• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios

Horizontale balk mat zwart of hoogglans zwart?

• Totaal aantal stemmers
    38
USB1.1 :eusa_wall: Verschrikkelijjk is dat.

vertel mij wat, ik moet jullie nu op de hoogte houden en met usb 1.1:097: al die foto's uploaden en al... die triest gewoon:022:!!

er gaan trouwens nog wat vragen komen betreft de waterkoeling, ik heb een strak plan, maar of het praktisch is weet ik niet;) maar dat komt zodra ik al enkele spullen van freddy binnen heb:):118:

ik heb nu al zin in het weekend...:D:033: surprise avond, vrij (oftewel rust) en ik kan aan mijn kast verder:D ik hoop zaterdag (aangezien ik morgen moet werken) al het spuitwerk af te hebben:) ik ga ook al beginnen met wat soldeerwerk en ik ga dat plan van waterkoeling eens proberen te photoshoppe;)

fijne avond nog grt stravinski;)

Btw Ik had hem ook geadviseerde te schuren maarja hij zei nee dat hoeft niet ..pakt zo ook wel evenlater kwam hij met de bussen verg ja is maar goed dat ik heb geschuurd want dat staat op de bussen :p dus wie had weer gelijk sok natuurlijk wie anders :D maar wat ik me dan ook nog afvraag is waarom hij in wir war sschuuurt en niet in een richting de tuub LD

Btw Ik had hem ook geadviseerde te schuren maarja hij zei nee dat hoeft niet ..pakt zo ook wel evenlater kwam hij met de bussen verg ja is maar goed dat ik heb geschuurd want dat staat op de bussen :p dus wie had weer gelijk sok natuurlijk wie anders :D maar wat ik me dan ook nog afvraag is waarom hij in wir war sschuuurt en niet in een richting de tuub LD

Hmmm sok, ik weet niet wat je nu wil bereiken met dit bericht... maar in eerst instantie wilde ik WEL schuren:icon_fU: en had me pappie gezegd dat ik dat juist niet moest doen, maar gewoon met wasbenzine alles schoon moest maken. ik ben het toen gaan navragen bij verfland en inderdaad, ik moest schuren, wat dus mijn eerste plan was...
vervolgens over het punt dat ik in wirwar schuurde:
klopt heb ik gedaan, maar zoals je misschien gemerkt hebt kun je niet alle hoekjes mooi schuren als je begint met "schoon" schuren, zoals je hebt gezien heb ik daarna gewoon alles netjes in een richting geschuurd:075:
daarbij maakt het niet uit hoe je schuurd als je primer gaat gebruiken... dat heb ik nu ook al gemerkt;) het schuren is grotendeels voor de houvast van de primer/verf die je op het oppervlak wilt spuiten.
ik heb nu alle onderdelen geschuurd :118: op een paar na en het ziet er rete strak uit:D ik ben er tevreden over;) jammer dat ik morgen ook moet werken van 13:00 tot +- 20:00, anders had ik wat meer aan de kast kunnen gaan doen.
wat ik nu nog moet doen is alles licht opschuren.. dan mooi een laag verf erover.. nog een keer licht schuren, vervolgens de laatste laag verf en dan als finishing touch: blanke lak voor mat verf:D
dit maakt de verf kras en stootbestendig(er?):043:

dus ik weet niet wat voor punt je wilde maken, maar nutteloos was het zeker:011:

Laatst bewerkt:
UPDATE!!:D:D:D

nou hier over hoe ik het spuiten tot dusver heb gedaan.
moet wel even erbij zeggen dat deze avond mede mogelijk werd gemaakt door new york pizza;)
img6236nw4.jpg

nou... ik ben dus deze dag lekker vroeg (voor een vrije dag) opgestaan, want ik kon niet wachten om aan mijn kast te beginnen:118:.
hier de spuitbussen die ik gebruikt heb:
img6220qd3.jpg

img6221li1.jpg

en uiteraard wasbenzine om alles vetvrij e.d. te maken:)
img6222hf1.jpg

allereerst een foto van hoe de onderdelen waren voordat ze behandeld waren...
img6182cr7.jpg

en hier met de primer erop (ik heb helaas geen foto's gemaakt van geschuurde onderdelen, sorry):
img6198lt3.jpg

img6201ge7.jpg

img6206iz4.jpg

img6213sf7.jpg

img6196vw7.jpg

en hier met de eerste laag mat zwart erop:D
(bij sommige foto's is de verf nog nat)
img6208lb3.jpg

img6209dg0.jpg

img6216ve5.jpg

img6217jy7.jpg

img6218lt6.jpg

img6230yi9.jpg

hier ook een eerste laag aan de binnekant van het HDD-rack aangebracht:
img6232nk9.jpg

img6233jc6.jpg

en hier zie je bij het 5,25"rack dat er plekjes zijn waar de verf beetje heeft losgelaten na de eerste laag, komt waarschijnlijk door wat wasbenzine dat niet helemaal verdampt was:( achja opschuren en nieuwe laag eroverheen:033:
img6224dt1.jpg

tot dusver foto's van de onderdelen die gespoten zijn, morgen volgen meer foto's van de kast zelf die gespoten is en de 2e+3e verflaag op de onderdelen:icon_cool:

en om gelijk antwoord te geven op de vraag waarom blanke lak gebruiken als je mat zwart wil hebben...

dat is speciale lak voor Mat verfsoorten, dus voor mat zwart onder andere... dit is geen lak die ervoor gaat zorgen dat alles gaat glimmen.. dit is lak die een beschermlaagje geeft over de verf zelf zodat het wat robuuster is :)
kost evenveel als een bus verf;)

thats it for today:p morgen nieuwe update hopelijk!

haha, sorry freddy!! dat was niet de intentie, maar die pizza maakte de avond wel PERFECT!;)

-EDIT- en zoals maomanna al zegt in de shoutbox: het is shoarma geweest die avond ja;) met EXTRA knoflooksaus:icon_twisted:

Laatst bewerkt:
UPDATE:D:D:D:D:icon_eek:

nou afgelopen weekend en vandaag flink doorgewerkt :D
en de kast staat alweer in elkaar:D
maar voor jullie uiteraard wat meer details;)
ik heb geen foto's meer gemaakt van de laatste laag verf e.d. omdat de camera was uitgeleend:( maar ik kan jullie wel laten zien hoe de kast nu eruit ziet in z'n totaliteit.
Hier komen de foto's:
zonder iets erin...
img6254hl8.jpg

met wat hardware erin en de sidepanel ertegen:D
img6256vt8.jpg

de achterkant met slang die eruit komt..
img6262ue0.jpg

en hier de laatste foto van de kast.. zonder sidepanel..:110:
img6265sn9.jpg

alle popnagels heb ik met een watervaste stift beetje zwart gemaakt, is natuurlijk niet dezelfde kleur maar zo vallen ze in ieder geval minder op:)
verder heb ik die doffe klemmen voor de 5,25" bay's gewoon gelaten zoals ze waren en het ziet er zo mooi uit vind ik.

dan nu gelijk een tweede update:D in deze update:p
ik heb vandaag (zoals enkele al wisten) mijn pakketje van freddy gekregen:D
wat een doos (inderdaad wat mijn broertje zei) :p
nou heb alles gelijk uitgepakt ;) en wat maakte ik er toch een zooi van:102:
img6274it1.jpg

nou even alles "netjes" voor jullie opgesteld:
img6285ve6.jpg

en hier even enkele dingen apart gefotografeerd:)
het reservoir:
img6279ui4.jpg

de HDD koeler:
img6277tm8.jpg

de noctua fan's (die inmiddels al zwart gespoten zijn;)
img6280yz4.jpg

ik zie nu dat ik de yate loon vergeten ben te fotograferen dus die staat niet in dit lijstje...
en de bulgin powerknop behandel ik later :116: overigens.. freddy, is het normaal dat die bulgin powerknop geen normale powerknop is? en dan bedoel ik als ik hem induw dat hij niet terugkomt? en moest ik nou een weerstandje gebruiken voor die knop of kon ik die direct op de gnd en de 5+ van de speaker aansluiten?

momenteel beetje de kabels aan het prepareren en het moederbord is al klaar om in de kast gezet te worden:D maar eerst nog even het acryl op maat zagen en de led's eraan vastzetten en dan kan alles in de case.

hope you like(d) it:D

zo snel mogelijk komt er weer een update;)

Laatst bewerkt:
en nu volgt even een vraag waar ik mee zit.
ik heb dus dat reservoir en ik wil die achter op de case monteren zoals dit:
img6289gz2.jpg

img6288bz0.jpg

en ik wil het pompje in de HDD bay zetten die bovenin achter zit:
img6290wf4.jpg

de vraag is. gaat dat? de pomp en het reservoir zitten bijna op gelijke hoogte en de fittingen van het reservoir zelfs iets lager dan de pomp.
daarbij moet ik de gaten die voorgeboord waren op de kast verder uitboren.
ik wil zo min mogelijk van het reservoir laten uitsteken boven de kast.
als ik de gaten uitboor heb ik misschien net mazzel dat de "dop" van het reservoir boven de kast uitsteekt. dat is opzich niet zo'n probleem.
grootste vraag is dus: kan ik het reservoir daar hangen/monteren en in de HDD bracket die pomp plaatsen? (hiervoor heb ik trouwens wel 90graden draaibare fittingen voor nodig)

alvast bedankt :D

@MrGiorgio:
ik zal ondanks dat die bracket nu zo lekker vast zit door alle verf die erop zit:p wel iets van een dempende mat eronder leggen ja.
goed dat je het zegt:p even in mijn bestellijst erbijgooien:D

@everyone
maar dat is mijn grootste zorg eigenlijk niet.
ik moet eigenlijk weten of dat reservoir daar kan hangen en mijn pomp ongeveer 1-2cm hoger staat dan de fittingen van het reservoir.

ok, nu moet ik alleen een manier vinden om dat reservoir goed te plaatsen zodat ik die fittingen perfect door de kast kan krijgen dan hoef ik ook geen rubbers te kopen die de slang zou moeten beschermen aangezien de slang dan al in de kast begint:)

UPDATE:D:D:D

vandaag lange dag gehad en toen ik eindelijk thuis kwam was het eten al klaar (pannenkoeken) en ik moest mijn moeder even alleen de tafel op laten ruimen want ik wilde persé met mijn case verdergaan...
en dat is gelukt ook :D
ik heb vandaag het plexi/acryl op maat gezaagd en die van de vga is al af;)
ik ben nog bezig met het moederbord-deel al zul je die wel al stiekem in een van de foto's terug vinden.
ik moet zeggen dat het geen lastig werk is, het wordt eerder een gore bende:p

geloof het of niet, maar ik heb in mijn grafische kaart geboord, ja je leest het correct geboord in de grafische kaart:p niet bepaald slim, maar ik wilde het niet anders.
ik moest het acryl ook aan de achterkant (van de kast) op de grafische kaart vast kunnen zetten zonder andere onderdelen los te halen.
en geloof het of niet hij doet het nog:D geen enkel probleem. als je de tijd neemt om te boren en een stoffig maar NIET STATISCH doekje op andere de rest van de kaart legt rondom waar je aan het boren bent is er niks aan de hand.
foto's volgen hieronder...
img6295uq5.jpg

img6303xg2.jpg

hier even de hardware erop gelegd om te kijken of het zou passen:)
img6309va2.jpg

hier mijn grafische kaart:
img6312op1.jpg

en nu met de acryl plaat erop die geschuurd en al is:D:031:
img6313xa0.jpg

img6315cx5.jpg

img6320im7.jpg

dit is de plek waar ik geboord heb:
img6325ax0.jpg

en hier heb ik even gekeken of na het boren de grafische kaart het nog deed, en nu kunnen jullie ook gelijk zien hoe die plaat eruit ziet met uv:cool:
img6328fu9.jpg

img6327vq2.jpg

img6329kx6.jpg

zoals je ziet... een mooie uv groene plaat die netjes oplicht en makkelijk te bewerken is (ik heb hem gezaagd met een figuurzaag en daarna opgeschuurd eerst korrel 120 vervolgens 280 en daarna 400)

en de plaat voor achter het moederbord geef ik morgen een update over;)
slaap lekker allemaal het is alweer kwart voor 4 xD:116:

Dat ziet er zeker netjes uit, ook die videokaart :D
Maar de videokaart kan zo wel minder snel warmte kwijt aan de achter kant, hoop niet dat dat problemen gaat geven bij gamen etc.

Dat ziet er zeker netjes uit, ook die videokaart :D
Maar de videokaart kan zo wel minder snel warmte kwijt aan de achter kant, hoop niet dat dat problemen gaat geven bij gamen etc.

zal geen probleem worden, daarom heb ik gekozen om in de bodem van de kast die fan te plaatsten weet je nog;) zo wordt de grafische kaart beter van verse lucht voorzien en dat zal denk ik zo'n 5 graden schelen, bovendien werd de grafische kaart nooit warmer (op 60% fan snelheid) dan 75 graden, en deze mogen 90 worden als ik me niet vergis:)
dus daar maak ik me geen zorgen over.
pluspunt is trouwens ook aan deze plaat ervoor zorgt dat de NB niet direct wordt blootgesteld aan de warmte van de grafische kaart:)
ik heb erover nagedacht in ieder geval:p

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Kandalf. Felicitaties 0
B Build: CM Stryker met TT Kandalf lcs onderdelen. Gallery & Build Logs 6
K Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 0
Y Wederom een Kandalf voor de Bijl Cases en Modding 11
R Kandalf project issues Hardware & Software 4
K Kroontje's Kandalf Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
R Project Kandalf GTX260 issue Hardware & Software 35
G Thermaltake Kandalf lcs Waterkoeling 11
A Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 78
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan