• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp voor een deskmod?

Anthares

New member
Hallo iedereen,

Ik heb er vrij veel van gezien, die Deskmods en ze zien er allemaal super goed uit. Ik heb zelf een nieuw bureau nodig en zit er dus (ja ja) aan te denken om zelf zo'n deskmod te maken.
Waar ik echter iedere keer tegenaan loop is de ruimte tussen het tafelblad en je benen. Bij de meeste van die mods heb je (of lijkt het maar zo?) vrij weinig ruimte voor je benen.

Ik ben momenteel wat aan het schetsen in GSU maar ik kom er zelf maar niet goed uit. Voordat ik met allemaal alternatieve oplossingen probeer te komen, zijn hier mensen met ervaring betreft dit soort deskmods?

PS: Ik denk dat ik zometeen wel met iets redelijks kan aankomen (na zoveel verschillende ontwerpen).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb genoeg beenruimte voor mijn desk, maar ik gebruik dan ook een uitschuifbaar toetsenbord tray.
Anyways, als je je toetsenbord etc. op het glas wilt hebben, moet je de ruimte tussen je benen en armen zo klein mogelijk houden.
Als mijn tobo tray er niet zou zijn, heb ik 14cm tussenruimte, dat dus al goed genoeg is.

Load anders eens een paar sketchup screens op, dan kunnen we zien wat er aan veranderd moet worden voor meer beenruimte :p
 
Alright, ik heb volgens mij nu wel een redelijk ontwerp.
Zo'n toetsenbord tray vind ik zelf niet heel erg fijn, ik denk ook dat ik niet alles van glas ga maken (maar een klein gedeelte dus. Plexiglas is misschien ook een idee, als het antikras is?)

Houdt er wel rekening mee dat dit meer een soort schetsje is. Verbindingen en dergelijk zet ik er later pas in (zeker omdat mijn gereedschapskist ook niet je van het is) en ik moet dus nog even rond kijken of ik ergens wat powertools kan lenen/huren.

Naja, hier komt 'ie dan:

De ruimte tussen de twee delen (tafelblad en "kastje", om het zo te zeggen) zou ik kunnen opvullen met een mesh paneeltje of een dergelijk.
8kyxyFx.jpg
Ik ben van plan om het tafelgedeelte afneembaar te maken (ik woon tenslotte op drie hoog, als je dit van MDF maakt wil je dit echt niet allemaal omhoog sleuren) vandaar die blokjes hout. Simpel, maar ik denk dat het wel voldoende is.
8qsp8kW.jpg
Niets bijzonders, gewoon in ISO perspectief
DOfvJkr.jpg

Of is het misschien toch beter om het helemaal door te laten lopen? Ziet er wel wat mooier uit. Zelf denk ik, na wat afgemeten te hebben, dat dit zeer vervelend gaat worden betreft beenruimte, though.

Oh, helemaal vergeten erbij te zetten.. De afmetingen, natuurlijk!
2000*700*770mm

Er hoeft trouwens niet heel veel in te kunnen. Ik denk dat ik het volgende erin wil zetten:
ASRock 970 Extreme3
ASUS HD7870 2GB (x1)
OCZ Mod Extreme 600W voeding
Een SSD en een of twee HDDtjes, hoeft ook weer niet extreem te worden

Tevens ben ik ook nog van plan om zo'n XSPC RayStorm 750 RS240 waterkoel installatie erin te gooien. De proc hoeft alleen maar gekoelt te worden. (Een optie om de PSU/Rad/opslag devices gewoon in zo'n poot te verwerken?)

Ik probeer het ook allemaal vrij simpel te houden. Zoals ik al zei, ik beschik zelf niet over gek veel gereedschap (en om alles met een bijteltje uit te gaan staan hakken is echt geen optie xD).
 
Ziet er wel nice uit als ik het zo zie :p
Ben je zeker dat je tafelblad niet gaat doorzakken? Overigens, hoe dik is het MDF dat je gaat gebruiken?
Je radiator mounten kan, als je maar genoeg flow hebt, kijk anders eens in de buildlog van jev09 om te kijken hoe hij dat heeft opgelost.
Overigens heb ik mijn desk met een decoupeerzaag en boormachine in elkaar geflanst :p (en een hetelijmpistool)
Je moet wel oppassen met de stevigheid van je tafel, ik heb zelf blokjes hout gebruikt om de tafel uit te lijnen, maar hij kon heel makkelijk van links naar rechts. Een afneembare backplate is een goede optie voor de stevigheid :p
 
Thanks voor de reply :p En ik ben er "vrij zeker van" dat 'ie niet gaat inzakken, hoewel een stalen/alluminium frame wel HÉÉL erg zal gaan helpen. Ik heb rekening gehouden met een dikte van 20mm, wat denk ik wel redelijk is betreft de sterkte/gewichts balans.
Of.. Misschien toch niet? De zijstukken zijn op het dunste punt maar iets van 7 ~ 8cm breed en 2cm dik.

Voor de airflow, ik denk dat ik zo'n rad gewoon direct naar links (buiten, vanaf de poot) laat blazen. Komt toch niets te staan :p
Ik zit er mischien ook aan te denken om het bureau wat groter te maken (zodat vooral mijn rechter arm makkelijk op het bureau kan steunen, een soort "uitsparing" wat je wel vaker ziet. Is wel handig voor het muizen).

Ik heb die Red Dragon idd gezien ja, sterker nog, ben 'm aan het volgen :p

Misschien is het wel een idee om een soort "trap" systeem te maken, zodat je nog wel wat ruimte hebt voor de benen en toch nog een soort "backbone" achter hebt om het geheel bij elkaar te houden. Wil natuurlijk niet hebben dat 'ie doorbreekt als je er op gaat zitten ofzo.

PS: Anders een optie om twee metalen buizen/balken of iets in die richting in de lengte aan te brengen?
 
Mijn desk is gemaakt van 12mm MDF, maar ik heb er wel 5 dwarsbalken erin gezet.
Eventjes om op te noemen:
- Frontplate
- Midplate
- Backplate
- Backplate voor de draden
- Midplate om het gewoon beter te laten uitzien

Deze helpen dus echt om de desk steviger te maken :p
Je idee van stalen balken etc. er in te plaatsen spreekt mij opzich wel aan.
Mijn broer heeft een gewoon bureau gemaakt van 2,5cm melamineplaat. Na een paar dagen zakte de plaat al voor 5 cm door.
De plaat is dan wel 180cm lang.
Om eerlijk te zijn is MDF een beetje zwakker dan melamineplaat, daarom raad ik je aan om een gewone verwijderbare dwarsbalk erin te bouwen :p (is gewoon veiliger)
 
Ja precies ja. Daarom heb ik ze ook vertical liggen omdat dat wat steviger zal worden. Ik kan wss vier-bij-drietjes kopen maar vurenhout werkt volgens mij wel veel meer dan MDF :p
Momenteel zit ik er aan te denken om de achterkant wat te versterken (gewoon nog eens twee latjes er tegenaan te lijmen, makkelijk zat toch?)
Anders upload ik het modelletje wel ergens, kan je 'm zelf zien enzo.

Also, voor mijn gevoel blijkt het helemaal niet zo stevig te zijn, vooral als het gaat om zijwaardse beweging. Zou iemand anders even een kijkje willen nemen?

PS: hier kan je 'm downloaden: sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=f3695993298f636649ba3585920eaa96

PPS: Ik heb onder het "hoofd tafelblad" nog wat dwarsbalkjes geplaats, 40x30
 
Ah kijk, mooi spul hoor :p Die ene Cross-desk sprak mij wel heel erg aan, though (ziet er echt wel strak uit :p)
Ik heb er ook wat over na zitten te denken of het niet handig is om gewoon een standaard metalen frame ergens te kopen ofzo. Suggesties? (Of is dat MDF echt wel sterk genoeg?)
 
Klopt, ja. Ik vraag me allleen af of mijn huidige constructie stevig genoeg is :p Misschien moet ik het maar gewoon ietsjes simpeler aanpakken though.
Back to the drawingboard!

Is het trouwens mogelijk om je video kaart ergens anders neer te kunnen zetten (zodat 'ie niet haaks op je mobo staat)? Volgens mij heb ik ergens zo'n verleng kabeltje gezien maar ik kan ze zelf echt nergens vinden.
 
Heb ik ook met veel plezier gedaan hoor :p Naja, niet alleen maar op HF maar ook online enzo.
Ik denk dat ik nu wel een vrij stabiel geheel heb (na nog eens wat extra te hebben afgekeken bij andere :p)
Ga wss binnenkort eens beginnen
DPulDn9.jpg
(het tafelblad en het raamwerk spreekt denk ik wel voorzich?)
 
Is het trouwens mogelijk om je video kaart ergens anders neer te kunnen zetten (zodat 'ie niet haaks op je mobo staat)? Volgens mij heb ik ergens zo'n verleng kabeltje gezien maar ik kan ze zelf echt nergens vinden.

Ik heb zelf zo'n riser gebruikt (had er eigenlijk 2, maar de ene is kapot). Ik had ze kunnen vinden op tweakers, maar je moest wel geluk hebben als ze zo'n ding aanbieden. Misschien heb je op marktplaats iets :p

Heb ik ook met veel plezier gedaan hoor :p Naja, niet alleen maar op HF maar ook online enzo.
Ik denk dat ik nu wel een vrij stabiel geheel heb (na nog eens wat extra te hebben afgekeken bij andere :p)
Ga wss binnenkort eens beginnen
Bekijk bijlage 10297
(het tafelblad en het raamwerk spreekt denk ik wel voorzich?)

Ontwerp ziet er mooi uit! Dat is een constructie die wel stevig genoeg gaat zijn hoor :p
 
Heheh thanks :p Risers, eh? Geen problemen mee gehad (op die ene na dan)? Lijk me wel handig om dat erin te zetten. Zijn vast en zeker ook wel zelf te maken?
Moet nog wel even kijken naar de poten, denk dat die wel anders kunnen maar dat zie ik dan nog wel :p Ik gebruik trouwens in die schets 20mm dik MDF (volgens mij geen standaard maat), maar ik denk dat ik er verstandig aan doe om voor 12mm te gaan.
 
Als je goed bent in solderen enz... kan je die risers denk ik wel zelf maken :p Eigenlijk komt het goedkoper uit als je die online koopt. (kost geen drol).
Standaardmaten van mdf zijn 12,15,18,22,25,30 en 38 mm :p (je moet dan wel je sketchup modelletje helemaal opnieuw maken...)
Ikzelf gebruik 12mm en ben er zeer tevreden over met wat ik nu bereikt heb :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
B Hulp voor mijn inbouw pc Advies Waterkoeling Setup 7
CDA441 [Gezocht] Hulp voor Java programmeren Gevonden 5
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
W HAF X Hulp voor watercooling Waterkoeling 3
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
C eerste wc set hulp gevraagd voor gtx 470 in sli opstelling Waterkoeling 9
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
Johnny Goede hulp voor leken HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
L Kritiek/hulp voor m'n gekozen setup Advies Waterkoeling Setup 9
X Hulp bij selecteren waterblok voor raid controller. Waterkoeling 6
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
Killerbee [HULP] de ultieme WC set voor ong 200 euro Advies Waterkoeling Setup 48
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan