• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ontvetten kast

B

Broodzak

Guest
//edit: fail @ titel: graag wijzigen naar Vette vingers van kast halen of Kast ontvetten

Hoi HighFlowers,

Zojuist een Lian Li PC-A05N tweedehands gekocht en betaald etc. (nog niet ontvangen) Maar nu stuurde de verkoper een aantal foto's van de kast waarop te zien is dat deze onder de vette vingers zit.

Zie hier:
ogaZsM.jpg


Iemand een manier om deze eraf te krijgen? Gewoon schoonmaken werkt niet (Heb nog een LiLi met wat vette fikken) :017:

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Met water en dreft kun je weinig verkeerd doen.
Ik gebruik altijd een schoon microvezeldoekje dat vochtig is.

Als mijn case helemaal schoon is dan doe ik het afwerken met siliconenspray HR260 van het merk Griffon verkrijgbaar bij de gamma. ik spuit dan de spray op een ander schoon microvezel doekje en poets de kast. Goed uitwrijven. Let Op: vermijd het poetsen van plexiglas en andere doorzichtige oppervlakken en sterk glimmende oppervlaktes. de achterliggende gedachte is de anti-hechtende eigenschap van de spary. vuiligheid houdt gewoon minder goed op de case. Maar deze tip moet je zelf uitproberen en is voor eigen risico. al poets ik zowat alles met siliconen spray, case, toetsenbord, muis, de bladen van pc fans, buro enz. enz. en het werkt :S

silicone spray gebruik je dus niet als je je case nog wilt verven/spuiten!
 
Je lijkt wel zon turkse auto handelaar (no offense legendairy en okki :p)

Maar altijd als je daarvan auto's zie die zitten ook onder de silikonen :p

Ik houw van originele producten, hoe ze bedoeld zijn, dus niet gaan opleuken met siliconen spray etc, is gewoon zonde van die harde euro's het ziet er leuk uit voor 1 week, daarna kan je weer opnieuw beginnen.

En wat vincent zeg Lampenolie ala naturel werkt ook perfect!
 
ff offtopic, aangezien dit niet gaat over het ontvetten, maar meer over bescherming

dus niet gaan opleuken met siliconen spray etc

Het is eigelijk niet opleuken, maar beschermen tegen invloeden van buitenaf zoals vingerafdrukken e.d. je ziet er na een week niet veel meer van,inderdaad, maar toch is de case nog steeds beschermd. siliconespray beschermt tegen vet. Je gebruikt de siliconespray pas als je case al helemaal schoon is, en niet als poets middel. probeer maar eens na een hele tijd een stikker op je case te plakken die behandeld is met silicone spray, dat lukt niet.

En wat vincent zeg Lampenolie ala naturel werkt ook perfect!

de lampolie is voor het schoonmaken en werkt inderdaad perfect. De siliconen spray die ik noem is eigenlijk de nazorg. Of heeft de lampolie ook een beschermend effect?


hier nog ter info:
Silicone Spray

Universeel transparant glij-, smeer -en antihechtmiddel op basis van zuivere siliconenolie.

Toepassingsgebied
Geschikt voor schone en lichte smering van o.a. schuifdeuren, -ramen, -laden en -puien, sloten, bedradingen, kabels, scharnieren, grendels, ritssluitingen, (gordijn)rails, rollagers, wieltjes en stelpoten. Tevens voor onderhoud van (motor)fietsen, scooters, machines, (tuin)gereedschap en sportmaterialen.
Voorkomt vuil- en vetaanslag op biobakken, afzuigkappen, ventilatoren, ovens, magnetrons, bumpers en grillen. Maakt gereinigd textiel en leder waterafstotend, voorkomt vastvriezen van (deur)rubbers en houdt kettingen en tandwielen schoon. Toepasbaar in o.a. werkplaats, huis, garage, caravan, auto, boot.
Standaard uitgevoerd met een handige in de dop geïntegreerde extra spuitslang voor een optimale dosering.
Eigenschappen

Beschermt
• Smeert
• Roest- en corrosiewerend
• Waterverdringend
• Waterafstotend
• Beschermt tegen slijtage
• Elektrisch isolerend
• Chemicaliënbestendig
• Lage oppervlaktespanning
• Niet giftig
• In alle standen te gebruiken

Maar ieder zijn eigen ding he :icon_winkle:
ik heb gewoon mijn ervaring en idee gedeeld :045:

Zeker als je bekijkt dat de kasten er gevoelig voor zijn, als je ze dan onvet en brandschoon zijn, zijn ze zeker gevoelig voor de minst of geringste aanraking met vette vingers. Iemand die vaak aan zijn kast zit heeft telkens weer het vingerafdruk probleem. en als je bijv je toetsenbord behandeld dan hecht vuil zich minder snel aan de toetsen en kun je later je toetsenbord ook beter schoon krijgen. dan krijg je niet een jakkie toetsenbord als bij sommige mensen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
A msi rx470 8gb met riser in carbide 540 kast? Handleidingen en Installatie Tips 0
A plaats Corsair h115i aio cooler in kast Waterkoeling 5
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
Sanders Zo klein mogelijke E-ATX kast Cases en Modding 0
Freddy Vewlix-F Cabinet / Arcade kast / Hyperspin MAME + XBOX 360 Overige Builds 19
A mountain mods kast Gallery & Build Logs 0
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
I Nieuwe kast Cases en Modding 4
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Adam Vandervorst welke kast moet ik kopen ??? Cases en Modding 25
P PSU onderin kast te heet Handleidingen en Installatie Tips 12
P [IN-ACTIVE] Lian Li PC7B Plus II kast zwart Verkocht 0
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
N Kleur kast+waterkoeling+fans Waterkoeling 3
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
P Advies kast geschikt voor wc Cases en Modding 24
B Nieuwe kast met waterkoeling, INFO Advies Waterkoeling Setup 6
T Kast vervangen. Cases en Modding 6
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
rubbergun Silverstone Raven SST-RV01B-W kast resoneerd Cases en Modding 7
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
S kast kiezen Hardware & Software 2
M waterkoeling advies EVGA SR-2 in Lian Li PC-P80 Armorsuite kast Advies Waterkoeling Setup 24
K Nieuwe kast? Eerst op air, vervolgens water. Cases en Modding 6
Deutz Nieuwe kast Cases en Modding 4
M kast upgrade Cases en Modding 5
MonsterEnergy Lak/kast profiel weg na schuren? Cases en Modding 4
Marcel2102 nieuwe kast Cases en Modding 11
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
Deleted_User_Z radbox nemen off nieuwe kast ? Waterkoeling 26
T Speciale Kast: advies waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
E Binnenkant kast verven Cases en Modding 7
E gaten maken in kast: hoe? Cases en Modding 17
Mobomonster Lili kast & window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
MonsterEnergy Welke kast? Budget: 330 euro Cases en Modding 18
I Thermaltake 850i: Hoe pomp vervangen? En radiator binnen of buiten de kast? Waterkoeling 9
D Welke Kast?! Cases en Modding 26
P Meer fans in mij kast, aansluiten op moederbord of iets anders? Overige Koeling 20
D Dempen van kast met Dynamat Extreme (voor de auto) Cases en Modding 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan