• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Modified TT Kandalf Liquid cooled, Stravinski & Ralpios

Horizontale balk mat zwart of hoogglans zwart?

• Totaal aantal stemmers
    38
ik kwam net met de gedachte de fan grills die achterop komen te zitten en de pci grills (uv?) groen te spuiten:p:D wat zeggen jullie daarvan? dan is het meer in evenwicht met het interieur van de kast:)

UPDATE!!

Nou woensdag avond mijn nieuw moederbord (Asus Striker II NSE) en nieuw geheugen besteld (DDR3 Corsair XMS 1333mhz met 9-9-9-24 timings!) waren vandaag binnengekomen bij Zercom:D
dus ik had van tevoren even gebeld met zercom of ik al kon komen omdat ik nog geen mail had gekregen en aangezien ik momenteel in eindhoven zat:p en ja hoor dat was allemaal geen probleem, alles lag al op de toonbank toen ik daar kwam GO ZERCOM;)
eenmaal betaald (+400euro) ging ik tevreden:icon_cool: naar de bus om mijn trein van 16:02 te halen zodat ik om 17:30 thuis zou zijn.
in de trein kon ik het niet laten om de doos al eens open te maken:118: dus heb ik al even gespiekt:p
maar hier zijn dan toch al wat foto's voor jullie;), ik heb even alles op de woonkamertafel gelegd en wat verschillende shots gemaakt. om het laden te beperken heb ik ook voor jullie even alles gescaled zodat er geen overbodige beeldinformatie opstaat:033:

over de componenten:
allereerst viel me al in de winkel op dat de doos gescheurd was:( dat viel me een beetje tegen ook merkte ik dat er vingerafdrukken zaten op de supreme fx geluidskaart.. dus ik ging ervanuit dat het moederbord al een keer in gebruik is geweest:107:
maar toen ik de doos zelf opendeed zat alles nog in de orginele hoesjes en zakjes van asus. dus ik hoop min of meer dat er niks aan de hand is met dit bord:p en anders gaat hij RMA.
minpunt van asus vind ik dat alles netjes in donkere kleuren is afgewerkt behalve dan de SATA(II) kabels:097:, deze zal ik dan ook gewoon lekker zwart maken met een stift of even met spuitbus eroverheen:icon_fU:.
over het geheugen valt weinig te zeggen, al stond er wel IN het boekje (met nadruk op IN) dat er geen garantie is als de geheugenmodules in een 32bits OS draaien:082: dit houd in dat ik moet gaan liegen als er iets mee zou zijn oftewel forumgenoten: ik zeg gewoon dat ik 64bits draai:eusa_shhh:

nou dan nu de eerste foto:
en zoals je ziet een kleine scheur in de doos...
hee4972fs0.jpg

img6104hs5.jpg

hier een overzichtje van het moederbord met de soundcard en geheugen erop(en ja sorry van het soort foto, ik had een andere maar imageshack weigert deze te willen uploaden):
hee4971me2.jpg

Over de koelelementen ben ik ZEER te spreken!
het blokje voor waterkoeling voelt degelijker uit dan dat ik dacht dat het zou zijn. ik dacht namelijk dat het simpel aluminiumblokje zou zijn dat een kleurtje gekregen zou hebben, maar dat is het totaal niet! in tegendeel:D het is een lekker zwaar blok dat heel solide zit op de rest van het blok. verder liegen de mosfetkoelers er ook niet om!
img6109qf6.jpg

img6110cr1.jpg

img6115oa3.jpg

De southbridgekoeler die verbonden is (net als de rest) met het northbridge blok dacht ik dat het blauwe deel plastic was, maar de heer heeft mijn wensen verhoort en het is van aluminium:D helaas is het niet afneembaar, ik wilde dit namelijk groen gaan maken...(iemand ideeën hoe ik dat kan doen?)
img6105pd3.jpg

img6106hk8.jpg

verder zitten er de welbekende dingen op die de striker II Extreem ook heeft, de reset knop op de achterkant (I/O panel), maar ook op het bord zelf zit een power knop en een reset knop.
img6107el5.jpg

in totaal 6 vaste usb poorten waar nog 4 bijgezet kunnen worden.
2xeSata poorten, spdif OUT, Dual gygabit lan etc etc...
img6133cw3.jpg

verder de geluidskaart waarop asus zo trots is, maar eigenlijk een simpele geluidskaart blijkt te zijn (qua sound), alleen uitgebreider..
img6117tj6.jpg

ik vind hem een beetje blokkerig, deze hadden ze wel iets mooier kunnen afwerken denk ik zo... maar verder is hij ook niet lelijk:)
hee4966mb1.jpg

nou wat zit er allemaal nog in de doos van asus..
uiteraard de lcd poster:
img6132tk1.jpg

een mosfet koeler, voor het geval dat je waterkoeling zou gaan gebruiken met standaart blok:
img6130sc2.jpg

sata kabels en sata voedingskabel:
img6139mt1.jpg

de temperatuursensoren die bevestigd kunnen worden (op een 2-pins connecter) naast de meeste 3-pins fan aansluitingingen:
img6129di2.jpg

img6131vg2.jpg

Zo, hier hou ik het even bij wat betreft het moederbord.. alleen nog een vraag aan jullie want ik snap daar geen hol van.
je krijgt van die rubbere (voetjes?) bij het moederbord en ik heb geen idee wat ik daarmee moet/hoor te doen:
img6134gy7.jpg

over het geheugen valt niet veel te zeggen denk ik...
hier wel wat pics:
hee4963ws7.jpg

img6111nk7.jpg

hee4962vj2.jpg

de game company of heroes dalijk eens installeren kijken of het mij in de smaak valt en anders verpats ik die (na een iso gemaakt te hebben:p;))

tot nu toe is er vooruitgang geboekt:D morgen ga ik mijn pc uit elkaar halen denk ik zo.. en tijdelijk in een andere kast zetten zodat ik uiteraard jullie op de hoogte kan blijven houden;) en als mijn casemod klaar is wordt alle nodige hardware weer omgezet:)

ik hoop jullie weer een beetje vermaakt te hebben en benieuwd gemaakt heb naar een volgende update... freddy zal niet lang meer duren of mijn bestelling zal in jouw postvak terecht komen:p

Laatst bewerkt:
nou vandaag eindelijk de pc eens losgekoppeld en naar de kelder gesjouwd, PFOE wat is die kast zwaar:| gewoon geen pc meer xD eerder een heavy duty wapen...
ik heb alles laten zitten van hardware behalve de 8800gtx... en heb eens de achterkant van de kast deruit gehaald (foto's volgen nog) popnagels... ik denk dat ik nu al ga vloeken e.d. vanwege die dingen.. die zijn met geen mogelijkheid eraf te halen..
ik heb geboord en toen begonnen ze mee te draaien :( toen dacht ik vijlen... en dat was vrij efficient, totdat je merkt dat je op andere delen aan het vijlen bent:S dus dat was ook niet de perfecte oplossing.. nu kwam ik tot de conclusie dat ik het beste gewoon kan probere te beginnen met boren en dan met een tang of iets dergelijks de rest van elkaar af trekken werkt prima en met zo min mogelijk schade aan de rest van de kast.

dan krijgen we het deel waarbij ik de fan grills eruit wilde halen... nou afmeten is zo simpel nog niet om alles mooi rond te maken, ik heb een vel papier gepakt, hier een rondje uitgesneden van 11,5 cm diameter en deze zo goed mogelijk in het midden gelegd op de grill van de case zelf..:)
dit lukt vrij goed alleen ben ik niet blij met het resultaat... aangezien je een deel van de gaten van de orginele grill blijft zien, kortom deze ga ik dan dicht plamuren.. ik weet niet of jullie betere ideeen hebben?
dit heb ik ook gedaan met een 92mm fangrill
9,2cm doorsnede papier uitgesnede die je kunt gebruiken om alles af te tekenen:D
foto's volgen morgen als ik geen kater heb:p aangezien ik vanavond een feest heb van jewelste :D:D:D
bis morgen;)

Laatst bewerkt:
Oh ja je zat te denken wat je met de bovenkant zou doen.
Ik heb dat plastic randje eraf gehaald (omdat mn rad dan horizontaal op de bovenkant kan staan) en dan heb je gelijk een ander idee van de bovenkant omdat die dan vlak is. Je bent je dan ook meer bewust dat de warmte door die gaatjes naar boven komen.

Had je al bepaalde ideeen ? :108:

:030:ik voel me geintimideerd:eusa_shifty:whaha
maar wat zou daar dan goed passen... wat voor rad dan eah... en win ik daar nou echt temperatuur mee want een grote ga ik daar niet plaatsen aangezien ik alles in de kast wil houden behalve het reservoir... dus het moet dan aan de binnekant van de kast:neutral: lastig

Als je een beter waterkoeling wilt hebben moet je echt opzoek gaan naar een andere kast.

Ik heb bijna de zelfde kast als jou maar ik kan ook nergens een grote rad kwijt. Zat eerst te denken om de hele indeling in de kast te veranderen. Dit is wel mogelijk maar ZO'N kut klus dus doe ik het maar niet.

Ben van plan deze te kopen.

pca77_full55.jpg

Case --> Lian Li A77

Alleen beetje duur, maar ja dan heb je wel een kast waar je een dikke waterkoeling in kan bouwen :)

Als je een beter waterkoeling wilt hebben moet je echt opzoek gaan naar een andere kast.

Ik heb bijna de zelfde kast als jou maar ik kan ook nergens een grote rad kwijt. Zat eerst te denken om de hele indeling in de kast te veranderen. Dit is wel mogelijk maar ZO'N kut klus dus doe ik het maar niet.

Ben van plan deze te kopen.

Case --> Lian Li A77

Alleen beetje duur, maar ja dan heb je wel een kast waar je een dikke waterkoeling in kan bouwen :)

ik ben het niet met je eens, kijk naar giorgio en guardian.. die hebben 2 mooie systemen kunnen bouwen, welliswaar ook extern gewerkt maar er is echt wel genoeg ruimte in de kandalf kast om een goede waterkoelingset te bouwen:)
ik zou bovenin een 360mm rad kunnen plaatsen met een beetje modificatie is alles mogelijk!! maar als je niet graag je handen uit je mouwen wilt steken om dat te willen bereiken kan ik me voorstellen dat je liever een andere case wilt aanschaffen.

ik ga gewoon de uitdaging aan en ik moet zeggen met een simpel 360mm rad van TT en een 120mm rad Gt Black extreme dat ik mooie temps behaal.
ik koel momenteel mijn NB en cpu en mijn cpu is op 3,92ghz load 55 graden bij 25 graden kamertemp...
er komt nog een leuk reservoir bij die volgens reviews 6 graden in je wc set kan schelen... dus ik ben benieuwd:D
thnx anyway;)

ik heb niet gezegd dat ik een 360 rad ga plaatsen.. ben eigenlijk tevreden met wat ik heb tot nu toe:) maar misschien dat er nog een 240 rad bovenin kan komen, al zal ik dan wel een betere pomp moeten hebben denk ik.

Kijk eens hier:

DSC_0208.jpg

Systeem van MrGiorgio (staat btw nu bij Completer als showmodel :))

:D

Een rad buiten de kast ja :) En dat wil ik zelf ook niet. Je zou een rad kunnen plaatsen waar je cd speler en stuff zit. Beetje weg slijpen en dan kan die daar recht opstaan :)

Je moet alleen een manier vinden om hem vast te zetten.

:icon_cool:nou de foto's zijn er:
op deze manier kan ik perfect ronde gaten maken:D
img6157wi6.jpg

hier de backpanel met de popnagels die verwijdert zijn...
img6149sz7.jpg

img6150it1.jpg

img6151yx2.jpg

hier de kast met alles heel provisorisch erin:p (hier zie je bovendien nog hoe het "voedingframe" eerst was;))
img6152jy6.jpg

en hier het zwartgespoten "voedingframe", ik ben zeer tevreden over het resultaat:D
het is exact dezelfde mat zwart.. meestal zie je kleurvershil, maar dat kan ik hier niet zeggen.:D
img6160tn0.jpg

img6161is9.jpg

img6172zm9.jpg

alles is in 3 lagen gespoten zonder schuren tussendoor.. maar ik ga wel schuren tussen de lagen door bij de grotere delen voor de houvast ook;)
vandaag ben ik even naar de praxis geweest om naar popnagels te kijken:) deze kosten +- 6,50 voor 80-100 stuks, dus dat valt nog te overzien.
volgend deel, ik moet de hele kast uiteen gaan halen dus alle popnagels eruit halen (pfffff:() en dan kan ik al enkele delen gaan schuren om mezelf bezig te houden:p:033:

nou.... een UPDATE:033:

ik ben achteraf gezien beetje negatief geweest over die popnagels, ik moet zeggen dat het meeviel.. heb hier en daar wel een keer uitgeschoten met de boor:eusa_doh: mja dat hoort erbij denk ik:p

nou alle onderdelen liggen nu naast de kast:D:
img6179yf3.jpg

hier de onderdelen even apart gefotografeerd:icon_cool::
img6182cr7.jpg

en hier is de backplate al deels geschuurd :):118::
img6181as9.jpg

ik moet zeggen het ziet er heel strak uit :) ik ben tevreden tot nu toe, al zegt me pa dat ik beter niet had moeten schuren :097: had ie eerder moeten zeggen ik denk dat die backplate er zo heel mooi uit gaat komen:033:

morgen naar verfland voor mat zwart (ja ik ben van gedachte veranderd... het wordt allemaal mooi mat zwart van binnen) spuitbussen en dan begin ik met de kleine onderdelen van de case:)

@freddy:
ik krijg als het goed is nog wat geld binnen deze week, dus de eerste bestelling kun je al gaan verwachten :) ik begin met acryl, uv, noctua fan's, fan grill's, fan vibe absorber en de powerknop :D

nou vandaag naar verfland gegaan, de kapper en de electronika winkel.
ik heb een spuitbus mat zwart gekocht en primeur...(11,20euro)
bij de kapper effe haartjes koppie kleiner laten maken(9,50euro maar dit hoort niet bij het budget van de casemod :p haha) en bij electronica winkel believe it or not ze hadden er GEEN uv ledjes:S maar wel allerlei andere soorten led's.
daar wel krimpfolie gekocht, 2Meter snoer en 5 68ohms weerstandjes:) koste 4 euro
nu kom ik terug van de gamma voor de popnagels:) 3,69 in de aanbieding:p dan heb je 100 stuks al ziet het er niet naar uit dat het er 100 zijn, ik ga ze eens natellen:)

Laatst bewerkt:
Lol, productieve dag :)
Die UV leds kan idd soms wel eens een probleem zijn, niet alle electronica winkels stocken dat, heb hetzelfde meegemaakt toen ik aan mn thesis werkte en ook UV leds nodig had, maar ze kunnen ze wel bestellen als je het vraagt.

UPDATE:D:033:

nou vandaag ben ik dus druk bezig geweest met spullen kopen, naar de kapper gaan en leds bestellen op het internet.
daarnaast heb ik ook alle onderdelen van mijn case al gespoten.
morgen gaat er nog een nog een paak keer een laag overheen omdat ik hier en daar (vooral nu het droog is) wat plekjes zie die ik mooier kan maken...
ik moet zeggen dat er zo goed als geen duipers te bekennen zijn en als ze er zijn zitten ze op een plek waar je zowiezo al niet gauw kijkt:p;)
foto's plaats ik morgenmiddag aangezien ik nu pas de foto's kan uploaden werk hier met usb 1.1 dus een 40 foto's doet hij een klein uur over en ik had bezoek dus helaas...
moet jullie jammer genoeg nog even laten wachten:( had gehoopt een volledige update te kunnen plaatsen...

maargoed in deze post komen de foto's :D

tot morgen allemaal

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Kandalf. Felicitaties 0
B Build: CM Stryker met TT Kandalf lcs onderdelen. Gallery & Build Logs 6
K Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 0
Y Wederom een Kandalf voor de Bijl Cases en Modding 11
R Kandalf project issues Hardware & Software 4
K Kroontje's Kandalf Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
R Project Kandalf GTX260 issue Hardware & Software 35
G Thermaltake Kandalf lcs Waterkoeling 11
A Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS Waterkoeling 78
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
Hightower Liquid extasy waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
Freddy EK-Predator is setting a new standard for AIO liquid cooling! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
A liquid cooling system Advies Waterkoeling Setup 1
arwin74 540 Liquid Gallery & Build Logs 51
WiSK Coollaboratory Liquid Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
ChillPascal FrozenQ Liquid Fusion Blue Reservoir V2 Waterkoeling 2
bundymania [Bundymania Kurzreview] Liquid Extasy Universalkühler VUCI - die günstige Alternative HighFlow Product Reviews 2
Asphiax Koolance LIQ-702 Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (UV Red) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
aadje93 Coollaboratory Liquid Ultra HighFlow Product Reviews 55
D Koolance Liquid Coolant Bottle, High-Performance, 700mL (Colorless) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Besje Liquid Extasy Rampage 3 Gene fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
M FrozenQ Liquid Evolution HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Alex EK H3O Advanced Liquid Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir Verkocht 1
Vissa [VERKOCHT] FrozenQ Liquid Fusion Red 250MM Verkocht 11
J wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen. Advies Waterkoeling Setup 96
MrGiorgio Indigo liquid metal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
F FrozenQ Liquid Fusion Reservoir barst! Waterkoeling 43
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
Don_Holio Don's Liquid i7 Gallery & Build Logs 7
Slader Danamics LMX: Liquid cooling is back HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Thierry Liquid Extasy HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan