UPDATE!!
Nou woensdag avond mijn nieuw moederbord (Asus Striker II NSE) en nieuw geheugen besteld (DDR3 Corsair XMS 1333mhz met 9-9-9-24 timings!) waren vandaag binnengekomen bij Zercom
dus ik had van tevoren even gebeld met zercom of ik al kon komen omdat ik nog geen mail had gekregen en aangezien ik momenteel in eindhoven zat
en ja hoor dat was allemaal geen probleem, alles lag al op de toonbank toen ik daar kwam GO ZERCOM
eenmaal betaald (+400euro) ging ik tevreden:icon_cool: naar de bus om mijn trein van 16:02 te halen zodat ik om 17:30 thuis zou zijn.
in de trein kon ik het niet laten om de doos al eens open te maken:118: dus heb ik al even gespiekt
maar hier zijn dan toch al wat foto's voor jullie
, ik heb even alles op de woonkamertafel gelegd en wat verschillende shots gemaakt. om het laden te beperken heb ik ook voor jullie even alles gescaled zodat er geen overbodige beeldinformatie opstaat:033:
over de componenten:
allereerst viel me al in de winkel op dat de doos gescheurd was
dat viel me een beetje tegen ook merkte ik dat er vingerafdrukken zaten op de supreme fx geluidskaart.. dus ik ging ervanuit dat het moederbord al een keer in gebruik is geweest:107:
maar toen ik de doos zelf opendeed zat alles nog in de orginele hoesjes en zakjes van asus. dus ik hoop min of meer dat er niks aan de hand is met dit bord
en anders gaat hij RMA.
minpunt van asus vind ik dat alles netjes in donkere kleuren is afgewerkt behalve dan de SATA(II) kabels:097:, deze zal ik dan ook gewoon lekker zwart maken met een stift of even met spuitbus eroverheen:icon_fU:.
over het geheugen valt weinig te zeggen, al stond er wel IN het boekje (met nadruk op IN) dat er geen garantie is als de geheugenmodules in een 32bits OS draaien:082: dit houd in dat ik moet gaan liegen als er iets mee zou zijn oftewel forumgenoten: ik zeg gewoon dat ik 64bits draai:eusa_shhh:
nou dan nu de eerste foto:
en zoals je ziet een kleine scheur in de doos...
hier een overzichtje van het moederbord met de soundcard en geheugen erop(en ja sorry van het soort foto, ik had een andere maar imageshack weigert deze te willen uploaden):
Over de koelelementen ben ik ZEER te spreken!
het blokje voor waterkoeling voelt degelijker uit dan dat ik dacht dat het zou zijn. ik dacht namelijk dat het simpel aluminiumblokje zou zijn dat een kleurtje gekregen zou hebben, maar dat is het totaal niet! in tegendeel
het is een lekker zwaar blok dat heel solide zit op de rest van het blok. verder liegen de mosfetkoelers er ook niet om!
De southbridgekoeler die verbonden is (net als de rest) met het northbridge blok dacht ik dat het blauwe deel plastic was, maar de heer heeft mijn wensen verhoort en het is van aluminium
helaas is het niet afneembaar, ik wilde dit namelijk groen gaan maken...(iemand ideeën hoe ik dat kan doen?)
verder zitten er de welbekende dingen op die de striker II Extreem ook heeft, de reset knop op de achterkant (I/O panel), maar ook op het bord zelf zit een power knop en een reset knop.
in totaal 6 vaste usb poorten waar nog 4 bijgezet kunnen worden.
2xeSata poorten, spdif OUT, Dual gygabit lan etc etc...
verder de geluidskaart waarop asus zo trots is, maar eigenlijk een simpele geluidskaart blijkt te zijn (qua sound), alleen uitgebreider..
ik vind hem een beetje blokkerig, deze hadden ze wel iets mooier kunnen afwerken denk ik zo... maar verder is hij ook niet lelijk
nou wat zit er allemaal nog in de doos van asus..
uiteraard de lcd poster:
een mosfet koeler, voor het geval dat je waterkoeling zou gaan gebruiken met standaart blok:
sata kabels en sata voedingskabel:
de temperatuursensoren die bevestigd kunnen worden (op een 2-pins connecter) naast de meeste 3-pins fan aansluitingingen:
Zo, hier hou ik het even bij wat betreft het moederbord.. alleen nog een vraag aan jullie want ik snap daar geen hol van.
je krijgt van die rubbere (voetjes?) bij het moederbord en ik heb geen idee wat ik daarmee moet/hoor te doen:
over het geheugen valt niet veel te zeggen denk ik...
hier wel wat pics:
de game company of heroes dalijk eens installeren kijken of het mij in de smaak valt en anders verpats ik die (na een iso gemaakt te hebben
)
tot nu toe is er vooruitgang geboekt
morgen ga ik mijn pc uit elkaar halen denk ik zo.. en tijdelijk in een andere kast zetten zodat ik uiteraard jullie op de hoogte kan blijven houden
en als mijn casemod klaar is wordt alle nodige hardware weer omgezet
ik hoop jullie weer een beetje vermaakt te hebben en benieuwd gemaakt heb naar een volgende update... freddy zal niet lang meer duren of mijn bestelling zal in jouw postvak terecht komen