• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoeveel videokaarten maximaal in sli/crossfire

oohh zo sorry.

Volgens mij kun je er gewoon 7 kaarten in doen , kom je wel in de problemen met ruimte maar dat zei je zelf ook al.

Nvidia heeft speciale 1 slots kaarten die normaal 2 slots zijn.
 
Om in SLI of Cf te gebruiken wel... maar voor bijvoorbeeld van die SETI of andere onderzoeks progjes waarvoor je de gpu kan laten rekenen kan je meerdere kaarten gebruiken... zo veel als je mobo toe laat

ja ok dat klopt (je kan er ook 4 in stoppen en 1 extra voor physx) maar dat is niet wat hij vroeg :)
4 is dus de max (atm wie weet gaan ze ooit nog voor meer) ;)
 
Misschien een link naar de youtube video?

De SR-2 kan maximaal 7 CUDA kaarten huizen voor professionele doeleinden.

Voor CFX of SLI mode lijkt het me heel stug dat daar iets uitkomt.
Zoals je weet is de schaling met 4 kaarten al zo ongelofelijk slecht dat het de moeite al nauwelijks waard is.
In de de meeste gevallen brengt een derde kaart nog 30 tot 50% winst op, terwijl een vierde kaart maar 2 of 3 % toevoegt.
Dit komt simpelweg omdat de kaarten en de SB meer rekenwerk hebben aan het bijhouden van elkaar dan dat ze aan frames kunnen rekenen.
 
Nee, want de HD6990 is al een Dual GPU, dus in feite 2 Cayman chips op 1 printplaat, en die staan met elkaar in verbinding met Crossfire.. Dus je kunt max 2 HD6990's in Crossfire zetten, dan zit je al op Quad Crossfire;

Net zoals die GTX 590, of die GTX 460 2WIN. Die 2 chips op de kaart staan ook al met elkaar in SLI, dus je kunt max 2 in een systeem zetten, als je Quad SLI wilt draaien;)
 
Bij de meeste mobo's kun je 2 kaarten @ 16 lanes laten draaien, als je er een 3e kaart bij plaatst verandert het in het geval van High End mobo's meestal naar 16x 8x 16x en de 4e word dan ook 8x dit is in het beste geval ik ben zelf ook mobo's tegengekomen die naar 16x 8x 8x 4x terugzakken.

In mijn geval had ik 4x 5770 @ 16x 8x 16x 8x de 3e gpu gaf mij stock 3000 vantage punten erbij en de 4e maarliefst 950 erbij. (2 gpu's halen stock 8500 punten ofsow)

Dit is natuurlijk een redelijk dure grafische oplossing aangezien je een high end mobo nodig hebt en hoogstwaarschijnlijk zeer goede koeling in mijn geval moest het mobo ook @ water gekoeld worden vanwege de hoge belasting die 4 kaarten op je mobo geven.

Ik heb niet eens een vantage run kunnen afmaken op mijn p6t7 ws supercomputer omdat hij met de 4e graka erbij dit deed:
51vp09.jpg
 
jep:sarc: aan de andere kant van cpu zat precies zelfde rijtje met condensators daar is ook de middelste doorgebrand, mobo is nu rma als hij terug komt en weer doorbrand ga ik het benoemen tot *** mobo:p
 
Om het on topic te houden Rex III en EVGA classified 4way SLI zijn in mijn ogen de enigste mobo's die dit aan kunnen (ervan uitgaand dat de asus p6t7 ws supercomputer het gewoon niet aankon)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
C [CLOSED]Hoeveel waard? Gesloten 0
C Hoeveel waard? Electronica 1
stefan787 hoeveel radiators?? Waterkoeling 4
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup? Waterkoeling 10
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
H hoeveel fans op een lamptron fc5 4x30w Overige Koeling 4
Wouter [CLOSED] Hoeveel is een GTX 285 nog waard? Gesloten 7
K Advies gevraagd: Welke Pomp en hoeveel Advies Waterkoeling Setup 5
P hoeveel en welke radiators Advies Waterkoeling Setup 3
dopestuff Hoeveel stroom bij snoerdikte? Electronica 10
L Hoeveel UV ccfl's? Cases en Modding 14
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Baloo.be Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup? Waterkoeling 32
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
S Hoeveel radiatoroppervlakte voor mijn setup? Waterkoeling 13
MonsterEnergy Case spuiten hoeveel grid? Cases en Modding 21
Wizzard22 Koolance Reservoir/Pump RP-1000BK: Hoeveel fans kan er aangesloten worden? Waterkoeling 2
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
F Nieuw in Waterkoeling Hoeveel/welke coolant heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 8
Freddy Nvidia introduceert GeForce RTX-videokaarten: RTX 2080 Ti, RTX 2080 Ti en RTX 2070 NVIDIA 32
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
M videokaarten liquidcooling Waterkoeling 10
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
boefmans welke videokaarten Advies Waterkoeling Setup 2
C club 3d videokaarten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
L EVGA videokaarten beter dan andere merken? Hardware & Software 31
H Nieuwe AMD Videokaarten (Radeon 6850/6870) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
soppy PC blijft rebooten na vervanging videokaarten Problemen & Oplossingen 7
k.3nny Kapotte videokaart? Artifacts? Doe het in de Oven! Bakken en braden met videokaarten Hardware & Software 40
Robin Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen? Waterkoeling 7
Freddy SPDIF voor videokaarten? Hardware & Software 6
dopestuff HIS videokaarten?? Hardware & Software 2
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
Sw333t [VERKOCHT] Momentary to Latching Printplaat (2 kanaals, maximaal 5 Ampere) Verkocht 4
R [Controle] Waterkoelingset € 420.- maximaal Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan