• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik krijg er 1% bij! Woot Woot... NOT

Nee, niet alleen op mijzelf. De overheid probeert op alles te bezuinigen. Ze willen onderwijs bezuinigen en meer uitgeven aan 3e wereld landen, defensie en al die andere shit.
Maar is het niet beter als er niet op onderwijs wordt bezuinigd? Dan wordt Nederland waarschijnlijk een stuk welvarender en kunnen we meer geld uitgeven aan die dingen en merken we er minder van op onze portemonnee.
En we spreken hier niet van een paar mensen, maar een heel continent. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen om het beter te maken voor iedereen? Als je iets wilt doen, dan moet je bij jezelf beginnnen en niet mensen dwingen om iets te doen.

Ik vind sowieso eerst je eigen land eerst beter moet maken voor je andere gaat helpen. Kijk naar al die stakingen, kijk hoe duur alles wordt. Benzine is al een tijdje goedkoper, alleen merken we er niks van, omdat de overheid al dat geld wilt hebben.
Kijk naar Italië en Griekenland. De regeringen kunnen zelf amper met geld omgaan:sarc:

Ten slotte, ik veroorzaak deze shit niet, als je er problemen mee hebt, dan zou je toch echt moeten aankloppen bij de shell/overheid oid. Dus onderneem actie als je het echt zo erg vind?

Indirect veroorzaak jij dat wel. Dat is het probleem. Plus, er word al jarenlang steeds minder uitgegeven aan de 3e wereld. Je bent wel heel erg slecht op de hoogte van de huidige situatie. Daarnaast zeg je dat het je ook niks boeit, waarom heb jij dan überhaupt een mening hierover?

Je weet niet waar je het over hebt, je kent de feiten niet, het boeit je niet, etc. Het is te makkelijk om te roepen "Geen geld naar de 3e wereld", zeker als je het niet kan onderbouwen. Verbazingwekkend dat je vervolgens begint te huilen over de benzine, in Nigeria zullen ze je dankbaar zijn.

Leuk punt, dit kabinet vergalt ook de subsidie op schone auto's en nwe technieken. De houding van de grote oliemaatschappijen hierin hebben ook een grote negatieve invloed. Je weet trouwens dat dit kabinet ook bezuinigt op het onderwijs? Elke euro besteed aan iemand op het hbo, krijg je dubbel terug....

Mgoed, in het vervolg, weet waar je het over hebt. Maakt het een stuk makkelijker.
 
Zelfs dan niet. Ik werk had voor mijn geld, en dan gaat het naar een onbekende in een 3e wereld land? nty! Als ik dat zou willen, dan zou ik dat vrijwillig doen.

En sowieso is onderwijs een van de belangrijkste dingen in het leven. Ga jij maar een MBO studie doen en de rest van het geld doneren.

Dat sommige mensen het slecht hebben, dat snap ik. Maar daar maak ik niet mijn probleem van.
Het is bijna onmogelijk om iedereen qua rijkdom gelijk te maken. Het gaat meestal ten koste van anderen en het is niet eerlijk. De meeste mensen werken hard ervoor en hebben er veel voor gedaan. Beetje erg om die mensen dat af te nemen.

Just my opinion.

Je hebt geen idee hoe de economie werkt hè? En hoeveel belasting betaal jij? :)
 
Nogmaals, wat mij betreft kan er ook bezuinigd worden op Defensie.
Zou graag een kleinere en professionele "paarse" organisatie zien, waarbij de arbeidsvoorwaarden sterk verbeteren.
Nu heb je de KL, KLu, KM en KMar die op sommige vlakken hetzelfde of vergelijkbaar werk doen.
Maar door in hokjes te denken en budgetten onevenredig te verdelen, wordt het er momenteel niet beter op.
Zeker niet als er op de verkeerde manier bezuinigd wordt, door alle contracten te bevriezen en daarmee een "natuurlijk" verloop te garanderen. De kennis en ervaring die daarmee Defensie uitstroomt, ga je in de toekomst in bloed terug betalen...


Dan vwb het 3e wereld verhaal... vind sommige reacties erg vreemd.
Ik zie liever dat we investeren in ontwikkelingshulp en de mensen in hun eigen land een toekomst geven, door infra, onderwijs en (in veel gevallen de meest elementaire behoefte) voedsel en water te verbeteren. Dan dat er hoopjes naar Europa komen met een onwerkelijk beeld van het leven hier, om vervolgens het criminele circuit in te duiken. Denk nog dat je versteld staat wat dat allemaal wel niet kost.

Nee dan zie ik toch echt liever dat we 10 miljoen per jaar de grens over sturen, dan dat we er hier in NLD 30 miljoen aan uitgeven om "hun" problemen/overlast weer recht te trekken...

Daarnaast hebben wij na WWII zelf ook veel te danken aan ontwikkelingshulp...
 
Trouwens, was gister nog een leuk stuk over op de tv. Jaarlijks word Afrika 700 miljard afgepakt door oneerlijke handel. Dwz, subsidies aan Europese boeren ed. Absurd gewoon, de boeren krijgen in Europa geld van de belastingbetaler om de prijs te drukken van hun product. Terwijl ze dat in Afrika veel goedkoper kunnen. Gigantisch oneerlijke concurrentie dus....

Ja joh, geen geld uitgeven aan de 3e wereld. 700 miljard pakken, en een schrijntje teruggeven. En je maar afvragen waarom ze nogsteeds hun eigen broek niet op kunnen houden....
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, was gister nog een leuk stuk over op de tv. Jaarlijks word Afrika 700 miljard afgepakt door oneerlijke handel. Dwz, subsidies aan Europese boeren ed. Absurd gewoon, de boeren krijgen in Europa geld van de belastingbetaler om de prijs te drukken van hun product. Terwijl ze dat in Afrika veel goedkoper kunnen. Gigantisch oneerlijke concurrentie dus....

Ja joh, geen geld uitgeven aan de 3e wereld. 700 miljard pakken, en een schrijntje teruggeven. En je maar afvragen waarom ze nogsteeds hun eigen broek niet op kunnen houden....

Mijn punt idd, dit gaat niet alleen over wat 'fatsoenlijk' is maar ook over wat economisch uiteindelijk het beste is.
 
ik kon mezelf gewoon niet zover krijgen om al dat gezwets van z999 te lezen ...
donder een eind op met je gezever over die arme mensen daar ... ze regelen zelf niks en ze houden alleen maar het handje op naar de rijkere landen op de wereld .... nederland is niet welvarend geworden door op hun luie gat te gaan zitten en te gaan bedelen om geld wat die landen wel doen ...
even een heel simpel voorbeeld ..... als iemand hier in nederland gezond en wel geen zin heeft om te werken komt er dus ook geen geld in het laatje ... nou vertaal dat naar het grotere geheel ... dat continent heeft geen zin om te werken, te ontwikkelen of iets op te bouwen ... ja natuurlijk zijn er hier en daar wel een paar uitzonderingen ... maarja zeg nou zelf ... voor 1 werkende man ga je toch niet 1000 klaplopers ondersteunen ?
subsidies naar het buitenland moet gewoon stop gezet worden ... laten we eerst maar eens hier in ons land gaan werken aan onze gezondheidszorg ... belachelijke shit tegenwoordig...
en wat defensie betreft ... KOMOP !! verwend nest ... waarom denk jij dat nederland er uberhaupt zo goed bij zit ... ja juist DEFENSIE ... wij zijn jullie verzekering ... jullie bescherming en we doen het nog voor een mager loontje en met slechte uitrusting ook ... bezuinigen ... pffft shame on you !
zal het nog sterker maken ... er geld een europese richtlijn voor defensie van 2% en 3x raden wat nederland heeft ... ja juist wij zitten al onder de 1% en dan nog meer bezuinigen ?
door dat soort stomme capriolen worden er nog meer stomme beslissingen gemaakt en uiteindelijk kost het meer geld omdat er gewoon al van meet af aan onredelijk gedaan word ... en als er stront aan de knikker is dan zitten ze allemaal zielig in een hoekje ...
 
nederland is niet welvarend geworden door op hun luie gat te gaan zitten en te gaan bedelen om geld wat die landen wel doen ...
Nederland is oa rijk geworden door het misbruiken van juist DIE landen. Nog steeds overigens. Lees voor de gein eens, mits je dat lukt?! Nederland heeft tot nu toe nog NIKS aan defensie te danken, behalve een gestolen heli dan.... Het enige dat zinvol is zijn de bom-opruimingsdiensten, maar daar heb je het wel bij gehad. Net alsof we de laatste tijd gevaarlijke vijanden hebben gehad, of jullie überhaupt nuttig zijn geweest in oorlogen. Beetje huilen over 1%, give me a break. De rest van NL heeft het zwaar, jullie ook. Mooi, terecht, oprecht blij om zelfs. Liever op jullie dan op het onderwijs bvb.

Niveautje trouwens, geen enkel argument kunnen weerleggen, top! Vooral die extra puntjes doen 't m.
 
Nederland is oa rijk geworden door het misbruiken van juist DIE landen. Nog steeds overigens. Lees voor de gein eens, mits je dat lukt?! Nederland heeft tot nu toe nog NIKS aan defensie te danken, behalve een gestolen heli dan.... Het enige dat zinvol is zijn de bom-opruimingsdiensten, maar daar heb je het wel bij gehad. Net alsof we de laatste tijd gevaarlijke vijanden hebben gehad, of jullie überhaupt nuttig zijn geweest in oorlogen. Beetje huilen over 1%, give me a break. De rest van NL heeft het zwaar, jullie ook. Mooi, terecht, oprecht blij om zelfs. Liever op jullie dan op het onderwijs bvb.

Niveautje trouwens, geen enkel argument kunnen weerleggen, top! Vooral die extra puntjes doen 't m.

Ff een nieuwsgierige vraag;

Jij spreekt telkens van een "wij" of Nederland. Voel jij jezelf verantwoordelijk hiervoor en wat doe je eraan?
 
Het zit dermate in de maatschappij dat je er amper iets aan KAN doen. Wat ik doe? Ventileer overal mijn mening, stem op partijen die ik gunstig acht, en tank bvb nooit bij shell. Diamanten/goud/sieraden vind je ook niet in dit huis. Een beetje nadenken met consumeren dus, ook bij bvb eten.

Ik probeer er gewoon op te letten, en hou me op de hoogte hiervan. Zouden meer mensen moeten doen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p [VERKOCHT] Mionix Naos 5000 + Mionix Alioth 320 (Deze krijg je er gratis bij) Verkocht 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
boefmans krijg sli niet aan de praat ;-( Hardware & Software 4
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
E help krijg loop niet aan de gang Waterkoeling 14
T Aqua Computer XT ultra krijg ik niet werkend!! Waterkoeling 7
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
Freddy Feser One Green voor €3,- en €2,50 bij 5 flessen !!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan