• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp voor mijn inbouw pc

Bitz

New member
Allen,

Na op vele manier te hebben geprobeerd om mijn videokaarten te koelen met lucht ( en niet onder de 75 graden te zijn gekomen ), is het tijd om mijn inbouw pc met water te gaan koelen.

Het voordeel is dat ik alle ruimte heb om mijn kaarten te koelen, hij moet echter wel stil zijn.
Zelf heb ik gekeken naar de swiftech blokken en de Acetal EK-FC7950 van EKWB.

De specs :
Moederbord - P8P67
Videokaarten - 3x XFX 7950 ( FX-795A-TDFC ) in crossfire

Ik heb geen last van andere kaarten op het moederbord en de harddisks liggen ook ver weg. In geval van nood heb ik riser kabels liggen om nog meer ruimte te krijgen ( of om de crossfire bridge goed te laten passen ).

Zelf leek de volgende opzet een goede voor mij :
3x EK-FC7950 - Acetal
1x EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot (past met de risers)

Waar ik weinig van begrijp zijn de pomp+reservoir opties. Daar laat ik me graag adviseren.

Alvast bedankt voor de feedback!
 
Hey Sander,

bedankt voor je antwoord. Toevallig ook advies voor een pomp? Ik heb geen kast om mijn pc heen ( moederbord en rest staat los op een plank in de kelder ), waarmee een 5.25 drivebay last wordt :D
 
De volgende set heb ik nu bij elkaar gezocht ( http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8153&hash=6ec272894a5c9a30046b1c6a510f609f ).

Er wordt nog gesproken over EK-FC Links voor de triple bridge. Ik gok dat het de connectors zijn die de kaart met de bridge verbind, maar waar vind ik deze?

Ik vraag me ook af hoeveel fittingen ik extra nodig heb. Wat wordt er meegeleverd en wat moet ik bijbestellen? Iemand hier ervaring mee?

hallo, bij fittingen en sli/crossfire, daar kun je die links bestellen.je link werkt niet.

gr sander
 
Hoi Sander,

De vraag had ik ook bij Highflow neergelegd via contact. Daar heb ik een soortgelijk antwoord gekregen en daarop de bestelling aangepast. Ik vrees dat de link daarmee niet meer werkt. De gehele bestelling is : http://highflow.nl/index.php?dispat...id=8153&hash=dfa0c9ce079c2e26ec7fa16e1ebf7ba5

Ik heb een 3 kaarten opzet, waarmee ik 6x een fitting nodig heb. Uit voorzorg werd me aangeraden om ook voor 45 graden adapters te kiezen vanwege mijn 13mm slangen opzet. Zo blijft alles keurig passen.

Voor mijn EK opstelling met triple bridge heb ik deze link gebruikt ( 7950 kaarten heb ik ) met EK-FC links : http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/sli-crossfire/ek-fc-link-r48x0-58x0.html

Bedankt voor al je antwoorden Sander en ik hoop dat anderen ook iets kunnen met deze info!

Groeten,
Hans
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
CDA441 [Gezocht] Hulp voor Java programmeren Gevonden 5
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
Anthares Hulp voor een deskmod? Cases en Modding 15
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
W HAF X Hulp voor watercooling Waterkoeling 3
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
C eerste wc set hulp gevraagd voor gtx 470 in sli opstelling Waterkoeling 9
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
Johnny Goede hulp voor leken HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
L Kritiek/hulp voor m'n gekozen setup Advies Waterkoeling Setup 9
X Hulp bij selecteren waterblok voor raid controller. Waterkoeling 6
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
Killerbee [HULP] de ultieme WC set voor ong 200 euro Advies Waterkoeling Setup 48
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan