• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar?

iSP

Active member
Hoi allemaal!,

Ik heb al een jaar of tien een projectje in mijn hoofd welke door ontwikkelingen in pc- en techland eindelijk (bijna) binnen handbereik liggen.
Een combinatie van PCB ontwerp en solderen, server hardware, wat obscure hardware en een custom voeding. Plus meten, veel CAD-werk en nog meer meten.
Ah fijn, weet niet of de buildlog interessant is voor hier want een heel anders soort modden, maar dat is voor nu niet het probleem.

Loop tegen het volgende aan; ik moet/wil een 19" case op maat. Helaas lijkt er weinig tot niks kant en klaar op de markt meer welke aan mijn wensen voldoet.
Er is nog een oude kast welke ik al jaren zoek op marktplaats (heb een andere identieke met vol plezier in gebruik) en zou kunnen vermaken, de andere. optie is vanaf 0 alles laten maken. Wellicht weten sommige dat ik lang geleden nog een stage heb gelopen in de staalindustrie en vroeger er veel mee gedaan heb. Die connecties zijn ver weg en doen geen stukwerk (meer) helaas.

Dan kom je dus vlug bij een Conrad, waar ze best wel aardig wat hebben je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit keer lijkt het aanbod ook echt niet aan te sluiten. Helaas zal ik het meeste moeten laten doen, heb geen eigen werkplaats meer en er is maar zo veel wat je in een Westlands appartementje aan gereedschap kwijt kan. Dan nog zou het mooi zijn een standaard kast te vinden en te vermaken.

Mijn zoektocht heeft de beste kandidaat tot dusver opgeleverd, https://www.schaeffer-ag.de/en/. Kun je turnover alles via hun eigen tool aanleveren en gelijk een prijs zien. Eigenlijk zijn ze te duur; voor alles anders dan prototyping of 2 paneeltjes tops is het bijna niet interessant meer. Het front paneel van de case komt op een ~150 euro wat nog te doen zou zijn... maar bestel ik daar los alle kastpanelen plus hoekprofieltjes kom ik op een slordige extra 300 euro uit voor wat eigenlijk een veredelde pizzadoos is met een alu of staal frontje en heel erg standaard maten. In het verleden heb ik projectcases gehad juist van Conrad die voor 90% zouden voldoen en nu schijnbaar niet meer in het assortiment zitten? Dus eigenlijk moet je daar in Duitsland gewoon niet alles laten maken; pak en beet een 35x46cm om de onderkant van een 19" kast te maken, met 4 gaatjes voor montage en enkele afstandhouders kom ik bijvoorbeeld al vlug op zo'n ~80 euro (!). Je zou haast zeggen een stuk alu van de plaatselijke bouwmarkt en een paar afstandhouders plus een bankschroef plus kolomboormachine en je moet er al zijn. Dat is ook bijna het niveau van simplistisch wat ik zoek voor alle panelen behalve voor + achter.

Dus de vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met dit soort dingen?
Gewoon een simpele 19" doos, cm of 6-8 (2~3u) hoog, paar gaten achter, frontje voor wat ingewikkelder, zijkanten boeien niks. Eigenlijk alleen het front en eventueel backpanel wil ik vervangen. Door hoe pc kasten zijn gemaakt voldoen deze eigenlijk al standaard niet. Kasten van Ali expres aftrekken vind ik nu ook niet echt een optie.
 
Nou als iemand nog iets weet houd ik me graag aanbevolen....

Ledjes + bracket binnen, wat 10 euro had moeten kosten is door invoerrechten uit de UK 40 geworden.
Helaas de enige plek waar atm nog bepaalde parts te krijgen zijn.
Zoek nog steeds een donor kast, mocht me het niet lukken iets te vinden kom ik inmiddels uit op 400 euro voor iets heel erg standaards :X
 
Intussen een donorkast gevonden... 150 euro :X
Wanneer ik het project start en eventueel kan posten nog geen idee, moet eerst nog een en ander aan hardware testen.
Tevens moet ik even uitzoeken waar ik kan anodiseren want de donorkast is blank aluminium helaas.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
A msi rx470 8gb met riser in carbide 540 kast? Handleidingen en Installatie Tips 0
A plaats Corsair h115i aio cooler in kast Waterkoeling 5
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
Sanders Zo klein mogelijke E-ATX kast Cases en Modding 0
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
A mountain mods kast Gallery & Build Logs 0
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
I Nieuwe kast Cases en Modding 4
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Adam Vandervorst welke kast moet ik kopen ??? Cases en Modding 25
P PSU onderin kast te heet Handleidingen en Installatie Tips 12
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
P Advies kast geschikt voor wc Cases en Modding 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
T Kast vervangen. Cases en Modding 6
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
rubbergun Silverstone Raven SST-RV01B-W kast resoneerd Cases en Modding 7
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
S kast kiezen Hardware & Software 2
M waterkoeling advies EVGA SR-2 in Lian Li PC-P80 Armorsuite kast Advies Waterkoeling Setup 24
K Nieuwe kast? Eerst op air, vervolgens water. Cases en Modding 6
Deutz Nieuwe kast Cases en Modding 4
M kast upgrade Cases en Modding 5
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
Marcel2102 nieuwe kast Cases en Modding 11
B Ontvetten kast Cases en Modding 17
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
Deleted_User_Z radbox nemen off nieuwe kast ? Waterkoeling 26
T Speciale Kast: advies waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
E Binnenkant kast verven Cases en Modding 7
E gaten maken in kast: hoe? Cases en Modding 17
Mobomonster Lili kast & window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
MonsterEnergy Welke kast? Budget: 330 euro Cases en Modding 18
I Thermaltake 850i: Hoe pomp vervangen? En radiator binnen of buiten de kast? Waterkoeling 9
D Welke Kast?! Cases en Modding 26
P Meer fans in mij kast, aansluiten op moederbord of iets anders? Overige Koeling 20
D Dempen van kast met Dynamat Extreme (voor de auto) Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan