• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig?

Sw333t

I Love my NUC
Ik moet nog 2 windows monteren in de siNAS build, echter kan ik deze enkel monteren door middel van kit (dubbelzijdig tape en schroeven gaat niet ivm montage op schuine hoeken).

Allereerst even een SketchUp kopie gemaakt van het zijpaneel (de andere zijde is identiek):


Bij klikken op het plaatje wordt het geopend in 1300x1527 pixels ;).

In deze "foto" is de rode rand de schuine rand, hier valt dus het plexiglas (clear, 3mm) precies in. De groene rand is een randje waar wel kit op kan cq. mag, maar hier komt dus niet het plexiglas te zitten. Een kitrandje echter zou hier wel mogen.

Alleen, wat voor kit kan ik hier in vredesnaam voor gebruiken? Enige kit waar ik ooit mee gewerkt heb is sanitairkit om de douchecabine mee af te werken :sarc:. Belangrijkste is eigenlijk wel dat de kit zwart is, of overschilderbaar.

PS: Mochten mensen het niet goed kunnen zien op de vergrotingen en ze hebben SketchUp: http://www.icked.nl/builds/siNAS/kit/kit.skp
 
Ik moet nog 2 windows monteren in de siNAS build, echter kan ik deze enkel monteren door middel van kit (dubbelzijdig tape en schroeven gaat niet ivm montage op schuine hoeken).

Allereerst even een SketchUp kopie gemaakt van het zijpaneel (de andere zijde is identiek):


Bij klikken op het plaatje wordt het geopend in 1300x1527 pixels ;).

In deze "foto" is de rode rand de schuine rand, hier valt dus het plexiglas (clear, 3mm) precies in. De groene rand is een randje waar wel kit op kan cq. mag, maar hier komt dus niet het plexiglas te zitten. Een kitrandje echter zou hier wel mogen.

Alleen, wat voor kit kan ik hier in vredesnaam voor gebruiken? Enige kit waar ik ooit mee gewerkt heb is sanitairkit om de douchecabine mee af te werken :sarc:.

PS: Mochten mensen het niet goed kunnen zien op de vergrotingen en ze hebben SketchUp: http://www.icked.nl/builds/siNAS/kit/kit.skp

ik zou het zelf ook niet weten ik plak alles met dubbelzijdige tape, maar mischien is het een optie om een keer langs een winkel als gamma, praxis of soorgelijke winkel bij jouw in de buurt en dan vragen wat volgens hun het beste werkt en wat zij aanraden.
 
Al eens naar een bouwmarkt geweest, maar daar lopen nou niet echt kundige mensen rond ;).

Meneer, u kunt dit proberen... of dit.. of wellicht dit. Ik pas er voor om 3 bussen/tubes aan te schaffen a xx euro terwijl het perfecte product ervoor wellicht goedkoper is dan 3 maal xx euro ;).

Wellicht dat de knowhow hiervoor al op HighFlow aanwezig is.
 
Volgens mij is inderdaad standaard montagekit het beste.
Als het zwart gespoten gaar worden neem je zwarte kit.
Kan je trouwens niet beter een foto laten zien, jammer van het werk maar juist een foto van het paneel maakt het veel duidelijker.
(Zelfs terwijl die paneel in mijn handen geweest is heb ik geen idee wat je bedoeld met schuine randjes etc.)
 
Kan je trouwens niet beter een foto laten zien, jammer van het werk maar juist een foto van het paneel maakt het veel duidelijker. (Zelfs terwijl die paneel in mijn handen geweest is heb ik geen idee wat je bedoeld met schuine randjes etc.)
Toen hij nog bij jou was had hij nog een geperforeerde verhoging (die verhoging zag je alleen na het demonteren van de plexiglas covers). Ik gok dat jij dat nog nooit gedaan hebt ;).

Even de opbouw van een compleet zijpaneel in Paint geschetst:

paint.png


Vergelijk je bovenstaande schets, dan zie je op de onderstaande foto van onder naar boven: "Zijpaneel staal" en "Plexi buitencover". Neem aan dat de verhoging wel te zien is.

01.jpg

En ja, deze moet de vijl nog gaan kussen.

De "Plexi buitencover" heeft deze verhoging negatief, zie:

04.jpg


Op de foto hierna is van onderen naar boven te zien: "Plexi buitencover", "Zijpaneel staal" en "Plexi plaat cq window".

02.jpg


Even een closeup er van:

03.jpg


Hier is duidelijk de schuine zijde te zien waar het mij om gaat. Hier moet dus het plexi plaatje in gelijmd / gekit worden. De schuine zijde heeft een 45 graden hoek.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.
 
Ahhh kijk, laatste foto verklaard alles :)
Schuren dan maar zodat hij erin valt, en dan vastplakken.
Of de gehele schuine rand eruit dremelen en hem er vlak in plakken
 
Ahhh kijk, laatste foto verklaard alles :)
Schuren dan maar zodat hij erin valt, en dan vastplakken.
Of de gehele schuine rand eruit dremelen en hem er vlak in plakken
Schuren totdat hij erin valt is niet lastig, het zijn puur de hoekjes die nog iets afgerond moeten worden. De gehele schuine rand eruit dremelen is niet mogelijk, omdat ik dan een te grote kier krijg tussen die plexi buitencover ;).

Van Richard / Kier kreeg ik het advies om Bisonkit Universal te gebruiken. Morgen maar eens shoppen voor de genoemde producten en eens kijken welke het beste is op papier.

Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M monteren van reservoir Waterkoeling 3
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J Reservoir aan radiator monteren Waterkoeling 2
C MCP655 Verticaal monteren Waterkoeling 1
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
M monteren RPM aansluiting Papst 612 FL Problemen & Oplossingen 2
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
V Coolermaster v6gt retention brackets op SR-2 monteren Overige Koeling 5
Sw333t Welke tapmaat, schroefjes om een voeding in de pc te monteren. Cases en Modding 25
W [advies] monteren CPU block Waterkoeling 20
Sw333t Corsair H50, hoe het beste te monteren. Advies Waterkoeling Setup 48
R Raven RV-01 Frontpanel opnieuw monteren Cases en Modding 6
Dustyrick XSPC 360 RS Radiator monteren. Waterkoeling 17
R Radiator Monteren in RV01 Cases en Modding 21
S Radiator buiten pc monteren aan extra frame Cases en Modding 4
E Slang monteren op Swiftech MCP655 Waterkoeling 8
A Eheim 1048 aan achterzijde kast monteren. Inlet boven/beneden? Waterkoeling 3
Silverspeed Vraagje over monteren v/e rad Waterkoeling 6
Freddy TFC Xtender Shroud op radiator monteren Handleidingen en Installatie Tips 34
D pomp verticaal monteren mag dat? Waterkoeling 8
Freddy Laing DDC Top monteren (voorbeeld met DDCRES en XPTop) Handleidingen en Installatie Tips 34
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan