• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe kast met waterkoeling, INFO

Beste HighFlow Forum leden,

Ik heb nu een kleine kast met daar in een P5q SE2 mobo, quad core 2.4GHz (S775).,
8800gtx en 4GB ddr2. en een SB Fatal1ty. Dit alles lucht gekoeld. (wat naar mijn zin te veel geluid maakt)

Nu wil een compleet nieuwe setup. Dus begin ik eerst met een nieuwe kast met waterkoeling. ( kan ik dat eerst eens uitproberen ) en zo stapje voor stapje nieuwe Hardware aanschaffen. (Nieuwe mobo, i7, ddr3, 2 nvidia sli etc,)

Ik heb in de shop al een winkelwagen vol met leuke spulletjes en ik zou het fijn vinden als hier door jullie eens naar gekeken wordt, om te zien of ik het goed heb gedaan en het opelkaar aansluit.

Bekijk details ››

Cooler Master HAF X
CODE: RC-942-KKN1-GP

Prijs: €141,17(€167,99 incl. BTW)
------------------------------------------------------------------------------

Koolance Reservoir/Pump, RP-1000BK Black
CODE: RP-1000BK

Prijs: €176,46(€209,99 incl. BTW)
--------------------------------------------------------------------------------

Aqua-Computer Airplex Revolution 420/360 G1/4
CODE: 31107

Prijs: €67,14(€79,90 incl. BTW)
--------------------------------------------------------------------------------

Aqua-Computer Cuplex Kryos XT For Sockets 1366/1156/775 G1/4
CODE: 21552

Prijs: €62,98(€74,95 incl. BTW)
--------------------------------------------------------------------------------

Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
CODE: TFC78

Prijs: €4,96(€5,90 incl. BTW)
--------------------------------------------------------------------------------

10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Koolance Schroeffitting - G1/4 (2 stuks)
CODE: NZL-V10KG

Prijs: €8,36(€9,95 incl. BTW)

--------------------------------------------------------------------------------

10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Koolance Schroeffitting 90 graden - G1/4 (2 stuks)
CODE: NZL-L10P

Prijs: €13,40(€15,95 incl. BTW)

--------------------------------------------------------------------------------

Koolance Liquid Coolant Bottle High-Performance 700mL UV Blue LIQ-702BU-B
CODE: LIQ-702BU-B

Prijs: €12,60(€14,99 incl. BTW)


Alvast bedank voor info,
 
In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Je kan een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?

Dat is wat overzichtelijker dan jouw lijstje hierboven :)
 
Laatst bewerkt:
Meeste mensen doen het toch of tegelijk of andersom :p

Eerst HW, daarna case en daarna waterkoeling, vooral als je een leek of vooral een beginnende waterkoeler ben de beste volgorde :)
 
eerlijk gezegt ben ik het wel met kenny eens.
ik had zelf net paar maandjes men eigen pc in elkaar.
over gegaan op waterkoeling.
veel onnodige kosten gemaakt.
+ HW upgraden is zo ontiegelijk veel makkelijker als je alles nog op lucht hebt.
elke keer dat je wat nieuws haalt, drainen (ik doe het zelf niet maar ik weet eigenlijk niet of je de vloeistof weer opnieuw kan gebruiken.) dit zeg ik omdat met jou bayres het wat lastigger maakt om te drainen.
zelf van XSPC een bayres,pomp combo gehad. hij werkte prima maar het was niet genoeg voor CPU, GPU en 2 radiators. die ligt nu dus niks te doen.
(misschien nog een keer gebruiken om men mobo of ram te koelen in een aparte loop.. hmmm)
genoeg gezeur..

je mist idd alleen nog fans.
rest looks alright
alhoewel ik persoonlijk geen fan ben van je res,pomp,fancontroller combo, zijn de specs toch wel erg netjes en moet dat meer dan genoeg zijn voor alleen je CPU.
qua performance zal je niks tekort komen.
totdat je wil gaan upgraden.
alleen hierom al zou ik je aanraden om een tube res met losse pomp en losse fan controller te halen.
je hebt meer dan genoeg ruimte in je haf X dus dat zal je niet tegenhouden.

nogmaals mijn aanrader *wel een fellow watercooling noob hoor, maar dure foutjes leer je wat sneller van*
wacht desnoods nog even met watercooling en ga eerst je hardware upgraden. (sorry freddy)
wil je alsnog doen?
begrijp het wel hoor ik kon ook niet wachten toen ik dit forum had doorgelezen...
denk dan nog fftjes na over je pomp.
 
RP-1000BK lijkt mij een prima keuze, ook voor latere upgrades van de wc set. ;) Er zit een PMP-400 pompje in. Voldoende pomppower voor de meest uitgebreide WC set + lekker compact. Voor kleinere kasten en voor mensen die liever niet teveel spul en gedoe in de kast willen, is die RP-1000BK volgens mij een mooi product.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
I Nieuwe kast Cases en Modding 4
K Nieuwe kast? Eerst op air, vervolgens water. Cases en Modding 6
Deutz Nieuwe kast Cases en Modding 4
Marcel2102 nieuwe kast Cases en Modding 11
Deleted_User_Z radbox nemen off nieuwe kast ? Waterkoeling 26
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
Craven Nieuwe kast? Cases en Modding 7
I Nieuwe kast Cases en Modding 45
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan