel en balk een stuk (gekleurd?) plexi glas doen :).

Zou je trouwens aub de foto's kunnen resizen naar iets van 600~ pixels in de breedte het duurt nu echt lang om de pagina te laden :).

ook effe voor je gefixed;)
 
ok even een zeer kleine update:p

ik kwam net op het geweldige idee om in het mesh van de voorkant van mijn pc een EXTRA powerknop in te bouwen:
metpowerswitchvooropez2.jpg

dit bespaart me dat ik elke keer dat deurtje open moet doen om mijn pc aan te zetten ;)
en het ziet er ook nog eens strak uit vind ik:033:

als de fan voor groen wordt wordt het knopje uiteraard ook groen...
 
Je zou je uv balkje ook weg kunnen werken achter de balk. Is genoeg ruimte voor.

Of helemaal bovenin aan op het plateau waar de hdd cage aan vast zat (naast je psu).

Maar op de bodem is het ook mooi als je daar een spiegel hebt.:icon_biggrin:
 
nee de bodem krijgt geen spiegel, het wordt allemaal zwart, ik hou van donkere hardware, vandaar dat ik ook persé een zwart moederbord wil:p ongeacht wat de prijs is.
maar ik denk dat ik 3 uv balkjes erin zet:) 1 op de bodem inderdaad.. 1 doe ik op de horizontale balk (en dan snij ik de onderkant van die balk eraf:p ) en dan kan het licht van dat uv lampje meer naar onder schijnen en de kast behoud min of meer zijn kracht:D.
en de derde helemaal tegen het plafond van de kast aan:p moet lukken denk ik zo;)

nog iemand tips of vragen? k verveel me toch:p;)
 
Ziet er heel erg goed uit man.. ga je je CPU niet upgraden naar quad ? Q6600 is maar 180 euro is wel heel erg mooi en overclock baar..
Ik wacht op updates!:D

sorry, ik ga niet trug naar die cputjuhs... een E8500 is beter dan een q6600;)
mijne loopt nu al 3,9 en kan hoger, de quad krijg je maximaal 3,9ghz en wordt pokke warm. ik merk zowiezo dat de q6600 niet volledig benut wordt. ik blijf voorlopig nog eventjes bij de dual core:) bovendien heeft mijn broerjte de q6600 en "wij" zijn er niet tevreden over. bij 3d mark haal je er misschien een hogere score mee als je hem overclocked e.d. maar in realiteit zijn er maar weinig programma's en/of games die 2 cores, laat staan 4 cores ondersteunen;)
 
True, al was ik persoonlijk heel tevreden met mn G0 stepping. Maar ik heb dan ook geen E8500 gehad dus ik kan niet vergelijken.

er zijn ook genoeg benchmarks waarin de e8500 beter uitkomt dat de q6600,
dit omdat de e8500 zowiezo 3ghz standaart loopt en de q6600 maar 2,4 dus als een programma maar 2 cores benut dan heb je dus meer aan je e8500.

dan doen we er nog een stapje bovenop:
je e8500 wordt minder warm dan een q6600 dus je kunt zowiezo ook hoger clocken dan een q6600. dus zelfs als je allebei zou overclocken en je haalt met je q6600 3,9ghz en met je e8500 4,5ghz dan kan de e8500 altijd nog aan de competitie meedoen;)
conclusie: quadcore is niet ALTIJD beter. je moet er bij nadenken waarvoor je de cpu gaat gebruiken. ik weet dat ik voornamelijk multitasking doe en films render, hieruit bleek de 8500 beter uit te komen dan de q6600.
voor 3D animatie kwam de quadcore beter naar voren, maar ik doe geen 3D dat scheelt;)
 
ok, ik heb eens even een winkelwagentje samen gesteld en ik schrik wel een beetje als ik eerlijk moet zijn:p:|:
-1x bulgin 16mm powerswitch =21 euro (afgerond)
-1x revoltec ultra bright cold uv light (30cm) =8 euro
-5x 120mm Noctua fan's =100 euro:(
-1x 92mm fan grill =2 euro
-1x 120mm fan grill =2 euro
-1x scyth himuro SCH-1000 =20 euro
-2x 120mm noise absorber (tfc xvibe black) =6 euro
-1x 120mm yate loon fan =7 euro

Totaal: =165 euro:022:

freddy wat gebeurt er met die prijs als ik je lief aankijk:icon_redface:
kheb maar 150 te spendere:( in decembermaand...

maar ben nog niet uit of ik voor de mod-spullen ga, of voor 4gb ram in plaats van 2gb ram...:012:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Kandalf. Felicitaties 0
B Build: CM Stryker met TT Kandalf lcs onderdelen. Gallery & Build Logs 6
K Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 0
Y Wederom een Kandalf voor de Bijl Cases en Modding 11
R Kandalf project issues Hardware & Software 4
K Kroontje's Kandalf Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
R Project Kandalf GTX260 issue Hardware & Software 35
G Thermaltake Kandalf lcs Waterkoeling 11
A Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 78
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan