• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override

foxbuster

New member
Allen,

Pomp staat momenteel te spoelen met Blitz kit om algen te verwijderen, echter had ik op wat meer flow gehoopt. De PWM kabel van de pomp ligt los en de pomp wordt maximaal uit gestuurd in het begin, maar al snel zie ik de flow zakken en blijft daarna stabiel. Waarom staat de pomp niet maximaal uitgestuurd in override? Als ik de pc start en PWM aan sluit kan ik hem wel maximaal uitsturen in de BIOS, maar dat is momenteel niet de bedoeling met het spoelen!

Mvg Foxbuster

Freddy

Administrator
Forumleiding
Als je de PWM kabel niet aansluit op de mobo, dan gaan vele (D5) pompen draaien op 60%.

Je kan de mobo PWM signaal op 100% naar de pomp nabootsen, door het blauwe draadje van de PWM stekker contact te laten maken met het rode draadje van een 4-pin Molex stekker van de voeding (5 volt).

Deze constante 5v geeft hetzelfde signaal als PWM op 100%.

Als je niet met de PWM kabel van jouw pomp wilt knoeien, kan je een PWM verlengkabeltje kopen/gebruiken.
En dan deze aanpassen, de stekker van de pomp sluit je dan hierop aan.

Plaatje ter verduidelijking:

foxbuster

New member
Even ter toevoeging, niet om bijdehand te doen, maar ik heb op het groene draadje de kabel moeten zetten.

Heb heel de nacht het spul laten draaien met Blitz, daarna 3x gespoeld met gedemineraliseerd water en elke keer tussendoor het CPU block gecontroleerd/schoongemaakt. Daarna de pomp ook nog eens naar buiten gespoeld met gedemineraliseerd water, omdat ik wat algdeeltjes in de pomp zag.

Spul staat nu weer te draaien op hoop van zegen!

Bovenaan