Beste Highflow leden,
Hieronder staat mijn computer specificaties:
- Kast: Goedkope Gigabyte kast.
- Voeding: Cooler Master 700 Watt (RS- 700- asaa- a1)
- Moederbord: Asus M3A78 - T
- Processor: AMD 940 Black Edition AM2+
- Onboard HD3300 video
- CPU-Koeler: Thermaright Ultra 120 (black ).
- 2 x 2 GB OCZ Reaper PC8500
- 1 SATA 80 GB hardeschijf
-Eventueel:
- Sapphire Ati 3870 x2
- Geheugen: 4 x 1gb pc 6400
- Kast: Coolermaster 690 Advanced:
- OCZ Vertex 2 60gb
Mijn computerkast zit nu zonder zijpanelen. Mijn kamerdeur en raam is dicht. Normaal open.
Ik wil mijn computer snel mogelijk maken.
Alles staat op auto in mijn bios (laatste versie) behalve:
Multiplier: 19x
CPU volt: 1.5875
CPU: Max 61 C' graden. (HWinfo32) Prime95 04:51 tot 22:20.
Ik heb op een A4 opgeschreven welke snelheid mijn processor behaalt op voltage. Nu draait die nog.
Alleen moet ik het finetunen.
- Misschien de fsb beetje verhogen. 1 - 5mhz
- NB en HTT verhogen.
Nieuwe kast is
Welke fans zijn voor de cpu de beste (stil met de beste airflow). Ik heb een luidruchtige fan (ac ryan) boven op mijn cpu koeler, die zuigt de warme lucht van me cpu en blaast die in mijn voeding. Is het beter om 2 fans erop te monteren?
Foto heb ik niet op dit moment. Ik ga het zo snel mogelijk monteren in mijn nieuwe coolermaster kast. Maar ik wil weten wat de beste setup is voor de beste stille koeling in mijn kast. Zijn de standaard meegeleverde fans voldoende om stil en veel lucht te verplaatsen of moet ik andere kopen, zo ja
Is een cpu of gpu-duct handig voor mijn setup? Welke materialen is hiervoor het beste: hout, plexi etc. ?
Is het verstandig om een buis naar de raam te zetten om al het warme lucht weg te blazen? Wat heb ik hiervoor nodig? Specifiek onderdelen.
Is het verstandig dat ik de vertex 2 60gb 2.5 inch model heb gekocht of moet ik het retouren en een andere sata harde schijf/ssd halen.
Hieronder staat mijn computer specificaties:
- Kast: Goedkope Gigabyte kast.
- Voeding: Cooler Master 700 Watt (RS- 700- asaa- a1)
- Moederbord: Asus M3A78 - T
- Processor: AMD 940 Black Edition AM2+
- Onboard HD3300 video
- CPU-Koeler: Thermaright Ultra 120 (black ).
- 2 x 2 GB OCZ Reaper PC8500
- 1 SATA 80 GB hardeschijf
-Eventueel:
- Sapphire Ati 3870 x2
- Geheugen: 4 x 1gb pc 6400
- Kast: Coolermaster 690 Advanced:
- OCZ Vertex 2 60gb
Mijn computerkast zit nu zonder zijpanelen. Mijn kamerdeur en raam is dicht. Normaal open.
Ik wil mijn computer snel mogelijk maken.
Alles staat op auto in mijn bios (laatste versie) behalve:
Multiplier: 19x
CPU volt: 1.5875
CPU: Max 61 C' graden. (HWinfo32) Prime95 04:51 tot 22:20.
Ik heb op een A4 opgeschreven welke snelheid mijn processor behaalt op voltage. Nu draait die nog.
Alleen moet ik het finetunen.
- Misschien de fsb beetje verhogen. 1 - 5mhz
- NB en HTT verhogen.
Nieuwe kast is
Welke fans zijn voor de cpu de beste (stil met de beste airflow). Ik heb een luidruchtige fan (ac ryan) boven op mijn cpu koeler, die zuigt de warme lucht van me cpu en blaast die in mijn voeding. Is het beter om 2 fans erop te monteren?
Foto heb ik niet op dit moment. Ik ga het zo snel mogelijk monteren in mijn nieuwe coolermaster kast. Maar ik wil weten wat de beste setup is voor de beste stille koeling in mijn kast. Zijn de standaard meegeleverde fans voldoende om stil en veel lucht te verplaatsen of moet ik andere kopen, zo ja
Is een cpu of gpu-duct handig voor mijn setup? Welke materialen is hiervoor het beste: hout, plexi etc. ?
Is het verstandig om een buis naar de raam te zetten om al het warme lucht weg te blazen? Wat heb ik hiervoor nodig? Specifiek onderdelen.
Is het verstandig dat ik de vertex 2 60gb 2.5 inch model heb gekocht of moet ik het retouren en een andere sata harde schijf/ssd halen.
Laatst bewerkt: