• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoeveel radiatoroppervlakte voor mijn setup?

Sinner2stroke

Junior Member
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in watercooling en ik vroeg mij af, hoeveel radiatoroppervlakte ik nodig zou hebben voor een Ph2 955 en een ATI 4890 voldoende te coolen om er ook nog een beetje mee te kunnen overclocken?
Al updrade voor mijn behuizing had ik een corsair 800D in gedachten en mijns inziens kunnen daar (efficient) 1x360 en 1x120 in. Zou dat voldoende zijn? TZT gaat de CPU vervangen worden door een x6 1090 en de VGA eventueel voor een 5870, hoewel me dat minder waarschijnlijk lijkt. Zit ik een beetje op het goede spoor? hebben jullie nog tips?

thanks!
 
t5sm0o.png


Is het mogelijk (en verstandig) om de radiatoren zo te plaatsen? Ik heb twijfels bij de onderste.
 
Regel 1: je hebt nooit genoeg radiator oppervlak.
Regel 2: je hebt nooit te weinig radiator oppervlak.

Ik koel een i7-870 op 4,2GHz en een HD5870 met 2x 120mm, en anderen hebben twee quad rads voor een stock lopende e8400.

Bottom line: 3 + 1 is meer dan genoeg, als je een beetje redelijke fans gebruikt.

Welkom aan boord!
 
bovenin die 800D past ook een 480, simpelweg, gat slijpen, ander grilletje op, en klaar ;) met een 360 zou je ook al voldoende hebben om de warmte af te voeren;)

maar het is zoals Xtra zegt, het is maar wat je koel genoeg vindt.

Ikzelf zit persoonlijk wel soms te denken van je kan wel enorm veel radiatorruimte reserveren voor een bepaalde loop, maar dan gaat volgens mij de snelheid waarmee je warmte voldoende verspreidt raakt over je radiatoroppervlakte enorm achteruit ..., dus dat het langer zal duren eer je hitte op een efficiënte manier wordt afgevoerd.
Dat is iets wat ik een jaar en 'n half ook ondervonden heb, ik was m'n CPU aan het stresstesten op stabiliteit en na 6u waren mijn temps 2-3°C beter dan na een uur stressen.
of er uit die stelling iets te rapen valt weet ik niet, zelf vind ik ze alleszins niet slecht.

Bekijk het zo, cpu+gpu op een 360 is overkill, niet zo'n grote, maar er is headroom, cpu+gpu op een 240 is gepast, maar niet meer dan dat.
 
Ja dat is zo, maar ik wil graag weten of het kan. Bijvoorbeeld voor het geval dat de temps tegenvallen. Ik zou denk ik sowieso voor 360 + 120 bovenin gaan, maar met het ook op evt uitbreiding, ben ik benieuwd naar de efficientie van die onderste rad
 
Binnenkort wat tijd om eea uit te voeren, dus nog wat laatste vragen: Wat voor 360 rad kan ik het beste nemen? Stilte maakt me niet heel veel uit en ik heb nog 3x een scyte 1600rpm fans liggen die ik graag wil gebruiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
C [CLOSED]Hoeveel waard? Gesloten 0
C Hoeveel waard? Electronica 1
stefan787 hoeveel radiators?? Waterkoeling 4
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup? Waterkoeling 10
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
H hoeveel fans op een lamptron fc5 4x30w Overige Koeling 4
Wouter [CLOSED] Hoeveel is een GTX 285 nog waard? Gesloten 7
K Advies gevraagd: Welke Pomp en hoeveel Advies Waterkoeling Setup 5
P hoeveel en welke radiators Advies Waterkoeling Setup 3
MonsterEnergy Hoeveel videokaarten maximaal in sli/crossfire Hardware & Software 24
dopestuff Hoeveel stroom bij snoerdikte? Electronica 10
L Hoeveel UV ccfl's? Cases en Modding 14
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Baloo.be Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup? Waterkoeling 32
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
MonsterEnergy Case spuiten hoeveel grid? Cases en Modding 21
Wizzard22 Koolance Reservoir/Pump RP-1000BK: Hoeveel fans kan er aangesloten worden? Waterkoeling 2
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
F Nieuw in Waterkoeling Hoeveel/welke coolant heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 8
P Verschillende types voor RTX 3080Ti?? Waterkoeling 5
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan